Certyfikat BREEAM dla Europy Centralnej w Gliwicach
Projekt Europa Centralna został uhonorowany ekologicznym certyfikatem BREEAM. BREEAM to brytyjski system oceny budynków (BRE Environmental Assessment Method), który powstał w 1990 r. i został ustanowiony przez Building Research Establishment (BRE).
Metoda, oceniając wpływ budownictwa na środowisko, wyznacza standardy dla zrównoważonego projektowania. Przeprowadzenie certyfikacji wymaga zatrudnienia licencjonowanego asesora BREEAM. Audyt BREEAM Europy Centralnej wykonała firma Grontmij. Do tej pory w Polsce tylko kilka obiektów uzyskało certyfikaty BREEAM. Centrum Handlowe Europa Centralna dołączyło do tego zaszczytnego grona, otrzymując ocenę „dobry” na etapie projektowym (Design Stage).
Czytaj również: Mistrzostwa Młodych Dekarzy
„Jest to bardzo dobry wynik. – podkreśla Hans van den Sanden, asesor BREEAM International - Ocena „Dobry” jest trudna do osiągnięcia dla centrów handlowych - wymaga niezwykłej skrupulatności i dopracowania wielu szczegółów projektu ze strony dewelopera i projektantów, takich jak specyfikacja podliczników, wysoko energooszczędne windy i schody ruchome, urządzenia o niskim zużyciu wody oraz materiały o niewielkim wpływie na środowisko. Potrzebne są specjalne zapisy w kontrakcie z wykonawcą obiektu i w umowach z najemcami. Deweloper musi zwrócić szczególną uwagę na jakość i bezpieczeństwo także w otoczeniu inwestycji.”
Czytaj również: Odbyło się ekologiczne świętowanie w Jankach
Po ukończeniu konstrukcji, centrum handlowe Europa Centralna poddane zostanie certyfikacji BREEAM In Use dla już istniejących obiektów. Budynek oceniany jest w dziewięciu kategoriach: zarządzanie, zdrowie i dobre samopoczucie, energia, transport, woda, materiały, odpady, ekologia i zanieczyszczenia Europa Centralna jest flagowym projektem firmy Helical Poland. Z łączną powierzchnią handlowo-usługową netto około 67.000 m2 w pierwszej fazie projektu, stanie się ona prawdziwym regionalnym centrum handlowym i jednym z największych w Polsce. Niespotykana lokalizacja - na skrzyżowaniu dwóch krajowych autostrad (A1 i A4) - powoduje, że Centrum będzie dostępne dla klientów mieszkających w dotychczas nieosiągalnych dla handlu detalicznego odległościach. Zasięg oddziaływania przekroczy 4.9 miliona klientów w godzinnej strefie dojazdu.
Czytaj również: Odbędzie się konferencja „Biurowce w Polsce 2011”
Projekt łączy ideę galerii i parku handlowego. Budowa Europy Centralnej potrwa około 13 miesięcy. Generalnym Wykonawcą jest firma Polimex – Mostostal. Całkowita wartość inwestycji przekracza 150 milionów euro. Europa Centralna jest w prawie 70% wynajęta, a do kluczowych najemców należą m.in.: Tesco Extra, Castorama, Jula, Media Expert, RTVEuroAGD, Smyk, Reserved, H&M, KappAhl, Cubus, Lindex, Empik, CCC, Kakadu, Super-Pharm. Za wynajem powierzchni odpowiedzialny jest zespół Helical Poland we współpracy z firmą Jones Lang La Salle.
2011-11-22
Źródło: Helical Poland / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...