Design na EURO 2012

Design na EURO 2012

Design, ekologia i sztuka jako kluczowe elementy aranżacji Strefy Kibica UEFA EURO 2012TM w Poznaniu, staną się także inspiracją do zaprojektowania wielu kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań w ramach powstającej oficjalnej Fan Zone.

 

Znajdą swój wyraz również w konkursie dla zdolnych i kreatywnych kibiców UEFA EURO 2012. Wydarzenia takie jak Mediations Biennale, targi arena DESIGN, pierwsze w Polsce centrum designu i kreatywności Concordia Design czy też uczelnia projektowania School of Form, to tylko niektóre przykłady projektów, które przyczyniają się do konstytuowania wizerunku Poznania jako miejsca jedynego w swoim rodzaju. Taka też ma być Strefa Kibica.

 

- "Strefa będzie wyjątkowa i atrakcyjna przez całe trzy tygodnie trwania Turnieju. Będzie stanowić przestrzeń zarówno dla futbolu, ale także dla kultury i sztuki. Strefa Kibica nie bez przyczyny znajduje się w urokliwym centrum miasta - ma również promować Poznań" – mówi Joanna Janowicz Strzyżewska, Kierownik ds. Komunikacji Marketingowej EURO Poznań 2012.

 

Wiele inicjatyw Poznania nawiązujących do idei designu i ekologii na stałe wpisało się już w mapę nie tylko polskich, ale i europejskich działań. Międzynarodowa Konferencja Klimatyczna w 2008 roku wytworzyła wokół Poznania atmosferę ekologicznego centrum. W połączeniu z jedynymi w Polsce Biennale Sztuki Współczesnej tworzy się znamienny i rozpoznawalny charakter miasta.

 

Czytaj również: Kolejna edycja programu VIP - Najlepsze Okna i Drzwi

 

Grafika Strefy Kibica

Te cechy widoczne są również w oficjalnej grafice Strefy Kibica. Główny motyw graficzny podkreśla najważniejsze aspekty jej wizerunku. Komunikuje emocje, które mają wypełnić w czerwcu, podczas Mistrzostw Europy EURO 2012, plac Wolności i Aleje Marcinkowskiego. Pełnych entuzjazmu troje młodych ludzi - kobieta i dwóch mężczyzn - swoją gestykulacją wyrażają zaangażowanie nie tylko w rywalizację sportową związaną z EURO 2012, ale także w tematykę designu i ekologii. Te wartości mają w Poznaniu tworzyć przyjazną i ciekawą atmosferę dla fanów piłki nożnej i dla każdego, kto jest ciekaw świata.

 

Te najważniejsze wyróżniki poznańskiej Strefy Kibica podkreślają trzy piktogramy: piłka, liść i krzesło wkomponowane w layout. Język graficzny w sposób jednoznaczny budzi skojarzenia ze sztuką, a kolorystyka nawiązuje do identyfikacji wizualnej miasta i Turnieju UEFA EURO 2012TM. Całość podpisana została hasłem „strefa waszych emocji”. Ma ono zwrócić uwagę na fakt, iż przez trzy tygodnie działania Strefy każdy będzie mógł kibicować i celebrować to wyjątkowe wydarzenie na swój własny sposób. A Poznań pozostanie w pamięci gości, jako miasto, w którym Turniej był pasmem niezapomnianych wrażeń.

 

- "Chcemy, by poznaniacy poczuli się dumnymi gospodarzami, by po Turnieju pozostało w nas coś więcej niż pozytywne wspomnienia, ale także optymizm życiowy i nowe pasje" – mówi Joanna Janowicz Strzyżewska.

 

Czytaj również: Liderzy innowacji


Konkurs dla zdolnych i kreatywnych kibiców UEFA EURO 2012

Dbałość o ekologię i design poznańskiej Strefy Kibica UEFA EURO 2012 znajdą swój wyraz m.in. w konkursie na siedzisko do Fan Zone. Do udziału w konkursie zaproszeni zostali młodzi artyści z całej Polski. – Uczestnicy będą mieli za zadanie przygotować projekt tekturowych siedzisk przeznaczonych do poznańskiej Fan Zone – mówi Lechosław Olszewski, przedstawiciel operatora Strefy, prezes Innovations Communication Group. - Chcielibyśmy zaangażować w projekt Strefy Kibica młodych designerów, którzy wykażą się pomysłowością w wykorzystaniu przyjaznego środowisku materiału, a przy tym zaproponują ciekawą formę siedzisk – dodaje Olszewski.

