Czego potrzebują architekci? Czym nie są zainteresowani?
Portal Aleja-Architektów.pl postawił sobie za cel poznanie potrzeb zawodowych architektów. W tym celu przeprowadził badanie na reprezentatywnej grupie specjalistów tej branży zarejestrowanych na portalu. Czego potrzebują, z czego korzystają, a czym nie są zainteresowani architekci? Oto wyniki.
Architekci to grupa zawodowa, która do tej pory nie została objęta żadnym badaniem, mającym na celu poznanie potrzeb oraz oczekiwań tej grupy. Portal Aleja-Architektów.pl
to nie tylko narzędzie „kojarzące" klientów i architektów, to również serwis stawiający sobie cele poznawcze względem branży architektonicznej, tak by lepiej zrozumieć oczekiwania i potrzeby specjalistów jako grupy zawodowej, oraz precyzyjniej dobrać narzędzia ułatwiające im codzienną pracę.
Branża inna od innych
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1000 architektów oraz projektantów wnętrz i ogrodów posiadających profil swojej firmy w serwisie Aleja-Architektów.pl. Badanie pokazało, że blisko połowa (ponad 42%) architektów chciałoby wziąć udział w programie lojalnościowym, który gwarantowałby zniżki i rabaty w sklepach wnętrzarskich i budowlanych. Większość zainteresowanych takim narzędziem uznało, że satysfakcjonującym dla nich progiem oferowanej zniżki byłby 20% upust na asortyment w/w sklepach. Ponad 54% respondentów stwierdziło, że w ich pracy dużym ułatwieniem byłby program do zarządzania projektami. Tylko 12% badanych stwierdziło, że w ich codziennej pracy brakuje dostępu do zbioru wzorów dokumentów. Architekci nie są również zainteresowani dostępem do usług prawnika przez Internet. Chęć korzystania z takiej usługi wyraziło 16% badanych.
„Architekci to branża o specyficznych potrzebach – mówi Marcin Chludziński współtwórca serwisu Alaja-Architektów.pl - Coraz bardziej, naszym zdaniem, architekci doceniają szanse jakie dają nowe technologie, zarówno jeśli chodzi o promocję usług jak i usprawnianie codziennej pracy. Promowanie własnych kompetencji i doświadczenia w Internecie odpowiada wprost potrzebom klientów, którzy częściej wykorzystuj owo medium do poszukiwania projektantów. Internet daje możliwość szybkiej weryfikacji zgodności estetyk projektanta i zamawiającego. Rozwijając nasz serwis chcemy dać możliwość pogodzenia potrzeb dwóch stron: klienta oraz projektantaw wirtualnej przestrzeni”.
W soczewce reklamy
Portal Aleja-Architektów.pl dzięki możliwości umieszczenia zdjęć oraz multimedialnych prezentacji prac architektów, daje im możliwość wypromowania się bez większych nakładów na reklamę. Pracownie, które umieściły prezentacje swoich projektów na portalu odnotowały średnio osiem razy więcej odwiedzin na swoich stronach internetowych, niż bez zamieszczania prezentacji – dowodzą statystyki Gogle Analytics monitorujące serwis. To szczególnie dobra informacja dla młodych projektantów, którzy pragną zaistnieć na rynku oraz pokazać swoje atuty, bez wysokich nakładów na reklamę.
Architekci, którzy tworzą konto pracowni na serwisie Aleja-Architektów.pl mają możliwość przygotowania unikalnego profilu zawierającego wszystkie potrzebne informacje do pozyskania zapytań ofertowych od potencjalnych klientów, mogą również wyróżnić się na tle konkurencji dzięki nieograniczonej przestrzeni sieciowej udostępnionej w celu zaprezentowania portfolio i pełnej gamy świadczonych usług zaprezentować poprzez wyróżnienie prezentacją projektów
„Rozwój platform społecznościowych daje możliwość tworzenia grup społecznych homogenicznych, profesjonalnych, skoncentrowanych na określonym, właściwym dla tej społeczności obszarze zainteresowania - komentuje Jarosław Nowak online manager z Universal MCCANN - Takie społeczności dają możliwość głębszej autoprezentacji, współdzielenia się doświadczeniem, wiedzą i kontaktami. W przypadku architektów jest to doskonała forma wyróżnienia a przede wszystkim dotarcie do określonej grupy potencjalnych klientów”.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...
- prawnik może odmówić przyjęcia sprawy? Liczba postów: 29 Grupa: Trudne tema... Możecie sobie sprawdzić stronę https://dsk-kancelaria.pl/ , na której znajdziecie ofertę nowoczesnej i profesjonalnej DSK kancelaria, która specjalizuje się w w...