
Automatyczna, rolowana brama garażowa
Wysoko podwieszona deska surfingowa czy bagażnik samochodowy nie pozostawiają w garażu miejsca na chowaną pod stropem uchylną czy segmentową bramę garażową. Z myślą o takich sytuacjach firma Hörmann opracowała garażową bramę rolowaną RollMatic. To pierwsza na rynku, i jak dotąd jedyna, rolowana brama garażowa, w której zastosowano mechanizm sprężyn naciągowych. RollMatic standardowo wyposażona jest w napęd, który umożliwia komfortowe obsługiwanie bramy pilotem bez wysiadania z samochodu.
Brama RollMatic zbudowana jest z pojedynczych segmentów nawijanych na wał, dzięki czemu także przed garażem pozostaje dużo wolnego miejsca. Konstrukcja bramy opiera się na modelu sprawdzonym w bramach segmentowych: w bocznym kanale prowadzone są podwójne sprężyny naciągowe, które utrzymują ciężar aluminiowych segmentów i niezależnie od położenia bramy zapobiegają jej opadnięciu. To rozwiązanie chroni napęd bramy, który potrzebuje mniej siły do jej otwarcia. W razie awarii zasilania bramę można z łatwością otworzyć ręcznie, bez uciążliwego posługiwania się korbą.
RollMatic posiada także mechanizm automatycznego rozłączania. Natychmiastowo po napotkaniu na przeszkodę zatrzymuje on bramę, a nastepnie cofa, umożliwiając jej usunięcie. Jak wszystkie bramy garażowe firmy Hörmann RollMatic jest też wyposażona w zintegrowane mechaniczne zabezpieczenie przed podważeniem. Specjalny układ segmentów na wale nawijającym przy zamkniętej bramie i ich połączenie z napędem znacznie utrudnia podważenie bramy. Ponadto istnieje też możliwość instalacji alarmu akustycznego jako dodatkowego zabezpieczenia przed włamaniem. Gdy zamocowany z boku czujnik zarejestruje podnoszenie bramy, rozbrzmiewa sygnał alarmowy o natężeniu 110 decybeli.
Bramy do specjalnych zastosowań
Brama RollMatic dostarczana jest wraz napędem, który specjalnie dopasowany został do jej konstrukcji. Montowany z boku wału nawijającego napęd jest kompatybilny z elementami wyposażenia dodatkowego, na przykład z ekskluzywnym pilotem HSD 2 firmy Hörmann.
Nowa brama RollMatic firmy Hörmann jest dostępna w dziewięciu popularnych kolorach preferowanych oraz w drewnopodobnych okleinach typu Decograin w kolorze Golden Oak i Rosewood.
Łupek grafitowynowym dekorem bram garażowych
Fot. 1
Więcej wolnego miejsca: w nowej bramie rolowanej RollMatic segmenty są nawijane na wał. Miejsce pod stropem, przeznaczone w innych konstrukcjach na chowanie płyty bramy, można tu wykorzystać na podwieszenie deski surfingowej lub schowanie nieużywanego bagażnika samochodowego
Fot. 2
Nowa brama z napędem: garażowa brama rolowana RollMatic firmy Hörmann w wersji standardowej wyposażona jest w napęd
Fot. 3
Sprawdzony mechanizm sprężyn naciągowych: podwójne sprężyny wspomagają i oszczędzają mechanizm napędu.
Fot. 4
Mechaniczne zabezpieczenie przed podważeniem: specjalny układ segmentów na wale nawijającym i ich połączenie z napędem zabezpieczają bramę przed podważeniem od zewnątrz.
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Podłoga na gruncie w domu bez podpiwniczenia - jak... Liczba postów: 25 Grupa: Budowa i re...
- Zainwestować w dom czy kupić mieszkanie? Liczba postów: 33 Grupa: Budowa i re... Oba rozwiązania mają swoje zalety, wszystko zależy od twoich priorytetów. Jeśli chcesz nowoczesne mieszkanie, energooszczędne budownictwo i możliwość dostosowan...
- Własna firma Liczba postów: 302 Grupa: Firmy budow... Cześć! Zastanawiam się nad zakupem ciepłej kurtki matterhorn z nadrukiem logo dla mojego zespołu. Czy ktoś miał już do czynienia z tymi kurtkami? Jak sprawdzaj...
- Firmy dekarskie Szczecin Liczba postów: 2 Grupa: Firmy budow... Polecam doswiadczone i sprawdzone w wielu projektach budowlanych firmy dekarskie: pierwsza https://expert-dach.pl oraz https://remonty-dachow.pl. Dachy z każde...
- Remont mieszkania Liczba postów: 75 Grupa: Firmy budow... Nie wiesz, jak poprawnie wykonać wylewkę samopoziomującą? W artykule dostępnym na stronie https://www.bostik.com/poland/pl/blog/po st/construction/emea/poland/we...