Cicho i efektywnie

Cicho i efektywnie

Akustyczny komfort to czynnik, który powinien być wzięty pod uwagę już na etapie projektowania pomieszczenia, opierając się na celu, jakiemu będzie ono służyło. Wszystko po to, by stworzyć warunki, odpowiednie do rodzaju wykonywanej w nim pracy


Postęp technologiczny niesie ze sobą wiele udogodnień. Pracujące komputery, drukarki, faksy, klimatyzacja, wentylatory i wiele innych biurowych urządzeń znacznie ułatwiają dziś pracę.

Godziny stresu
Jednak choć odgłos pisania na komputerowej klawiaturze jest o wiele cichszy niż dawniejszy stukot maszyny do pisania, wszechobecne dziś urządzenia wytwarzają sporo szumu, który wcale nie jest obojętny dla zdrowia osób, codziennie spędzających w takim otoczeniu wiele godzin. Przebywanie w ciągłym hałasie może być przyczyną wielu dolegliwości, m.in. bólu głowy, chronicznego zmęczenia czy stresu. Przede wszystkim nie pozwala się skupić na pracy, czym znacznie obniża efektywność pracownika.

Wytłumić problem
Mądry pracodawca, zamiast krytykować podwładnego, który ma problemy z wywiązaniem się z obowiązków, krytycznym okiem powinien spojrzeć na warunki, jakie mu zapewnia. W otwartej przestrzeni biurowej, gdzie jednocześnie przebywa wiele osób i działa sporo różnego rodzaju urządzeń trudno wymagać od pracownika zadań, w których niezbędna jest koncentracja.

 
I tu z pomocą, zarówno zdesperowanemu pracodawcy jak i zestresowanemu pracownikowi przychodzą stosowane w pomieszczeniach sufity podwieszane, optymalnie kształtujące dźwięk, zwiększające przy tym komfort pracy.

Sufity podwieszane są o tyle skutecznym rozwiązaniem, że można zastosować je praktycznie w każdym pomieszczeniu, zarówno dopiero projektowanym, jak i w starszych budynkach, których przeznaczenie w przeszłości było zupełnie inne. Ich montaż nie wymaga kłopotliwej przeróbki biur. Montaż na suficie nie wpływa też na zmniejszenie użytkowej powierzchni pomieszczeń.

Otwarte na komfort
Nie każdy rodzaj płyt sufitowych pozwala na osiągnięcie efektu tłumienia hałasu. Muszą być one wykonane z materiału o odpowiedniej gęstości. Na rynku dostępne są dwa rodzaje płyt z serii OP (OPEN PLANE) firmy Armstrong, stworzonych z myślą o wielkopowierzchniowych pomieszczeniach zaprojektowanych na planie otwartym. Szczególnie przydatne jest to w dużych biurach, centrach telefonicznych czy bibliotekach. W każdym z tych miejsc koncentracja jest bardzo ważna, choć warunki wydają się dość trudne do jej osiągnięcia. 

Perla OP o dźwiękoizolacyjności 25 dB (norma na stanowisku pracy to maksymalnie 85 dB) –Ultima OP izoluje hałas do 26 dB, jednocześnie posiada też duży współczynnik odbicia światła, przez co pozwala nawet na oszczędności energii elektrycznej.

Dyskrecja i bezpieczeństwo
Zastosowanie tych płyt korzystnie wpłynie też na akustykę pomieszczeń, gdzie prowadzi się rozmowy, które nie powinny trafić do postronnych osób. Takim przykładem mogą być sale bankowe, gdzie zdarza się zakładać konto, czy też pobierać pieniądze i podawać dokładne dane osobowe, gdy tuż za plecami stoją zupełnie obcy ludzie. Płyty z serii OP pozwalają na zapewnienie dyskrecji takich rozmów, a co za tym idzie, wpływają na poczucie bezpieczeństwa klientów.

Źródło: YASNA / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19407 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 205

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >