Certyfikaty ułatwią firmom zdobywanie zleceń

Certyfikaty ułatwią firmom zdobywanie zleceń

Przy każdym przetargu firmy muszą składać segregatory wypełnione tymi samymi dokumentami. Zamiast mnożenia dokumentów, firma mogłaby składać jeden certyfikat potwierdzający zdolność udziału w przetargu. Dokumenty przekazywane instytucji certyfikującej musiałyby być aktualizowane przynajmniej co sześć miesięcy.

Zamiast setki dokumentów, firmy mogłyby składać jeden certyfikat potwierdzający spełnianie warunków udziału w przetargu publicznym. System certyfikacji byłby fakultatywny. To znaczy, że firma mogłaby składać dokumenty w tradycyjnej formie lub powołać się na posiadany certyfikat.

– Takie rozwiązanie zmniejszy radykalnie liczbę dokumentów przygotowywanych do każdego postępowania, uprości procedury przetargowe oraz obniży koszty po stronie przedsiębiorców – przekonuje dr inż. Aleksander Krupa z Izby Projektowania Budowlanego, która przygotowała i popiera takie rozwiązania.

Urząd Zamówień Publicznych rozważał wprowadzenie instytucji urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców przy okazji obecnie prowadzonych prac nad nowelizacją prawa zamówień publicznych.


czytaj więcej...

Źródło: Gazeta Prawna

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19436 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 300

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >