Działalność ekologiczna firmy Armstrong

Działalność ekologiczna firmy Armstrong

Ekologia niestety nie zawsze jest synonimem troski o naturę. Ze względu na kontrowersyjne akcje niektórych radykalnych organizacji słowo „ekologiczny” wywołuje niekiedy negatywne skojarzenia. Czytaj dalej

Działania firmy Armstrong są dowodem na to, że można chronić środowisko naturalne bez protestów na granicy ekoterroryzmu czy wielkich happeningów, ale za to skutecznie

Firma Armstrong już w XIX wieku była prekursorem w dziedzinie ochrony środowiska. Jako pierwsza opracowała proces odzyskiwania odpadów korkowych, dzięki czemu powstał produkt znany dziś jako linoleum. Nawiązując do tych tradycji, Armstrong, czołowy producent sufitów podwieszanych, prowadzi obecnie działalność ekologiczną zakrojoną na szeroką skalę. Przejawia się ona zarówno w strategii budowania i użytkowania siedzib firmy, w pracy jej fabryk, jak i w sposobie wytwarzania samych produktów. Podstawowe działania, przedstawione w nowej Księdze „zielonych” Pomysłów Armstrong, polegają na zmniejszeniu negatywnego oddziaływania na środowisko w czterech obszarach: energii, gazów cieplarnianych, wody oraz lasów. W każdej z tych dziedzin Armstrong może się pochwalić świetnymi wynikami. Ochrona środowiska jest niezwykle istotnym czynnikiem na wszystkich etapach pracy firmy: od projektu, przez fazę produkcji i montaż, aż po utylizację zniszczonych wyrobów. Zadania, które stawia sobie Armstrong, dotyczą zatem nie tylko wyników sprzedaży, ale również minimalizowania działań szkodzących naszej planecie. Corocznie do rąk udziałowców oddawany jest raport z postępów w realizacji „zielonych” celów.

 

Energooszczędność i redukcja emisji gazów
Jak bardzo zmniejszyłaby się ilość dwutlenku węgla w atmosferze, gdyby z dróg zniknęło prawie 25 tysięcy samochodów? O ponad 120 milionów kilogramów. Taka była redukcja emisji CO2 osiągnięta przez firmę Armstrong w ciągu zaledwie jednego roku. Ponadto, program recyklingu sufitów zaoszczędził jak dotąd ilość energii, która wystarczyłaby dla standardowego gospodarstwa domowego na trzy lata (45 milionów kWh). Ciągłe obniżanie zużycia energii oraz emisji gazów jest możliwe również dzięki odpowiedniej logistyce. Armstrong zamiast kilku centralnych fabryk posiada rozbudowaną sieć zakładów produkcyjnych na całym świecie, co pozwala na ograniczenie transportu i związanych z nim spalin. Firma Armstrong dokłada też starań, aby użytkowane przez nią budynki były jak najbardziej energooszczędne, dlatego główna siedziba w 75% napędzana jest energią wiatrową. Tyle jest w stanie zrobić sama firma. Dalsze oszczędności energetyczne zależą od projektantów i innych osób decydujących, w jaki sufit będzie wyposażone dane pomieszczenie. Jeśli wybiorą sufity podwieszane Armstrong, które mają wysokie współczynniki odbicia światła (do 90%), użytkownicy wnętrza dłużej skorzystają ze światła naturalnego i zużyją mniej energii elektrycznej na oświetlenie tradycyjnymi lampami.

 

Troska o wodę i lasy
Kolejnym ekologicznym celem dla Armstronga jest podnoszenie efektywności wykorzystania wody i - co za tym idzie - minimalizowanie jej zużycia. W tym celu woda jest ponownie przetwarzana. Warto podkreślić, że przetwarzanie odbywa się na miejscu w zakładzie produkcyjnym, dzięki czemu powstają tylko minimalne odpady, które są usuwane dopiero po dokładnym oczyszczeniu. Ciekawostkę na Armstrongowej mapie ochrony środowiska stanowi fabryka w Australii. Gromadzi ona i wykorzystuje wodę deszczową, co rocznie pozwala zaoszczędzić 600 000 litrów tego bezcennego płynu.
Firma Armstrong pamięta również o płucach naszej planety. W 2008 roku posadziła w USA więcej drzew niż wykorzystała do realizacji rocznej produkcji. Ogranicza też zużycie papieru poprzez optymalizowanie opakowań tak, by były wytwarzane z jak najmniejszej ilości materiału, ale skutecznie chroniły produkty. Wyeliminowanie samoprzylepnych etykiet zaowocowało dodatkową oszczędnością papieru i kleju - obecnie nadruk nanoszony jest bezpośrednio na karton.   

 

Ekologia na różne sposoby

Jednym z priorytetów ekologicznych jest recykling. Również na tym polu Armstrong pozostaje liderem. Sufity podwieszane produkowane przez firmę Armstrong zawierają aż do 70% surowców pochodzących z odzysku, co stanowi najwyższy odsetek w branży. Ochrona środowiska to jednak nie tylko wtórne przetwarzanie odpadów, mniejsze zużycie wody i papieru czy redukcja emisji szkodliwych gazów. Obok tych flagowych inicjatyw, Armstrong podejmuje też szereg innych działań proekologicznych. Są to m.in. inwestycje w sektor badawczo-rozwojowy, dzięki czemu powstają rozwiązania innowacyjne, o mniejszej szkodliwości dla środowiska. Jednym z nich jest zastosowanie surowców, które mogą zastąpić urządzenia elektryczne ze względu na swoje naturalne właściwości. W ten sposób powstała szansa wyeliminowania z biur czy obiektów komercyjnych np. klimatyzatorów, które bywają głośne, uciążliwe, wysuszają skórę, a do tego zużywają dużo energii. Armstrong opracował alternatywny sposób sterowania środowiskiem cieplnym – termiczna masa betonu z powodzeniem zastąpi nie tylko klimatyzację, ale również ogrzewanie. W rezultacie zużycie energii elektrycznej znacznie spadnie. Jedynym warunkiem efektywności płyt termicznych jest to, aby pozostawić możliwie największą część powierzchni betonowej odkrytą. W tym celu zamiast tradycyjnego sufitu trzeba wybrać podwieszane płyty sufitowe, np. z serii Canopy, które dodatkowo poprawią parametry pochłaniania dźwięku i wygląd pomieszczenia. Zapewnienie użytkownikom wnętrz komfortu akustycznego i wizualnego to także element proekologicznej polityki firmy Armstrong. Ekologia to bowiem nie tylko troska o Ziemię, ale również o jej mieszkańców.
 
Źródło: Yasna Communications Sp. z o.o. / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 345

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >