Jak wygląda sytuacja dworca kolejowego w Poznaniu na Euro 2012?

Jak wygląda sytuacja dworca kolejowego w Poznaniu na Euro 2012?

Choć PKP SA. i TriGranit nadal oczekują na wymagane prawem ostateczne pozwolenie na budowę, zaczęły się już pierwsze prace związane z budową nowego dworca. Termin oddania budynku dworcowego przed Euro 2012 jest niezagrożony. Czytaj dalej

 

W kwietniu br.  rozpoczęły się wyburzenia starych budynków magazynowych położonych za peronami 1,2,3,  dzięki czemu przygotowany został już przyszły plac budowy. W pierwszych dniach czerwca, w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji peronów, rozpoczęły się roboty związane z wylewaniem fundamentów pod kolumny, które mają udźwignąć konstrukcję nowego dworca. Prace te nie zakłócą ruchu pociągów pasażerskich odjeżdżających z peronu 3.   Obecnie trwa kompletowanie dokumentacji umożliwiającej wystąpienie do wojewody wielkopolskiego   o wydanie pozwolenia na budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Ma to nastąpić na przełomie czerwca i lipca. Trwają także ostatnie negocjacje  z Miastem w sprawie warunków i kosztów przeniesienia dworca PKS do nowego terminalu ZCK oraz rozmowy  ze spółką Aquanet dotyczące wykupu nowej sieci sanitarnej i wodnej, która wybudowana zostanie przez TriGranit w ramach inwestycji Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.

 

 

Z uwagi na chęć zapewnienie  maksimum bezpieczeństwa na terenie budowy i w jej bezpośrednim sąsiedztwie, a także w celu sprawnej  i terminowej realizacji inwestycji konieczne będzie wprowadzenie okresowych ograniczeń w ruchu  samochodów osobowych. Zakres tych ograniczeń inwestor koordynuje z Zarządem Dróg Miejskich oraz Zarządem Transportu Miejskiego i Policją w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla kierowców i pasażerów. Równolegle prowadzone są rozmowy z najemcami budowanej w ramach inwestycji  nowej galerii handlowej. Zainteresowanie jest bardzo duże. Do chwili obecnej udało się wynegocjować wynajem ponad połowy planowanej powierzchni handlowo-użytkowej. Na początku czerwca rozstrzygnięto konkurs na nazwę Zintegrowanego Centrum Handlowego. SMS-ową zabawę, zorganizowaną wspólnie z redakcją „Głosu Wielkopolskiego” wygrał mieszkaniec Poznania, Robert Gadomski, który zaproponował nazwę: Poznań Express. Ostateczna nazwa będzie znana do końca czerwca.

 

Czytaj również: Inwestorzy znów kupują akcje i towary

 

Przyjęty przez PKP S.A. i TriGranit harmonogram prac budowy ZCK nie jest na dzisiaj zagrożony, a tym samym oddanie nowej hali nowego Dworca PKP w Poznaniu na Euro 2012 jest wciąż jak najbardziej  realne. Przypomnijmy, decyzja o budowie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu podjęta została przez PKP SA. pod koniec 2007 roku. W  2008r. powstała Koncepcja Programowo-Przestrzenna, stanowiąca ogólną wizję projektu nowego dworca. W czerwcu 2010 r. zakończyło się postępowanie wyłaniające wykonawcę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego – PKP SA. i TriGranit Development Corporation podpisały Umowę Inwestycyjną. 23 marca 2011, w trakcie Dni Przyjaźni Polsko-Węgierskiej, w obecności prezydenta Węgier nastąpiła uroczysta inauguracja inwestycji. Podpisano Umowę Partycypacyjną z Miastem, inwestor otrzymał decyzję środowiskową, a pod koniec maja Wojewoda Wielkopolski wydał nową decyzję lokalizacyjną.   

 

 

Nowy dworzec kolejowy (7 tys. m2) stanowiący funkcjonalne przedłużenie Centrum Handlowego położony będzie nad torami. Węzeł posiadać będzie trzy poziomy funkcjonalne. Na poziomie gruntu umieszczona została funkcja Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli terminal autobusowy na co najmniej 19 stanowisk autobusów i jednocześnie odbierających pasażerów. Terminal połączony będzie komunikacyjnie z poziomami +1 i +2 Centrum Handlowego i z nowym dworcem kolejowym, którego głównym poziomem służącym obsłudze pasażerów będzie poziom +1. Na poziomie parteru ulokowane będą ponadto biura operatora terminala i kasy biletowe dla autobusów. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne będzie komunikacyjnie powiązane nowymi elementami układu drogowego z siecią ulic miejskich i będzie dostępne dla pojazdów zarówno na poziomie parteru jak i na poziomie +1 poprzez podjazd z Mostu Dworcowego. Ukończenie całej inwestycji planowane jest na drugą połowę 2013 roku.

 

 

2011-06-09
Źródło: Face Media / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • fotografia biznesowa Liczba postów: 288 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
  • płytki ceramiczne Liczba postów: 50 Grupa: Trudne tema... Dla osób, które planują remont lub chcą odświeżyć wygląd swojego mieszkania, strona https://ceramicapromat.pl/12-plytki-cera miczne może okazać się bardzo pomocn...
  • IVM – procedura nadzoru nad pozaustrojowym dojrzew... Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. Anyway, I’ll be subscribing to your feed....
  • Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... Pracujesz z sieciami światłowodowymi? Warto postawić na najwyższej jakości sprzęt, jak spawarka światłowodowa Fujikura 90R dedykowana do łączenia włókien wstęgo...
  • Jak zabezpieczyć telefon komórkowy - iPhone 12 Liczba postów: 12 Grupa: Trudne tema... Cześć! Także miałem problem z natrętnymi numerami, które nieustannie do mnie wydzwaniały – często były to jakieś podejrzane firmy, ankieterzy lub naciągacze. Na...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19420 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 526

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >