GDDKiA chce rozmawiać o obwodnicy zachodniej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zaprezentować ostateczny wariant przebiegu prawie 25 - kilometrowej obwodnicy zachodniej Radomia. Do rozmów zaprasza mieszkańców gmin, przez które przebiegnie trasa
Konsultacje społeczne ruszą już w poniedziałek. Drogowcy i projektanci
spotkają się w pierwszej kolejności z mieszkańcami Wolanowa. Spotkanie
ma się odbyć o godz. 16 w szkole podstawowej w Sławnie. Zaprezentują
przygotowany projekt wybranego przebiegu trasy, dla którego na początku
2008 roku wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (jest już
ostateczna).
- Szczegółowo omówimy przebieg obwodnicy i zastosowane
rozwiązania. Będziemy też chcieli poznać opinie mieszkańców - mówi
Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału
GDDKiA.
Obwodnica zachodnia Radomia będzie miała w sumie około 25 km.
Rozpocznie się w Kępinie, prawie 14 km na północ od Radomia, a ponownie
połączy z "siódemką" w Młodocinie (tam też z drogą nr 7 połączy się
planowana południowa obwodnica miasta). Na początkowym odcinku trasa
skręci w kierunku południowym, omijając od zachodu Jedlińsk oraz
kompleks stawów rybnych przewidzianych w przyszłości jako rezerwat
przyrody, dalej przetnie Radomkę i pobiegnie w kierunku
południowo-zachodnim aż do trasy nr 7.
Jak zapewniają drogowcy, na całej trasie obwodnica omija tereny
większej zabudowy mieszkaniowej. Jednak - jak przyznają - wyburzeń nie
da się uniknąć w miejscach projektowanych skrzyżowań.
Po drodze w miejscach, gdzie obwodnica skrzyżuje się z drogą
krajową nr 12 i drogą wojewódzką nr 740, mają powstać bezkolizyjne
węzły drogowe: Mleczków (7,3 km od Radomia) i Sławno (oddalony o 6,5
km).
Droga będzie miała parametry ekspresówki. Projektanci zaplanowali
budowę 19 wiaduktów, dwa przejazdy gospodarcze z przejściami
ekologicznymi, cztery mosty (wszystkie z przejściami ekologicznymi):
nad doliną Radomki, nad ciekiem wodnym na 11. km drogi, nad Mleczną i
nad kolejnym ciekiem na 21. km. Dodatkowo powstaną małe przejścia
ekologiczne, a przy zabudowaniach ustawione mają być ekrany
dźwiękochłonne.
Budowa mostu nad Radomką budzi sprzeciw ekologów. Uważają, że
lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie estakady. Dzięki estakadzie
przejście dla zwierząt byłoby kilkakrotnie szersze (długość mostu to
zaledwie 52 m), a przede wszystkim zachowane zostałyby walory
krajobrazowe doliny Radomki, która w tym miejscu ma około 2 km
szerokości. Będą się starali przekonać projektantów do wprowadzenia
zmian.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
- firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
- Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
- Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...