Centra Handlowe - sprawdź co cenimy w nich najbardziej

Centra Handlowe - sprawdź co cenimy w nich najbardziej

Wielofunkcyjna oferta (handel, rozrywka i gastronomia pod jednym dachem), duża liczba sklepów znanych marek oraz dogodny dojazd – to trzy najważniejsze czynniki, które decydują o popularności centrów handlowych.

Tak wynika z badań, przeprowadzonych przez Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International na zlecenie spółki Fabryka Biznesu, inwestora Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki „Sukcesja” w Łodzi.


Na wielofunkcyjną ofertę jako czynnik decydujący o popularności centrum handlowego wskazało 95 proc. respondentów. Jednocześnie 80,7 proc. badanych za drugie pod względem ważności kryterium uznało dużą liczbę sklepów znanych marek w centrum handlowym, a niemal tyle samo (80,2 proc.) – dogodny dojazd do niego. Zdaniem 30,2 proc. respondentów, duże znaczenie ma nowoczesny wystrój centrum handlowego, a 11,8 proc. jako istotne wskazało inne czynniki.


Możliwość zrobienia zakupów oraz skorzystania z gastronomii i rozrywki w jednym miejscu, jako główne kryterium popularności centrów handlowych, wskazali respondenci  ze wszystkich grup wiekowych - zarówno mieszkańcy wsi, jak i dużych miast. Bogata oferta sklepów znanych marek została uznana za znaczący atut głównie przez osoby w wieku od 25 do 34 lat, mieszkające w średnich i dużych miastach, a możliwość dogodnego dojazdu do centrum handlowego okazała się szczególnie ważna dla 18-24-latków z miast powyżej 200 tys. mieszkańców.
Za najatrakcyjniejszą lokalizację centrum handlowego większość respondentów (39 proc.) uznała centrum miasta. Centralne położenie preferują przede wszystkim mieszkańcy dużych aglomeracji. 30,2 proc. badanych (w większości mieszkańców wsi) wskazało na obrzeża, a 23,6 proc. na miejsca położone dalej od centrum.


Dla 86,9 proc. respondentów centrum handlowe to miejsce, w którym mogą zrobić udane zakupy, ale jednocześnie cenią też inne jego funkcje. 26 proc. odwiedza je także ze względu na możliwość atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu, 22,2 proc. uznaje za dobre miejsce spotkań ze znajomymi, a 21,1 proc. gości w centrach handlowych z powodu dużego wyboru lokali gastronomicznych. Na dodatkowe, poza handlem, funkcje centrów handlowych jako powód odwiedzin wskazują przede wszystkim osoby w wieku 18-34 lat oraz rodziny z dziećmi.


- Polacy żyją coraz szybciej i pracują coraz dłużej, dlatego w centrach handlowych preferują rozwiązania typu „kilka w jednym”, które kompleksowo zaspokajają ich potrzeby i zapewniają atrakcje dla całych rodzin. Wiele funkcji, realizowanych dotychczas w domu, przeniosło się właśnie co centrów handlowych - komentuje dr Magdalena Wieczorkowska, socjolog z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

 

 

Źródło: abilita / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Kontener magazynowy- warto? Liczba postów: 53 Grupa: Trudne tema... A jeśli szukasz praktycznego rozwiązania na tymczasowe stanowisko dla ochrony lub punktu kontrolnego, warto zainteresować się czymś takim jak kontener stróżówka...
  • Księgowość Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Szukam biura rachunkowego oferującego księgowość Warszawa. Zależy mi głównie na obsłudze księgowo-podatkowej w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. Jakie mo...
  • Rower i małe dziecko Liczba postów: 273 Grupa: Trudne tema... Cześć, Szukam roweru dla mojego 6-letniego dziecka – coś lekkiego, wygodnego i bez zbędnych bajerów. Myślałem o kole 20 cali, bo 16 już robi się za małe. Zależy...
  • Suplementy dla psa i kota Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Cześć, Chciałem polecić karmę, którą mój pies je już od kilku miesięcy – Brit Care Lamb & Rice. Bardzo dobrze się u nas sprawdza: sierść lśniąca, brak problemów...
  • Porady biznesowe Liczba postów: 330 Grupa: Trudne tema... W odniesieniu do poszukiwania efektywnych opakowań, producent butelek plastikowych , taki jak Omegaplastics, może zaoferować interesujące opcje. Butelki HDPE są...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19624 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 181

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >