Design na EURO 2012

Design na EURO 2012

Design, ekologia i sztuka jako kluczowe elementy aranżacji Strefy Kibica UEFA EURO 2012TM w Poznaniu, staną się także inspiracją do zaprojektowania wielu kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań w ramach powstającej oficjalnej Fan Zone.

 

Znajdą swój wyraz również w konkursie dla zdolnych i kreatywnych kibiców UEFA EURO 2012. Wydarzenia takie jak Mediations Biennale, targi arena DESIGN, pierwsze w Polsce centrum designu i kreatywności Concordia Design czy też uczelnia projektowania School of Form, to tylko niektóre przykłady projektów, które przyczyniają się do konstytuowania wizerunku Poznania jako miejsca jedynego w swoim rodzaju. Taka też ma być Strefa Kibica.

 

- "Strefa będzie wyjątkowa i atrakcyjna przez całe trzy tygodnie trwania Turnieju. Będzie stanowić przestrzeń zarówno dla futbolu, ale także dla kultury i sztuki. Strefa Kibica nie bez przyczyny znajduje się w urokliwym centrum miasta - ma również promować Poznań" – mówi Joanna Janowicz Strzyżewska, Kierownik ds. Komunikacji Marketingowej EURO Poznań 2012.

 

Wiele inicjatyw Poznania nawiązujących do idei designu i ekologii na stałe wpisało się już w mapę nie tylko polskich, ale i europejskich działań. Międzynarodowa Konferencja Klimatyczna w 2008 roku wytworzyła wokół Poznania atmosferę ekologicznego centrum. W połączeniu z jedynymi w Polsce Biennale Sztuki Współczesnej tworzy się znamienny i rozpoznawalny charakter miasta.

 

Czytaj również: Kolejna edycja programu VIP - Najlepsze Okna i Drzwi

 

Grafika Strefy Kibica

Te cechy widoczne są również w oficjalnej grafice Strefy Kibica. Główny motyw graficzny podkreśla najważniejsze aspekty jej wizerunku. Komunikuje emocje, które mają wypełnić w czerwcu, podczas Mistrzostw Europy EURO 2012, plac Wolności i Aleje Marcinkowskiego. Pełnych entuzjazmu troje młodych ludzi - kobieta i dwóch mężczyzn - swoją gestykulacją wyrażają zaangażowanie nie tylko w rywalizację sportową związaną z EURO 2012, ale także w tematykę designu i ekologii. Te wartości mają w Poznaniu tworzyć przyjazną i ciekawą atmosferę dla fanów piłki nożnej i dla każdego, kto jest ciekaw świata.

 

Te najważniejsze wyróżniki poznańskiej Strefy Kibica podkreślają trzy piktogramy: piłka, liść i krzesło wkomponowane w layout. Język graficzny w sposób jednoznaczny budzi skojarzenia ze sztuką, a kolorystyka nawiązuje do identyfikacji wizualnej miasta i Turnieju UEFA EURO 2012TM. Całość podpisana została hasłem „strefa waszych emocji”. Ma ono zwrócić uwagę na fakt, iż przez trzy tygodnie działania Strefy każdy będzie mógł kibicować i celebrować to wyjątkowe wydarzenie na swój własny sposób. A Poznań pozostanie w pamięci gości, jako miasto, w którym Turniej był pasmem niezapomnianych wrażeń.

 

- "Chcemy, by poznaniacy poczuli się dumnymi gospodarzami, by po Turnieju pozostało w nas coś więcej niż pozytywne wspomnienia, ale także optymizm życiowy i nowe pasje" – mówi Joanna Janowicz Strzyżewska.

 

Czytaj również: Liderzy innowacji


Konkurs dla zdolnych i kreatywnych kibiców UEFA EURO 2012

Dbałość o ekologię i design poznańskiej Strefy Kibica UEFA EURO 2012 znajdą swój wyraz m.in. w konkursie na siedzisko do Fan Zone. Do udziału w konkursie zaproszeni zostali młodzi artyści z całej Polski. – Uczestnicy będą mieli za zadanie przygotować projekt tekturowych siedzisk przeznaczonych do poznańskiej Fan Zone – mówi Lechosław Olszewski, przedstawiciel operatora Strefy, prezes Innovations Communication Group. - Chcielibyśmy zaangażować w projekt Strefy Kibica młodych designerów, którzy wykażą się pomysłowością w wykorzystaniu przyjaznego środowisku materiału, a przy tym zaproponują ciekawą formę siedzisk – dodaje Olszewski.

 

 

Prace będą oceniane pod względem estetyki, innowacyjności, formy oraz funkcjonalności. Ważnym aspektem konkursu stanie się możliwość wdrożenia i przechowywania siedziska w formie płaskiej. Zgłoszenia można nadsyłać do 23 kwietnia 2012. Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 000 zł, a jego projekt zostanie wykonany i stanowić będzie wyposażenie Strefy Kibica w Poznaniu.

 

Oficjalnym partnerem konkursu jest Fundacja SPOT., zajmująca się tzw. „edukacją poprzez sztukę”. Organizowane przez nią warsztaty, spotkania, dyskusje czy wystawy łączą w sobie różne dziedziny sztuki, ukazując je w nietypowej, często zaskakującej formie. Głównym celem działalności Fundacji SPOT. jest promowanie kultury i sztuki oraz zachęcanie do współtworzenia inspirujących wydarzeń artystyczno-kulturalnych. Konkurs na siedzisko do Oficjalnej Strefy Kibica UEFA EURO 2012 wspiera również firma TFP, która także będzie opiniować nadesłane prace, a następnie zajmie się realizacją zwycięskiego projektu.

 

Czytaj również: Ogólnopolskie Targi Budowlane MUREXPO


Gościem specjalnym jury konkursu i zarazem konsultantem realizowanego projektu jest David Graas - holenderski projektant nowoczesnych mebli. W swoich pracach korzysta najczęściej z lokalnych zasobów i przedmiotów codziennego użytku, a większość jego prac powstaje z materiałów przyjaznych środowisku oraz pochodzących z recyklingu. Jest także jednym z pionierów użycia kartonu jako materiału mebli codziennego użytku.

 

"Zaprosiliśmy do współpracy Davida Graasa, ponieważ jest on artystą, w którego twórczości szczególną rolę odgrywa ekologia, a więc jedna z głównych wartości poznańskiej Strefy Kibica" – mówi Olszewski. - Jego postawa bardzo dobrze wpisuje się w nasze wyobrażenia o poznańskiej Strefie Kibica. Ponadto, holenderski projektant na co dzień pracuje z młodymi ludźmi, a właśnie na ich uczestnictwie w konkursie najbardziej nam zależy – dodaje. – Mamy nadzieję, że profesjonalny sposób realizacji Strefy Kibica w Poznaniu przełoży się nie tylko na jakość wszystkich wydarzeń, które będą w niej miały miejsce, ale także będzie odnoszony do naszego miasta i jego wizerunku – podsumowuje Olszewski.

 

Czytaj również: Dzień ziemi z PLGBC i Knauf Insulation


Futbol spotyka się z designem

Oficjalna Strefa Kibica UEFA EURO 2012 w Poznaniu to coś więcej niż miejsce sportowych emocji i dobrej zabawy. Zapraszając do współpracy instytucje oraz osoby związane ze środowiskiem kulturalnym, organizatorzy chcą, by projekt Fan Zone wpisał się w szereg inicjatyw artystyczno-kulturalnych, kontynuowanych w stolicy Wielkopolski także po zakończeniu Turnieju. Tak, aby praktyczny wymiar zarówno wzornictwa jak i ekologii, stał się widoczny nie tylko przy okazji licznych wydarzeń, które planowane są w ramach Strefy, ale stał się także cechą charakterystyczną miasta. Utrzymana w duchu ekologii i designu Strefa Kibica ma na celu nie tylko wyróżnienie Poznania na tle pozostałych Miast–Gospodarzy, ale i odzwierciedlenie jego kreatywnego potencjału.

 

 

2012-04-10
Źródło: Prelite Public Relations / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 146

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >