Branża budowlana w Internecie. Rozwój branży budowlanej poprzez media.

Branża budowlana w Internecie. Rozwój branży budowlanej poprzez media.

Wirtualny plac budowy? Nic podobnego! W przypadku budownictwa mogłoby się wydawać, iż jest to branża na tyle newralgiczna, że ograniczone są możliwości wykorzystania nowych mediów do jej promocji.

Należy jednak pamiętać, że Internet i Social Media są tak samo ważne w budownictwie, jak kielnia czy betoniarka…

Klienci są, firmy nie ma

Rzeczywistość marketingowa jest szara – biorąc pod uwagę to, jak mało polskich firm z branży budowlanej korzysta z promocji w nowych mediach. Przeprowadzone badania wskazują, jak błędny może być brak aktywności w ich sferze. Według ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku- 35% internautów deklaruje, że opinie wyrażane w sieci weryfikują ich wiedzę na temat produktów i usług oferowanych przez branżę budowlaną, natomiast 57%, że w trakcie przeszukiwania zasobów internetowych zetknęło się z opiniami innych internautów o markach, produktach bądź usługach z branży budowlanej. Należy pamiętać również o tym, jak duże znaczenie w budownictwie mają tzw. „polecenia” zadowolonych klientów, które niekoniecznie muszą być wyrażanie werbalnie, a pojawić się mogą np. na forum internetowym.

 

Potencjał branży budowlanej w Internecie rośnie, o czym świadczyć może zwiększająca się liczba portali związanych z branżą, podobnie jak i liczba internautów poszukujących informacji na temat budownictwa w sieci. Wyniki badań Budowii wskazują, że najpopularniejsze wśród wyszukiwań dotyczących branży budowlanej są treści dotyczące przykładów ciekawych rozwiązań (69,7%) oraz porad ekspertów (57,5%). Jeżeli więc klient znajduje się w sieci, dlaczego nie wyjść mu naprzeciw?

Coś więcej niż WWW

Promocja w Internecie to pojęcie szerokie, nie ograniczające się tylko do korzystania z poczty e-mailowej. Marcin Osman, prowadzący szkolenia dla branży budowlanej: „Internet w Budowie” w Laboratorium Skylab, wskazuje na szerokie spektrum możliwości, jakie oferuje wirtualna rzeczywistość - branży budowlanej, począwszy na forach internetowych, poprzez serwisy społecznościowe, społeczności fachowców, blogi, a na stronie WWW skończywszy. Kolejną zaletą promocji w Internecie i Social Media jest jej uniwersalność wynikająca z tego, że pozwala w równym stopniu zaistnieć każdej działalności gospodarczej, bez względu na wielkość firmy.

 


Znaczenie nowych mediów w promocji firmy ciągle wzrasta, o czym świadczyć może prognoza „2010 Digital Marketing Outlook”, która wskazuje, że 54% przebadanych marketerów zadeklarowało przeznaczyć część budżetu poświęconego na reklamę w mediach tradycyjnych na promocję w nowych mediach. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie Internetu w promocji swojego wizerunku. Dołączyć do nich powinna także branża budowlana.

Źródło: Someday / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 353

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >