Co zrobić, gdy nadchodzą chwiejne czasy gospodarcze?

Co zrobić, gdy nadchodzą chwiejne czasy gospodarcze?

Najlepszą receptą na chwiejne gospodarczo czasy jest działanie – wywiad z Pawłem Otrębskim, dyrektorem zarządzającym firmy Mark Polska Sp. z o.o.

 

Jak Pan ocenia tegoroczne targi „Instalacje” z perspektywy wystawcy?

Firma Mark Polska istnieje na polskim rynku dopiero od 2005 roku, ale z roku na rok obserwujemy stały wzrost zainteresowania naszymi produktami. Podczas pierwszych targów, na których się wystawialiśmy zapoznawaliśmy się z klientami i szukaliśmy dla siebie miejsca na rynku, aktualnie skupiamy się na utrzymaniu przyjacielskich relacji z  nabywcami naszych urządzeń, firmami instalacyjnymi oraz biurami projektowymi.

 

Podczas tegorocznych „Instalacji” zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania naszymi produktami i stoiskiem w porównaniu do poprzednich edycji targów. Duża popularność naszego stoiska stanowi dla nas potwierdzenie zdobytego wcześniej zaufania wśród projektantów i zaprzyjaźnionych firm instalacyjnych, a także klientów indywidualnych. Wystawiamy się głównie po to, aby utrzymać dobre relacje z naszymi klientami i potwierdzić pozycję lidera systemów wentylacyjno-grzewczych w Polsce i w Europie.

 

Czytaj również: W OPERA Office kolejne umowy najmu

 

Czy zauważył Pan jakieś wyraźne trendy  ujawniające się na tegorocznych targach?

Widzimy, że wśród produktów prezentowanych na targach w Poznaniu pojawia się coraz więcej rozwiązań energooszczędnych i proekologicznych.  Cieszę się, że firma Mark produkuje urządzenia przyjazne środowisku i energooszczędne już od wielu lat. Dzięki temu możemy skupić się na udoskonalaniu naszej oferty i odkrywaniu nowych, jeszcze lepszych rozwiązań, umożliwiających racjonalne gospodarowanie energią.

 

Przykładem na to może być prezentowana na naszym stoisku nagrzewnica z modułem gazowym kondensacyjnym GC+, jest to urządzenie o sprawności 107%,  które dzięki wykorzystaniu techniki kondensacji  jest energooszczędne i bezpośrednio wpływa na wielkość zużycia gazu i energii w budynkach. Aktualnie realizujemy dwa duże projekty (centra dystrybucyjne) w południowej Polsce w których Inwestor zdecydował się na wykorzystanie  technologii kondensacyjnej w centralach wentylacyjnych mark Klimat, mając na uwadze dużą oszczędność zużycia gazu i energii .

 

Czytaj również: W OPERA Office kolejne umowy najmu


A co Pan myśli o tendencji producentów do zmniejszania urządzeń i nadawaniu im designerskiego wyglądu?

Holenderski rynek, z którego się wywodzimy, kładzie duży nacisk na jakość i wysoką sprawność urządzeń,  design to dla nas sprawa drugorzędna. Jesteśmy firmą z długimi tradycjami, w pewnym sensie konserwatywną, dlatego być może bardziej przemawia do nas praktyczność urządzeń, skuteczność ich działania oraz energooszczędność. Znam przykłady firm, które skupiają się na wysokiej estetyce produktów, niestety nie idzie to w ich przypadku w parze z jakością, parametrami technicznymi. Jeżeli chodzi o branżę ogrzewania i wentylacji, pierwszorzędną sprawą jest zapewnienie użytkownikowi komfortu cieplnego, dopiero wtedy możemy pomyśleć o wyglądzie urządzenia. 

 

Czy wystawianie się na targach w dobie nowoczesnych kanałów informacyjnych ma jeszcze sens?

Tak, nie możemy sprowadzać największych w Polsce Targów Instalacyjnych do poziomu marketingu. Widzę, że na tegorocznym spotkaniu zabrakło wielu znanych producentów, martwi mnie to, ponieważ  prawdopodobnie te firmy straciły swoją pozycję na rynku. Targi, takie jak Instalacje, to okazja do nie tylko promocji własnej oferty, ale także do pokazania klientom i naszym przyjaciołom, że utrzymujemy mocną pozycję na rynku i inwestujemy we własny rozwój.

 

Czytaj również: Ilu Polaków korzysta z bankowości elektronicznej


Jak mógłby Pan podsumować miniony rok 2011?

Nasz rok obrotowy  trwa od 1 do 30 lipca, więc jest trochę inaczej niż w przypadku pozostałych branż. Muszę przyznać, że był to dla nas bardzo dobry sezon.  Swój cel sprzedażowy założony na ten rok osiągnęliśmy dużo wcześniej niż planowaliśmy. Na 3 miesiące przed końcem sezonu mogliśmy powiedzieć, że uzyskaliśmy znaczny wzrost sprzedaży . 

 

Kryzys nie dotknął branży instalacyjnej w Polsce?

O ile zdążyłem się zorientować wśród znajomych firm i konkurencji, to nie zauważyłem skutków kryzysu gospodarczego w branży instalacyjnej w Polsce. Wszystkie przedsiębiorstwa znajdują środki, żeby inwestować w swój rozwój, jak i działania marketingowe.

 

Czytaj również: Umowy najmu w kompleksie Green Towers we Wrocławiu


A jakie ma Pan przewidywania na kolejny sezon?

Jestem optymistą, liczę na utrzymanie trendu z bieżącego roku obrotowego. Uważam jednak, że  dobrej passie trzeba pomagać, a najlepszą receptą na chwiejne gospodarczo czasy jest działanie.

 

 

2012-05-29
Źródło: Blue Ocean / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Ciąża a badania Liczba postów: 39 Grupa: Trudne tema... Witam wszystkie osoby, które są zainteresowane tematem naszej rozmowy. Jeżeli chodzi o mnie, to zdecydowałem się skorzystać z usług polecanego mi, sprawdzonego....
  • Rekuperacja Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Również jestem zainteresowana takim tematem. Bardzo chciałabym dowiedzieć się nieco więcej :)
  • Kable sterownicze Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... Wykonujesz instalacje kablowe. A może potrzebujesz solidnych rozwiązań do przechowywania i transportu przewodów? Sprawdź ofertę Fallklandy-Zagórz u których możn...
  • Jak spędzasz swój wolny czas? Liczba postów: 153 Grupa: Trudne tema... Mi najlepiej w czasie wolnym wychodzi oglądanie filmów. Aby znaleźć ciekawe propozycje, korzystam ze strony https://cineman.cc/movies która oferuje szeroki wybó...
  • Problem alkoholowy - jak walczyć? Liczba postów: 483 Grupa: Trudne tema... Ludzie piją różne produkty alkoholowe i ja to jestem w stanie zrozumieć, ale nie wiem na przykład, czy jagermeister czy jest zdrowy i czy jego picie nie sprawi,...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19415 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 564

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >