Jak dobrze zarządzać budynkiem biurowym?
Podczas poszukiwań nowego biura zazwyczaj zwracamy uwagę na odpowiednią lokalizację, nowoczesne wyposażenie budynku, możliwość elastycznego kształtowania przestrzeni czy dodatkowe udogodnienia znajdujące się
w pobliżu, takie jak sale konferencyjne, restauracje czy centra handlowe.
Czytaj dalej
Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, jak ważne jest to, kto jest właścicielem i zarządcą danego obiektu biurowego. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze nowego biura, dobrym pomysłem będzie zebranie informacji na temat osoby, która podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania budynku, w którym chcemy wynająć powierzchnię. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, jak się z taką osobą współpracuje, czy jest otwarta na sugestie i chętnie pomaga rozwiązywać bieżące problemy.
Rozmawiając z innymi najemcami danego obiektu uzyskamy informacje na temat jakości usług oferowanych w budynku, a także dowiemy się, jak przebiegają kontakty pomiędzy właścicielem i zarządcą a najemcami. Poniżej przykłady cech dobrego właściciela, na które należy zwrócić uwagę podczas poszukiwań nowego biura. Pozwoli to ocenić, jak może przebiegać współpraca podczas okresu wynajmu. Warto pamiętać, że właściciele budynków z reguły korzystają ze wsparcia profesjonalnych zarządców, a ci z kolei współpracują z grupą specjalistów, od których także zależy to, czy najemcy są zadowoleni z funkcjonowania ich biura.
1. Właściciel z długim stażem
To dobry znak, jeśli właściciel budynku, w którym chcemy wynająć biuro, jest z nim związany od wielu lat lub nawet od początku jego istnienia. Mamy wtedy gwarancję, że wiąże on z tym miejscem poważne plany, stara się, aby budynek był utrzymywany w dobrym stanie, a także jest skłonny w niego inwestować. Wynajmując powierzchnię w takim budynku będziemy mieli pewność, że właścicielowi i zarządcy zależy na długofalowych relacjach i będziemy mogli liczyć na ich pomoc w trudnych sytuacjach. Ma to szczególne znaczenie, jeżeli planujemy pozostać w danym miejscu na dłużej, co oznacza, że nasze kontakty z osobami podejmującymi decyzje i zarządzającymi budynkiem nie ograniczą się tylko do negocjacji i podpisania umowy, ale także będziemy wspólnie planować i realizować remonty czy też nowe inwestycje.
2. Indywidualne podejście do każdego najemcy
Nie ma dwóch takich samych najemców. Każdy użytkownik biura ma inne wymagania, potrzebuje różnych rozwiązań technologicznych czy powierzchniowych. Dobry właściciel powinien od samego początku starać się jak najlepiej poznać potrzeby firmy, która jest zainteresowana powierzchnią biurową w jego budynku. Odpowiednie zrozumienie specyfiki działalności biznesowej przyszłego najemcy i stworzenie dla niego indywidualnej oferty to podstawowy krok w celu nawiązania relacji nastawionej na współpracę. Najemca, który ma poczucie, że właściciel i zarządca danego biurowca dbają o jego indywidualne potrzeby, służą doradztwem oraz profesjonalną pomocą, na pewno będzie zadowolony z funkcjonowania swojego biura.
Czytaj również: Wzrosty na rynku giełdowym
3. Najwyższa jakość oferowanych usług za dobrą cenę
Bardzo ważne jest także to, aby jakość usług oferowanych w budynku biurowym była nie tylko jak najwyższa, ale także by były one dostępne w konkurencyjnych cenach. Klienci oraz biura wielu firm znajdują się za granicą, dlatego też najemcy zwracają coraz większą uwagę na nowoczesne technologie, takie jak bezprzewodowy dostęp do Internetu (WiFi), telefonia IP, sieć korporacyjna umożliwiająca prowadzenie video- i telekonferencji z oddziałami znajdującymi się na całym świecie, połączenia telefoniczne przez Internet czy poczta głosowa o właściwościach skrzynki mailowej. Najemcy doceniają także sytuację, gdy zyskują bardziej bezpośrednią kontrolę nad warunkami pracy poprzez usługi dostępne online, takie jak kontakt z obsługą techniczną budynku, podgląd menu w pobliskiej restauracji, rezerwacja sal konferencyjnych czy obraz „na żywo” z kamer internetowych pokazujących natężenie ruchu na trasach wyjazdowych z biura.
4. Dbałość o biznes najemcy
Dobry właściciel i zarządca nie tylko dbają o swoje interesy, ale także mają na uwadze rozwój działalności biznesowej najemcy. Jeśli istnieje taka możliwość, osoba zarządzająca budynkiem biurowym może pomóc w nawiązaniu współpracy pomiędzy różnymi firmami, które wynajmują powierzchnię w tym samym budynku. Dzięki temu dobre relacje sąsiedzkie mogą przerodzić się w kontakty biznesowe z korzyścią dla obu partnerów. Z punktu widzenia właścicieli budynków, dbanie o biznes najemcy jest jednocześnie najlepszą inwestycją w ich własny biznes.
Czytaj również: Pozytywne dane o inflacji dla Polaków
5. Nawiązywanie dobrych relacji z najemcami
Pomimo, że wynajmowanie powierzchni to kwestia czysto biznesowa, dobrze jest, gdy właściciel i zarządca nawiązują bliższe relacje z najemcami. Wspólny lunch na początku współpracy pozwala na wprowadzenie mniej formalnej atmosfery w ich wzajemnych stosunkach. Osoby zarządzające budynkiem biurowym, którym udało się nawiązać otwarte relacje ze swoimi najemcami, są w stanie łatwiej i szybciej odpowiadać na ich potrzeby, gdyż znają je lepiej. Takie kontakty mogą być systematycznie podtrzymywane podczas całego okresu wynajmu powierzchni biurowej np. poprzez wspólne spotkania z okazji świąt i innych ważnych dla najemców wydarzeń.
6. Gotowość do pomocy
Rola właściciela biurowca nie kończy się tylko na podpisaniu umowy z najemcą. Przez cały czas jej trwania działający w jego imieniu zarządca powinien być zawsze gotowy do pomocy czy rozwiązywania pojawiających się problemów. Dobry właściciel i zarządca sami wychodzą z inicjatywą – proponują innowacyjne rozwiązania, starają się uprzedzać pytania i prośby najemcy. Dzięki temu właściciel firmy, który wynajmuje powierzchnię biurową, może czuć się bezpiecznie, bo wie, że jest ktoś, kto czuwa nad tym, aby on mógł spokojnie skupić się na prowadzeniu swojego biznesu.
Poza wyżej wymienionymi kwestiami, warto wziąć pod uwagę także inne aspekty, które mogą mieć wpływ na relacje pomiędzy zarządcą a najemcami. Pamiętajmy, że umowa najmu powierzchni biurowej to nie tylko kontrakt, ale także nawiązanie relacji biznesowej. Jej celem jest zapewnienie wzajemnych korzyści wszystkim zainteresowanym, czyli właścicielowi budynku, jego zarządcy, najemcom i ich pracownikom, a także klientom oraz wszystkim osobom zaangażowanym w codzienne funkcjonowanie miejsc, w których pracujemy i prowadzimy działalność gospodarczą.
To właśnie najemcy, właściciel oraz zarządca budynku wspólnie wnoszą czynnik ludzki do zawartej umowy najmu. Autorem artykułu jest Eyal Litwin, wiceprezes w Adgar Investments & Developement, który odpowiada m.in. za zarządzanie kompleksem biurowym Adgar znajdującym się w Centrum Biznesowym na Mokotowie w Warszawie.
2012-02-17
Źródło: Questia PR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Czy umiecie ze sobą rozmawiać ? Liczba postów: 67 Grupa: Trudne tema... Trauma i PTSD to tematy trudne, ale czy ktoś może polecić poradnię COtam? jako miejsce, które faktycznie skutecznie pomaga wrócić do normalności https://psychot...
- Badanie kruszyw Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Mam pytanie do osób, które zlecały badania kruszyw. Potrzebuję szczegółowej analizy jakości kruszywa na potrzeby budowy dużej infrastruktury. Znalazłem https://...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności
- Konferencja - Warszawa i okolice Liczba postów: 48 Grupa: Trudne tema... Według mnie, wybór odpowiedniej sali konferencyjnej jest kluczowy dla udanego wydarzenia. Ten artykuł oferuje praktyczne wskazówki, na co zwracać uwagę przy wyb...
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 554 Grupa: Trudne tema... A czy ktoś z was kojarzy Centrum Medyczne http://trimedic.pl ? Tak pytam, ponieważ zastanawiam się nad tym - czy się do nich nie zgłosić?.....
Ostatnio na forum
- Gdzie kupić projekt domu w okolicach Lublina ??? Liczba postów: 53 Grupa: Zanim wybud... W Lublinie odnotowano wzrost liczby turystów, co przekłada się na lepsze wyniki dla lokalnego sektora hotelarskiego i gastronomicznego. Ten pozytywny trend ma k...
- Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 375 Grupa: Robimy stro... Osobiście uważam, że drewno naturalne na podłodze to najlepsza rzecz! To rozwiązanie zdrowe, bezpieczne i generalnie rekomendowane rodzinom z małymi dziećmi ;)....
- Podłogi Liczba postów: 235 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Piece wolnostojace, kozy Liczba postów: 67 Grupa: Kominki od... duzy wybor tych piecow typu Koza ma firma Kratki. kupilismy taki dla babci bo poprzedni piec byl bardzo obciazajacy
- Polecam sklep internetowy z materiałami budowlanym... Liczba postów: 76 Grupa: Firmy budow... Też muszę Wam polecić pewien sklep, który ostatnio znalazłem. Czytałem o nim na wielu forach, że można w nim kupić świetnej jakości żywice do zabezpieczenia pos...
- Co sądzicie o domach szeregowych Liczba postów: 176 Grupa: Domy szereg... W domu szeregowym minusem jest to że jednak słyszymy sąsiadów za ścianą. Mi się marzy dom nad jeziorem. Polecam ciekawy artykuł do przeczytania https://www.kurk...
duzo jest firm, ktore oferuja profesjonalne zarzadzanie budynkiem np www.omilifts.com wiec warto zapisywac sobie takie kontakty, bo nigdy nie wiadomo czy sie nie przyda