Bud Investor Track
Bud Investor Track to cykliczne badanie zachowań inwestorów indywidualnych (właścicieli domów jednorodzinnych) w procesie wyboru i zakupu materiałów budowlanych.
Jest to najbardziej wyczerpujące źródło informacji o zachowaniach polskich inwestorów w zakresie stosowania i wyboru materiałów budowlanych, obejmujące swym zakresem cały proces budowy domu i zakupionych w tym procesie materiałów budowlanych.
Niemal w każdym sektorze materiałów budowlanych, inwestorzy indywidualni generują ok. 80% popytu. Podejmują oni decyzje o wyborze konkretnego produktu, konkretnej marki, kupują materiały budowlane w konkretnych miejscach, ale jak zachowują się podczas tych wyborów, jakimi czynnikami się kierują – oto pytania, które stawia sobie większość menadżerów odpowiedzialnych za działania marketingowe i sprzedażowe.
Bud Investor Track to:
Identyfikacja profilu polskiego inwestora indywidualnego
Identyfikacja grup docelowych odbiorców dla każdego z wytypowanych produktów
Dogłębne zrozumienie zachowań inwestorów indywidualnych na każdym etapie budowy domu
Identyfikacja czynników wyboru: produktów, marek, miejsc zakupu, źródeł pozyskiwania informacji, itp.
Bud Investor Track obejmuje 20 kategorii materiałów budowlanych:
materiały do wznoszenia ścian
gotowe zaprawy murarskie
pokrycia dachowe
systemy rynnowe
okna
okna dachowe
drzwi zewnętrzne i wewnętrzne
ocieplenia
wykończenia elewacji
płytki ceramiczne
kleje do płytek ceramicznych i fugi
kotły grzewcze
grzejniki
urządzenia sanitarne
wykończenia podłóg
posadzki
wyrównanie ścian wewnętrznych (tynki podkładowe, płyty gk, masy i gładzie szpachlowe)
wykończenia ścian wewnętrznych (farby, tapety, panele, itp.)
cement
Bud Investor Track obejmuje następujące zagadnienia:
DOBÓR RESPONDENTÓW
W badaniu biorą udział właściciele domów jednorodzinnych, którzy w okresie od czerwca 2004r do chwili obecnej dokonali zakupu i montażu jednej z 20 badanych kategorii prac.
PROFIL GOSPODARSTWA DOMOWEGO INWESTORA
Dane dotyczące inwestorów
wiek
wykształcenie
wykonywany zawód
status rodzinny
miesięczne dochody gospodarstwa domowego
marka posiadanego samochodu
miejsce zamieszkania (wielkość miasta, województwo, region)
zainteresowania sportowe
style życia inwestorów
podejście do nowoczesnych technologii w budownictwie
Dane dotyczące domu inwestora
wielkość domu w m2
typ domu (jednopiętrowy, dwupiętrowy, itp.)
ilość garaży i rodzaj garażu
liczba pokoi
fakt podłączenia do miejskiej sieci gazowej
fakt podłączenia do miejskiej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej
źródła finansowania domu
Kanały dotarcia
najczęściej czytane gazety ogólnopolskie i czasopisma branżowe
najczęściej słuchane stacje radiowe
najczęściej oglądane programy TV
dostęp do Internetu
miejsce korzystania z Internetu (w domu, w pracy, itp.)
najczęściej odwiedzane strony www
MODUŁ PRODUKTOWY
Struktura rynku ze względu na rodzaj zakupionych produktów (zagadnienie tylko dla poniższych grup):
mat. do wznoszenia ścian rodzaj ścian, rodzaj materiału do wznoszenia ścian
zaprawy murarskie gotowe zaprawy vs zaprawy wykonywane samodzielnie
pokrycia dachowe typ dachu, rodzaj pokrycia dachowego
systemy rynnowe rodzaj systemu rynnowego
okna rodzaj okien
okna dachowe rodzaj okien
drzwi zew. i wew. rodzaj drzwi
ocieplenia rodzaj ocieplenia, rodzaj materiału ociepleniowego
wykończenia elewacji rodzaj wykończenia elewacji
płytki ceramiczne rozmiar i faktura płytek – połysk vs mat, podział na pomieszczenia
kotły grzewcze rodzaj kotła grzewczego
grzejniki rodzaj grzejników
urządzenia sanitarne rodzaj zlewozmywaka, kolor ceramiki sanit. – biala vs kolor
wykończenia podłóg rodzaj dekoracji podłogi – podział na pomieszczenia
posadzki posadzki samopoziomujące vs posadzki wykonane samodzielnie,
grubość posadzki - podział na pomieszczenia
wyrównanie ścian technologia wyrównania ścian
wykończenia ścian rodzaj dekoracji ścian, kolor i rodzaj farb i tynków dekoracyjnych –
podział na pomieszczenia
Zagadnienia dla wszystkich grup produktowych
Proces wyboru zakupionego produktu i marki
Czynniki decydujące o wyborze produktu
Rodzaj poszukiwanych informacji
Źródła pozyskiwania informacji
Rola Internetu w procesie poszukiwania informacji
Wpływ ekspozycji produktów na wybór rodzaju produktu i jego marki
Wpływ opinii innych osób (profesjonalistów i rodziny/znajomych) na wybór konkretnego produktu
Wykonawca prac (praca samodzielna, zatrudnienie firmy wykonawczej, itp.)
Znajomość marek
Zakupiona marka
Lojalność wobec marek
Miejsce zakupu produktów, odległość od miejsca zamieszkania
Powody zakupu materiału w danym punkcie sprzedaży
Osoba w gospodarstwie domowym podejmująca decyzje o wyborze produktu vs osoba dokonująca jego zakupu
Trudności napotkane w procesie zakupu materiałów do poszczególnych prac.
Metody badawcze
Bud Investor Track realizowany jest na próbie N=385 właścicieli domów jednorodzinnych.
Badanie realizowane jest oddzielnie dla każdej z 20 kategorii produktowych, co oznacza, iż próba N=385 inwestorów jest również odrębnie dobierana dla każdej grupy produktowej (wymienionej na str. 1 oferty).
Próba badawcza została rozłożona w sposób umożliwiający analizę wyników badania dla:
województw
wielkości miast
Badanie realizowane jest w domach respondentów metodą wywiadów bezpośrednich.
Forma raportu
Bud Investor Track dostępny jest w formie drukowanej i zapisanej na CD prezentacji PowerPoint (wykresy + komentarz analityczny oraz wnioski).
Raport obejmuje:
profil inwestora
moduł produktowy dla wybranej grupy produktowej
Warunki zamówienia raportu
Bud Investor Track dostępny jest, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer
(024) 355 77 01 lub (024) 355 77 03
Raport | Cena raportu | Raport | Cena raportu |
materiały do wznoszenia ścian | 3 200,00 | płytki ceramiczne | 4 100,00 |
gotowe zaprawy murarskie i tynkarskie | 2 100,00 | kleje do płytek ceramicznych i fugi | 3 200,00 |
pokrycia dachowe | 3200,00 | kotły grzewcze | 3200,00 |
systemy rynnowe | 3200,00 | grzejniki | 3200,00 |
okna | 3200,00 | urządzenia sanitarne | 3200,00 |
okna dachowe | 3200,00 | wykończenia podłóg | 4100,00 |
drzwi zewnętrzne i wewnętrzne | 4100,00 | posadzki samopoziomujące | 2100,00 |
ocieplenia | 3200,00 | płyty gk i masy i gładzie szpachlowe | 3200,00 |
cement | 3200,00 | dekoracje ścian – farby, tynki dekoracyjne, tapety | 3200,00 |
wykończenia elewacji | 3200,00 |
Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...
- prawnik może odmówić przyjęcia sprawy? Liczba postów: 29 Grupa: Trudne tema... Możecie sobie sprawdzić stronę https://dsk-kancelaria.pl/ , na której znajdziecie ofertę nowoczesnej i profesjonalnej DSK kancelaria, która specjalizuje się w w...