Jak funkcjonują duże centra handlowe?

Jak funkcjonują duże centra handlowe?

Bonarka City Center od początku roku aktywnie buduje swoją przewagę konkurencyjną na rynku krakowskich centrów handlowych.

 

Za zasługą dobrze przygotowanej strategii marketingowej, dopracowaniu kluczowych przekazów promocyjnych i odpowiedniemu sprofilowaniu tenant mix miesiąc po miesiącu BCC notowała wzrosty wskaźników obrotów i odwiedzin klientów. W lipcu 2011 r. frekwencja wzrosła o imponujące 29,86% w porównaniu z 2010 r.  Dzięki efektywnemu wykorzystaniu różnorodnych narzędzi marketingowych, można znacząco podnieść liczbę klientów odwiedzających centrum. Bonarce zlokalizowanej w Krakowie przybywa ich z miesiąca na miesiąc. Przeprowadzone w ostatnich miesiącach badania pokazały znaczący wzrost indeksu footfall. W pierwszy weekend lipca galerię odwiedziło dokładnie 253 072 klientów. To o ponad 40.000 więcej niż zaledwie tydzień wcześniej i blisko 30% więcej w porównaniu z danymi za  poprzedni rok.  

 

Czytaj również: Nowa inwestycja w Centrum Handlowym Felicity

 

„Jak mawiał Phillip Wylie: Sukces to drabina, po której nie sposób wspiąć się z rękami w kieszeniach. My także ciężko pracowaliśmy, aby móc się pochwalić tak świetnym wynikiem. Sukces frekwencyjny w II kwartale 2011 roku to efekt wielu różnych czynników. Wydaje się jednak, że decydująca dla poprawy wyników była nowa kampania reklamowa.” – komentuje  Andrzej Seliga, Dyrektor Zarządzający Bonarka City Center.

 

Przeprowadzone na zlecenie BCC badania struktury klientów odwiedzających centrum skłoniły do całkowitej zmiany dotychczasowego pozycjonowania i wprowadzenie zupełnie nowej komunikacji wizualnej. W kampanii reklamowej postawiono na przekaz do młodych, niezależnych kobiet, podążających za nowymi trendami. Koncepcja przekazu została oparta o cztery przyjaciółki nawiązując do popularnego serialu „Seks w wielkim mieście” będącego symbolem feminizacji i emancypacji. 

 

 

„Chcieliśmy pokazać, że w BCC panuje wyjątkowa i swobodna atmosfera, pozwalającą cieszyć się zakupami w gronie przyjaciół” - mówi Piotr Grzyb, Dyrektor Artystyczny z Firmy Reklamowej KUC, która jest autorem kampanii - „Poprzedzona badaniami kreacja komunikatu reklamowego miała duże znaczenie na zmianę pozycjonowania centrum. Efektywne wykorzystanie narzędzi, zarówno ATL i BTL przy relatywnie niskim budżecie pozwoliło na uzyskanie dobrych wyników na tle konkurencji, co - biorąc dodatkowo pod uwagę sytuację gospodarczą - można uznać za duży sukces firmy.” – dodaje.     

 

 Czytaj również: Nowo otwarte sklepy w Turawa Park Opole


Na sukces frekwencyjny wpływa także odpowiednio dobrany tenant mix i obecność pożądanych przez klientów marek. Dla klientów BCC doskonałym „wabikiem” okazało się otwarcie outletu TK Maxx. Popularna na całym świecie sieć sklepów w Polsce pojawiła się dopiero niedawno. W Małopolsce jest to pierwszy sklep tej sieci. Zarząd BCC dostrzegł również jak ważne z punktu widzenia wizerunku galerii i społecznej odpowiedzialności biznesu jest działalność edukacyjna i filantropijna. Dlatego z inicjatywy węgierskiego  inwestora – firmy TriGranit Development Corporation i fundacji Ks. Siemaszki, otwarto na terenie BCC placówkę edukacyjno-wychowawczą dla młodzieży. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa na świecie.

 

2011-08-10
Źródło: Plus Communication / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 273

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >