Dlaczego czasami warto zmieniać siedzibę firmy?

Dlaczego czasami warto zmieniać siedzibę firmy?

Każdego roku powstają w Polsce nowe firmy, a osób zatrudnionych w biurowcach stale przybywa. Pracodawcy coraz częściej poszukują nowych lokalizacji. Powody zmiany siedziby biura mogą być różne. Najczęstszą przyczyną jest rozwój firmy, który z reguły wiąże się ze zwiększeniem liczby pracowników i potrzebą stworzenia nowych stanowisk pracy.

Stare biura zamieniane są na większe i bardziej przestronne. Innym powodem firmowych przeprowadzek mogą być zwyczajnie lepsze warunki finansowe wynajmu lub kupna powierzchni biurowej. Warto jednak zauważyć, że firmy zmieniają swoje siedziby nie tylko
z przyczyn czysto ekonomicznych, czy z konieczności posiadania większych biur. Bardzo często w grę wchodzą również inne aspekty, które są ważnym lub nawet niezbędnym elementem funkcjonowania danej firmy.

 

Coraz więcej przedsiębiorstw zwraca uwagę na prestiżową lokalizację, która ma pełnić funkcję reprezentacyjną i przyczyniać się do ogólnego, pozytywnego wizerunku firmy. Nowe biuro ma być w tym wypadku swoistą wizytówką, powinno odzwierciedlać charakter konkretnej spółki i informować o jej znaczeniu na rynku. Z tego powodu firmy coraz częściej decydują się na kameralne, eleganckie biura położone w bardzo dobrej okolicy, w niedalekiej odległości od centrum miasta. W centrum Warszawy, w miejscu dawnego Banku Polskiego, powstaje wyróżniający się znakomitą architekturą projekt Senator realizowany przez firmę Ghelamco Poland. Budynek przeznaczony jest pod nowoczesne przestrzenie biurowe i powstaje z myślą o przedsiębiorstwach, którym zależy na dobrej lokalizacji w nowoczesnym i niebanalnym obiekcie.

 

Zmiana siedziby może również wiązać się z planowanym rozwojem danej firmy. Przedsiębiorstwa coraz częściej szukają lokalizacji, które, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, umożliwią im ewentualne wynajęcie dodatkowej powierzchni biurowej. Z tego względu dużym powodzeniem wśród najemców cieszą się powierzchnie w parkach biznesowych, do których zalicza się m.in. powstająca w Warszawie inwestycja Mokotów Nova.

 

"Podstawowymi zaletami parków biznesowych są: duża elastyczność dostępnej w ich ramach powierzchni, a także ich doskonała lokalizacja w najważniejszych centrach biznesowych, gwarantujących znakomite otoczenie oraz duże możliwości rozwoju dla firm działających w różnych branżach. Wewnątrz kompleksu znajdzie się przestronne patio z fontannami, a nasycony zielenią teren przyczyni się do lepszego komfortu pracy i samopoczucia" – podkreśla Jeroen van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Zalety wynikające z posiadania biura w okolicy pełniącej funkcję biznesowego zagłębia doceniła m.in. agencja interaktywna Hypermedia: "Zamieniliśmy dwie wille z końca lat osiemdziesiątych na warszawskiej Ochocie na miejsce, w którym swoje biura posiada większość naszych klientów i partnerów biznesowych. Optymalnym rozwiązaniem był oczywiście Mokotów. Teraz nasza siedziba mieści się w nowoczesnym biurowcu Trinity Park III przy ulicy Domaniewskiej. Działamy w prestiżowym biurze, które doskonale odzwierciedla specyfikę firmy" – mówi Beata Baca, Executive Assistant to President of the Board z Hypermedia Isobar.

 

 

Często pracodawcy poszukują lokali, których położenie ułatwia dojazd do siedziby firmy nie tylko klientom, ale również codziennie podróżującym pracownikom. Z tego względu przedsiębiorcy chętnie wybierają biurowce, które znajdują się w miejscach o dobrych połączeniach komunikacyjnych. Dobrą decyzję nabywcy powierzchni w Crown Square mieszczącym się przy Rondzie Daszyńskiego na warszawskiej Woli. Już wkrótce w pobliżu budynku  powstanie kolejna stacja metra, która z pewnością będzie dużym udogodnieniem dla wszystkich osób pracujących w biurowcu. 

 

Pracownikom, którzy popadli w monotonię realizując swoje zawodowe zobowiązania, co jakiś czas potrzebna jest zmiana, która pomoże odświeżyć ich zapał i efektywność w pracy. Nowa siedziba firmy i przeprowadzka całego zespołu zmusza bowiem do przystosowania się do nowych warunków pracy. Pracodawcy czasem decydują się na ten ruch, by poruszyć nieco firmę, dodać pracownikom motywacji i chęci do efektywnego działania. Nowe biuro i otoczenie wpływają na odświeżenie atmosfery w pracy i stanowią pierwszy krok do wprowadzenia firmy w nowy etap jej działalności.

 

Niekiedy zmiana biura przedsiębiorstwa nie wynika z jego dobrowolnej decyzji, ale podyktowana jest zaistniałymi okolicznościami biznesowymi. Przykładowo, w przypadku fuzji danej firmy z inną spółką bardzo często pojawiają się nowe, korporacyjne wymogi związane także ze standardem oraz wyglądem siedziby firmy. Jeszcze innym aspektem są kwestie związane z bezpieczeństwem. Czasami stare budynki nie są w stanie zapewnić odpowiednich zabezpieczeń najemcom, których działalność tego bezapelacyjnie wymaga, a oni nie mogą pozwolić sobie na ryzyko. Firmy szukają bezpiecznych rozwiązań w nowoczesnych biurowcach,
w których wszystkie szczegóły dotyczące niezbędnych zabezpieczeń można ustalić z deweloperem już na etapie powstawania budynku.

 

Zmiany lokalizacji biura firmy zazwyczaj związana jest ze wzrostem liczby pracowników lub czynnikami ekonomicznymi. Należy jednak pamiętać, że nie tylko korzyści wymierne są ważne dla przedsiębiorstwa. Lepszy wizerunek firmy, zadowolenie klientów oraz pracowników, prestiż, nowoczesność i nieograniczone możliwości adaptacji przestrzeni to tylko wybrane powody, dla których warto zastanowić się nad nowym biurem. Dobrze wykorzystane i indywidualnie dopasowane do firmy biura mogą stanowić podstawę do dalszego rozwoju i sukcesu przedsiębiorstwa.

2010-12-16
Źródło: Partner of Promotion / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Nowoczesna edukacja Liczba postów: 64 Grupa: Trudne tema... Nie da się ukryć, że dzisiaj to system edukacji się zmienił i przyspieszył. Dlatego czasami dzieciom trudno jest nadążyć z materiałem, nie wszy...
  • Sposób na zdrowie Liczba postów: 553 Grupa: Trudne tema... A czy ktoś z was kojarzy Centrum Medyczne http://trimedic.pl ? Tak pytam, ponieważ zastanawiam się nad tym - czy się do nich nie zgłosić?.....
  • Gdzie kupić tonery Liczba postów: 29 Grupa: Trudne tema... Moim zdaniem na pewno warto skorzystać z https://inkhouse.pl/toner-hp-153a-czarny -w1530a-2-5k,p11176.html . To jest naprawdę bardzo dobra oferta.
  • Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 373 Grupa: Trudne tema... W przypadku mojej firmy korzystam z usług nowoczesnego i profesjonalnego, internetowego biura rachunkowego e-KAUNT - internetowa księgowość . Jest to idealne ro...
  • Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 269 Grupa: Trudne tema... W tym temacie warto zajrzeć do firmy https://bingraf.pl/ która oferuje kompleksowe usługi poligraficzne, obejmujące zarówno projektowanie graficzne, druk offse...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19396 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 439

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >