Budowa bazy operacyjnej linii lotniczych Wizz Air we Wrocławiu

Budowa bazy operacyjnej linii lotniczych Wizz Air we Wrocławiu

W marcu nisko-kosztowe linie lotnicze Wizz Air uruchomią we Wrocławiu swoją bazę operacyjną. W Porcie Lotniczym Wrocław nocować będzie jedna maszyna tego przewoźnika. Co to oznacza i dlaczego to dobra informacja dla lotniska – wyjaśnia wiceprezes portu Jarosław Sztucki.

 

1.    Jak w praktyce wyglądać będzie bazowanie samolotu we Wrocławiu?

Samolot będzie nocować na płycie lotniska. Powstanie zaplecze techniczne maszyny oraz socjalne dla załogi samolotu. We Wrocławiu dokonywana będzie wymiana załóg, dostawa cateringu oraz wykonywane będą drobne naprawy i przeglądy techniczne. Wizz Air przekazał nam informację, że zatrudni 35 osób do obsługi bazy operacyjnej we Wrocławiu. Więcej pracy przy obsłudze samolotu będzie miała też świadcząca usługi lotniskowe spółka WRO-LOT.  

2.    Czy we Wrocławiu może nocować więcej samolotów?

Możliwości techniczne oczywiście są. Miejsca na płycie lotniska starczy dla kolejnych maszyn. Tak naprawdę bazowanie samolotu zależy od tego, ile kierunków uruchomi przewoźnik z danego lotniska konkretnego dnia. Nocleg samolotu jest opłacalny, gdy z jednego miejsca wykona on co najmniej 3 loty dziennie. Tak więc decyzja linii Wizz Air o stworzeniu u nas bazy operacyjnej to pochodna tego, że przewoźnik postawił na Wrocław i uruchamia 8 nowych połączeń oraz zwiększa częstotliwość lotów do Londynu. Wizz Air będzie bazował samolot we Wrocławiu, bo to opłacalne.

3.    Czy inni przewoźnicy też planują stworzenie bazy we Wrocławiu?

Cały czas prowadzimy rozmowy z Ryanairem, który jak wiadomo pierwszy przymierzał się do bazowania samolotów we Wrocławiu.

4.    Jak baza operacyjna wpływa na rozwój lotniska?

Taka decyzja wiąże się z wieloma korzyściami. Po pierwsze zwiększa się uniwersalność portu lotniczego. Jeżeli Wrocław będzie miał bazę operacyjną, to Wizz Air może uruchomić połączenia do miast, które takiej bazy nie mają. Zwiększa się liczba potencjalnych destynacji, a więc oferta może być bardziej różnorodna. Można powiedzieć, że baza otwiera okno na świat. Po drugie, ponieważ samolot wykonuje dziennie wiele operacji, ląduje i startuje kilka razy w ciągu dnia, ruch pasażerski jest bardziej równomierny. Nie mamy takiej sytuacji, że w jednym czasie odlatuje kilka maszyn, a potem w hali odpraw jest pusto. Infrastruktura lotniska jest lepiej wykorzystana. Jest to bardzo ważne dla Portu, który obecnie, do czasu wybudowania nowego terminala, musi szczególnie dbać o to, aby rozkłady lotów były ułożone w sposób gwarantujący dużą różnorodność połączeń przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu obsługi pasażerów.  

Źródło: Profit Communications / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19406 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 338

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >