30 dni na umieszczenie numeru na budynku

30 dni na umieszczenie numeru na budynku

Numery porządkowe budynków i innych nieruchomości w miastach ustala się odrębnie dla każdej ulicy oraz każdego placu. Natomiast jedna numeracja porządkowa obowiązuje w mniejszych miejscowościach, które nie mają ulic i placów albo ulice i place nie mają tam nazw.

Ewidencję miejscowości ulic i adresów prowadzi w systemie teleinformatycznym gmina. Do jej zadań należy też ustalanie numerów porządkowych budynków i innych nieruchomości. Oprócz tego odpowiada za umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów na swoim obszarze.

Numery porządkowe budynków mieszkalnych i innych przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, na przykład biurowych, wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej lub przeznaczonych do działalności gospodarczej ustala wójt, burmistrz albo prezydent miasta. Robi to z urzędu lub na wniosek zainteresowanych, na przykład właścicieli nieruchomości lub tych, którzy nimi władają. Następnie zawiadamia ich o nadaniu numeru.

 

Czytaj więcej...

2010-12-28
Źródło: Gazeta Prawna

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 222

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >