Branżowe spotkania dotyczące zrównoważonego budownictwa
Pilkington Polska jest sponsorem merytorycznym branżowych spotkań firm biorących udział we wszystkich etapach cyklu życia zrównoważonej inwestycji budowlanej.
Czytaj dalej
Program „Partnerstwo na wszystkich etapach cyklu życia zrównoważonej inwestycji budowlanej” autorskiego pomysłu firm RD bud, będącego inicjatorem i głównym sponsorem projektu, Bluevine Consulting oraz Fautor Sustainable Marketing powstał w październiku 2010 r. Na potrzeby projektu powołana została koalicja na rzecz zrównoważonego budownictwa. W jej skład wchodzą przedstawiciele firm, które uczestniczą w poszczególnych etapach powstawania „zielonych” budynków: od produkcji materiałów budowlanych, przez planowanie, projektowanie i realizację inwestycji, aż do zarządzania gotowym obiektem. Sponsorem merytorycznym tegorocznych spotkań koalicji jest firma Pilkington Polska.
„Ubiegłoroczne spotkania koalicjantów pokazały, że jedną z przyczyn wstrzymujących powstawanie zielonych inwestycji budowlanych jest brak świadomości społecznej na temat koncepcji zrównoważonego rozwoju” – podkreśla Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. – „Poprzez przystąpienie do koalicji i wsparcie merytoryczne tegorocznych spotkań pragniemy promować energooszczędne budownictwo, a także zwrócić uwagę szerszej publiczności na liczne korzyści ekonomiczne i społeczne wynikające z zastosowania zrównoważonych produktów”.
Celem tegorocznych spotkań branżowych jest wypracowanie najlepszych rozwiązań w takich obszarach, jak: edukacja społeczna, objęcie planami miejscowymi wszystkich terenów zurbanizowanych, zintegrowane projektowanie, ujednolicenie obecnych regulacji prawnych oraz preferencje finansowe dla zrównoważonych inwestycji budowlanych. Każde z wymienionych zagadnień będzie tematem oddzielnego wydarzenia.
Pierwsze spotkanie w ramach tegorocznego cyklu „Partnerstwo na wszystkich etapach cyklu życia zrównoważonej inwestycji budowlanej” odbyło się 24 marca, w Warszawie. W dyskusji na temat potrzeby podnoszenia świadomości społecznej w kwestii zrównoważonego rozwoju oraz gotowości rynku nieruchomości na ekologiczne produkty i rozwiązania wzięło udział wielu przedstawicieli firm budowlanych, architektów, deweloperów, inwestorów, prawników, socjologów oraz ekspertów ds. komunikacji. Kolejne spotkanie koalicji odbędzie się 10 maja i będzie poświęcone planowaniu przestrzennemu.
Organizatorami projektu są firmy Bluevine Consulting oraz Fautor Sustainable Marketing. Głównym sponsorem jest firma RD bud, sponsorem merytorycznym Pilkington Polska oraz Buro Happold, zaś sponsorem towarzyszącym Aga Light. W gronie partnerów wydarzenia znajdują się m.in. Instytut Techniki Budowlanej, Towarzystwo Urbanistów Polskich oraz Biuro Infrastruktury Urzędu m. st. Warszawy.
2011-04-16
Źródło: Effective PR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- fotografia biznesowa Liczba postów: 258 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
- Problem alkoholowy - jak walczyć? Liczba postów: 449 Grupa: Trudne tema... Ludzie piją różne produkty alkoholowe i ja to jestem w stanie zrozumieć, ale nie wiem na przykład, czy jagermeister czy jest zdrowy i czy jego picie nie sprawi,...
- Dezynsekcja Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Dla tych, którzy zmagają się z problemem pluskiew, świetnym wyborem może być firma Dezinsekt (zwalczanie pluskiew w Katowicach). Miałam podobny problem, a dzięk...
- płytki ceramiczne Liczba postów: 49 Grupa: Trudne tema... Dla osób, które planują remont lub chcą odświeżyć wygląd swojego mieszkania, strona https://ceramicapromat.pl/12-plytki-cera miczne może okazać się bardzo pomocn...
- Panele dachowe czy dachówka Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Miałem ten sam dylemat. W końcu wybrałem panele dachowe, bo dachówka była znacznie droższa, a ja nie miałem aż takiego budżetu. Panele dobrze się trzymają, łatw...