 

 

Prace będą oceniane pod względem estetyki, innowacyjności, formy oraz funkcjonalności. Ważnym aspektem konkursu stanie się możliwość wdrożenia i przechowywania siedziska w formie płaskiej. Zgłoszenia można nadsyłać do 23 kwietnia 2012. Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 000 zł, a jego projekt zostanie wykonany i stanowić będzie wyposażenie Strefy Kibica w Poznaniu.

 

Oficjalnym partnerem konkursu jest Fundacja SPOT., zajmująca się tzw. „edukacją poprzez sztukę”. Organizowane przez nią warsztaty, spotkania, dyskusje czy wystawy łączą w sobie różne dziedziny sztuki, ukazując je w nietypowej, często zaskakującej formie. Głównym celem działalności Fundacji SPOT. jest promowanie kultury i sztuki oraz zachęcanie do współtworzenia inspirujących wydarzeń artystyczno-kulturalnych. Konkurs na siedzisko do Oficjalnej Strefy Kibica UEFA EURO 2012 wspiera również firma TFP, która także będzie opiniować nadesłane prace, a następnie zajmie się realizacją zwycięskiego projektu.

 

Czytaj również: Ogólnopolskie Targi Budowlane MUREXPO


Gościem specjalnym jury konkursu i zarazem konsultantem realizowanego projektu jest David Graas - holenderski projektant nowoczesnych mebli. W swoich pracach korzysta najczęściej z lokalnych zasobów i przedmiotów codziennego użytku, a większość jego prac powstaje z materiałów przyjaznych środowisku oraz pochodzących z recyklingu. Jest także jednym z pionierów użycia kartonu jako materiału mebli codziennego użytku.

 

"Zaprosiliśmy do współpracy Davida Graasa, ponieważ jest on artystą, w którego twórczości szczególną rolę odgrywa ekologia, a więc jedna z głównych wartości poznańskiej Strefy Kibica" – mówi Olszewski. - Jego postawa bardzo dobrze wpisuje się w nasze wyobrażenia o poznańskiej Strefie Kibica. Ponadto, holenderski projektant na co dzień pracuje z młodymi ludźmi, a właśnie na ich uczestnictwie w konkursie najbardziej nam zależy – dodaje. – Mamy nadzieję, że profesjonalny sposób realizacji Strefy Kibica w Poznaniu przełoży się nie tylko na jakość wszystkich wydarzeń, które będą w niej miały miejsce, ale także będzie odnoszony do naszego miasta i jego wizerunku – podsumowuje Olszewski.

 

Czytaj również: Dzień ziemi z PLGBC i Knauf Insulation


Futbol spotyka się z designem

Oficjalna Strefa Kibica UEFA EURO 2012 w Poznaniu to coś więcej niż miejsce sportowych emocji i dobrej zabawy. Zapraszając do współpracy instytucje oraz osoby związane ze środowiskiem kulturalnym, organizatorzy chcą, by projekt Fan Zone wpisał się w szereg inicjatyw artystyczno-kulturalnych, kontynuowanych w stolicy Wielkopolski także po zakończeniu Turnieju. Tak, aby praktyczny wymiar zarówno wzornictwa jak i ekologii, stał się widoczny nie tylko przy okazji licznych wydarzeń, które planowane są w ramach Strefy, ale stał się także cechą charakterystyczną miasta. Utrzymana w duchu ekologii i designu Strefa Kibica ma na celu nie tylko wyróżnienie Poznania na tle pozostałych Miast–Gospodarzy, ale i odzwierciedlenie jego kreatywnego potencjału.

 

 

2012-04-10
Źródło: Prelite Public Relations / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 475

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >