
Chiny rozbudowują połączenia kolejowe w Sinkiangu
Pustynia Lob-nur (Łob-nor) we wschodniej części Kotliny Kaszgarskiej (Tarymskiej) zostanie połączona koleją z rejonami zachodnich Chin - poinformował w środę szef władz regionalnych prowincji Sinkiang, Nur Bekri.
Według niego w środę rozpoczęto układanie torów kolejowych pod połączenie kolejowe długości 360 km.
Kolej połączy Lob-nur, należącą do najbardziej niedostępnych miejsc na świecie, i określaną też jako "morze śmierci" ze względu na znajdujące się tam olbrzymie słone, płytkie, bezodpływowe jezioro o tej samej nazwie, z prefekturą Hami położoną przy granicy Chin z Mongolią.
Budowa kolejowego połączenia, która potrwa dwa lata i będzie kosztować 338 mln euro ułatwi eksploatację bogactw naturalnych regionu.
Na pustyni Lob-nur znajdują się m.in. złoża soli potasu oceniane na 500 mln ton. W końcu 2008 roku państwowa spółka State Development and Investment Corp. rozpoczęła już na pustyni Lob-nur produkcję nawozu sztucznego; fabryka ta ma obecnie moc produkcyjną w wysokości 1,2 mln ton nawozu rocznie.
Według szefa tego przedsiębiorstwa, Wang Huishenga, (czyt. Wang Huej-szenga), jak pisze oficjalny dziennik "China Daily", w drugiej fazie, od 2014 roku fabryka będzie produkowała ich 3 mln ton rocznie.
czytaj więcej...
Kolej połączy Lob-nur, należącą do najbardziej niedostępnych miejsc na świecie, i określaną też jako "morze śmierci" ze względu na znajdujące się tam olbrzymie słone, płytkie, bezodpływowe jezioro o tej samej nazwie, z prefekturą Hami położoną przy granicy Chin z Mongolią.
Budowa kolejowego połączenia, która potrwa dwa lata i będzie kosztować 338 mln euro ułatwi eksploatację bogactw naturalnych regionu.
Na pustyni Lob-nur znajdują się m.in. złoża soli potasu oceniane na 500 mln ton. W końcu 2008 roku państwowa spółka State Development and Investment Corp. rozpoczęła już na pustyni Lob-nur produkcję nawozu sztucznego; fabryka ta ma obecnie moc produkcyjną w wysokości 1,2 mln ton nawozu rocznie.
Według szefa tego przedsiębiorstwa, Wang Huishenga, (czyt. Wang Huej-szenga), jak pisze oficjalny dziennik "China Daily", w drugiej fazie, od 2014 roku fabryka będzie produkowała ich 3 mln ton rocznie.
czytaj więcej...
Źródło: Puls Biznesu
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wątroba-jakie badania? Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... W sumie jak tak myślę, to warto byłoby też zapoznać się z ofertami Milapharm , ponieważ z tego co wiem, to można tam znaleźć najróżniej...
- Gry komputerowe Liczba postów: 124 Grupa: Trudne tema... Cześć! Korzystam z Mostbet od kilku miesięcy i mogę rozwiać Twoje wątpliwości. Jeśli chodzi o bonus powitalny, jest to bardzo korzystna oferta, szczególnie dla....
- Grzejnik energetyczny Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... W wielu procesach produkcyjnych kluczowe znaczenie ma precyzyjna kontrola temperatury. Grzejniki rezystancyjne to niezawodne rozwiązanie stosowane w różnych bra...
- jak transportować duze gabaryty Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... Prowadzisz firmę transportową? TGZ oferuje świetne warunki ubezpieczenia dla samochodów dostawczych i ciężarowych https://tgz.katowice.pl/blog/ubezpieczen ie-tra...
- Jaki hosting wybrać? Liczba postów: 37 Grupa: Trudne tema... Siemka! Chciałbym stworzyć serwer Minecraft na modach, ale nie wiem, które paczki są najbardziej stabilne i warte uwagi. Zastanawiam się nad modami technicznymi...