Chiny rozbudowują połączenia kolejowe w Sinkiangu
Pustynia Lob-nur (Łob-nor) we wschodniej części Kotliny Kaszgarskiej (Tarymskiej) zostanie połączona koleją z rejonami zachodnich Chin - poinformował w środę szef władz regionalnych prowincji Sinkiang, Nur Bekri.
Według niego w środę rozpoczęto układanie torów kolejowych pod połączenie kolejowe długości 360 km.
Kolej połączy Lob-nur, należącą do najbardziej niedostępnych miejsc na świecie, i określaną też jako "morze śmierci" ze względu na znajdujące się tam olbrzymie słone, płytkie, bezodpływowe jezioro o tej samej nazwie, z prefekturą Hami położoną przy granicy Chin z Mongolią.
Budowa kolejowego połączenia, która potrwa dwa lata i będzie kosztować 338 mln euro ułatwi eksploatację bogactw naturalnych regionu.
Na pustyni Lob-nur znajdują się m.in. złoża soli potasu oceniane na 500 mln ton. W końcu 2008 roku państwowa spółka State Development and Investment Corp. rozpoczęła już na pustyni Lob-nur produkcję nawozu sztucznego; fabryka ta ma obecnie moc produkcyjną w wysokości 1,2 mln ton nawozu rocznie.
Według szefa tego przedsiębiorstwa, Wang Huishenga, (czyt. Wang Huej-szenga), jak pisze oficjalny dziennik "China Daily", w drugiej fazie, od 2014 roku fabryka będzie produkowała ich 3 mln ton rocznie.
czytaj więcej...
Kolej połączy Lob-nur, należącą do najbardziej niedostępnych miejsc na świecie, i określaną też jako "morze śmierci" ze względu na znajdujące się tam olbrzymie słone, płytkie, bezodpływowe jezioro o tej samej nazwie, z prefekturą Hami położoną przy granicy Chin z Mongolią.
Budowa kolejowego połączenia, która potrwa dwa lata i będzie kosztować 338 mln euro ułatwi eksploatację bogactw naturalnych regionu.
Na pustyni Lob-nur znajdują się m.in. złoża soli potasu oceniane na 500 mln ton. W końcu 2008 roku państwowa spółka State Development and Investment Corp. rozpoczęła już na pustyni Lob-nur produkcję nawozu sztucznego; fabryka ta ma obecnie moc produkcyjną w wysokości 1,2 mln ton nawozu rocznie.
Według szefa tego przedsiębiorstwa, Wang Huishenga, (czyt. Wang Huej-szenga), jak pisze oficjalny dziennik "China Daily", w drugiej fazie, od 2014 roku fabryka będzie produkowała ich 3 mln ton rocznie.
czytaj więcej...
Źródło: Puls Biznesu
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Ubezpieczenie - pomoc Liczba postów: 124 Grupa: Trudne tema... W kwestii polisy ubezpieczeniowej która spełni Wasze oczekiwania zajrzyjcie koniecznie do https://wewior-ubezpieczenia.pl/ubezpiec zenia-turek/oc-samochodu/
- Wulkanizacja Liczba postów: 56 Grupa: Trudne tema... Envobyte Ltd is an IT Company. Envobyte Ltd helps businesses to grow faster and smarter. Our professional expert team provides the best solution to get the bett...
- Kredyt we Frankach - pomoc prawna! Liczba postów: 34 Grupa: Trudne tema... W obliczu rosnących kosztów kredytów frankowych wielu kredytobiorców zastanawia się, czy przewalutowanie ich zobowiązań na złotówki jest dobrym krokiem - https:...
- Białka Tatrzańska Liczba postów: 48 Grupa: Trudne tema... Czy warto tam pojechać?
- piasek kwarcowy biały Liczba postów: 4 Grupa: Opinie Piasek to najdrobniejsze kruszywo budowlane znajdujące bardzo szerokie zastosowanie w branży budowlanej. Taki piasek budowlany może występować w różnych formach...