Jaka jest sława targów nieruchomości handlowych w Polsce

Jaka jest sława targów nieruchomości handlowych w Polsce

Rynek nieruchomości handlowych w Europie Środkowej zyskał nowe miejsce do dyskusji, wymiany doświadczeń i rozwoju biznesu. Są nim targi Shopping Center Forum & Trade Fair. Czytaj dalej

 

Najważniejsi decydenci rynku, czyli inwestorzy, deweloperzy, zarządcy i sieci handlowe spotkali się tu aby zaprezentować swoje projekty i podyskutować o problemach branży. W dniach  8 – 9 września 2011 r. w warszawskim hotelu Hilton odbyły się pierwsze w Polsce targi nieruchomości handlowych i inwestycji – Shopping Center Forum & Trade Fair. Pierwszą edycję targów, oraz towarzyszącą im trzynastą już edycję konferencji branżowej, odwiedziło ok. 950 osób. Ogromne zainteresowanie imprezą sprawiło, że targi okazały się największym spotkaniem deweloperów obiektów handlowych z najemcami w Europie Środkowej. „Targi okazały się dużym sukcesem” – mówi Radosław Rybiński, dyrektor zarządzający Brog Media Biznesu, organizator imprezy. „Ponieważ impreza została tak entuzjastycznie przyjęta przez całą branżę, zarówno deweloperów jak i najemców, kolejną edycję Shopping Center Forum & Trade Fair zorganizujemy już za rok, we wrześniu 2012 r. Naszym celem, jest aby targi zyskały wymiar regionalny. Byłoby to naturalne w sytuacji, gdy Polska jest w Europie Środkowej absolutnym liderem jeżeli chodzi o skalę i tempo rozwoju rynku centrów handlowych”.

 

Czytaj również: Wzrosty na lokalnych rynkach akcji

 

Pochlebne opinie na temat targów powtarzali również przedstawiciele wystawców. Wszyscy podkreślali biznesowy charakter imprezy, możliwość zaplanowania wielu rozmów z potencjalnymi klientami oraz nawiązania nowych kontaktów w branży. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w targach Shopping Center Forum & Trade Fair. To były naprawdę owocne dni dla naszego biznesu” powiedziała Justyna Kur, członek zarządu Apsys Management, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami. „Całe dwa dni targów mieliśmy wypełnione spotkaniami z Klientami, rozmowami, negocjacjami. Nawiązaliśmy wiele kontaktów i mieliśmy okazję przedstawić firmę Apsys nie tylko jako zarządcę, ale również dewelopera. Moim zdaniem targi Shopping Center Forum & Trade Fair to doskonała inicjatywa i bardzo biznesowe miejsce dla  rozwoju branży nieruchomości handlowych i inwestycji.” Podobną opinię wyraziła Hanka Krzyżańska, dyrektor do spraw ekspansji spółki P.A. Nova: „Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni całym przebiegiem imprezy. Jest to pierwsze wydarzenie z tej serii i życzymy sobie aby odbywało się ono cyklicznie, a nawet częściej. Targi stwarzają doskonałą możliwość do zaprezentowania naszych projektów. Jako deweloper mogę powiedzieć, że nasi najemcy także byli zadowoleni. Odbyliśmy wiele ciekawych rozmów i spotkań biznesowych z bardzo dobrym rezultatem.”

 

 

Podczas targów swoje stoiska wystawiło 48 firm i instytucji. Zaprezentowano ponad 100 projektów nowych inwestycji, jak np. przebudowę dworca kolejowego w Poznaniu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego firmy TriGranit Development ze spółką PKP oraz budowę podobnego obiektu w Katowicach przez firmę Neinver. W targach udział wzięli inwestorzy z całej Polski i zagranicy, którzy poprzez swoje projekty wspierają i unowocześniają formaty handlowe w naszym kraju. Znaleźli się tu również deweloperzy, zarządcy, banki, sieci handlowe, firmy dostarczające usługi dla podmiotów rynku handlowego oraz lokalne samorządy, m.in.: Apsys Polska, Caelum Development, CB Richard Ellis, Centrum Development & Investments, Echo Investment, Gemini Holdings, Helical Poland, Inter Ikea Centre Group Poland, Immofinanz Group, Neinver, P.A. Nova, Star Europa, TriGranit Development, Viametrics, miasto Zielona Góra.

 

Czytaj również: Budowa podziemnego wieżowca na Placu Unii Lubelskiej

 

Dwudniowej imprezie targowej towarzyszyły spotkania kuluarowe oraz konferencja z udziałem 41 panelistów, przedstawicieli najważniejszych graczy na rynku. Głównymi tematami, nad którymi dyskutowano były: skuteczne zarządzanie centrum handlowym, możliwość inwestowania w Poznaniu i Wielkopolsce, na Górnym Śląsku, w Rzeszowie i na Podkarpaciu, we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku oraz w miastach poniżej 200 000 mieszkańców. Ważnym elementem dyskusji było także finansowanie inwestycji handlowych. W debacie głos zabrali m.in.: Sven-Torsten Kain – członek zarządu BRE Banku Hipotecznego, Marcin Dubno – dyrektor Departamentu Finansowania Nieruchomości Banku Zachodniego WBK.

 

 

W trakcie Shopping Center Forum & Trade Fair odbyła się premiera raportu CB Richard Ellis pt.: „Retail Destinations Poland 2011” prezentującego szczegółowe informacje na temat aktualnej sytuacji na głównych rynkach powierzchni handlowych w Polsce i potwierdzającego, że krajowy rynek powierzchni handlowych, po krótkim okresie stagnacji, powrócił na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Ogłoszono także wyniki rankingu na najlepsze polskie galerie i centra handlowe przygotowywanego przez Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych i TNS Pentor.

 

Czytaj również: Działki w centrum Warszawy do sprzedaży

 

Shopping Center Forum & Trade Fair zgromadziło najważniejszych graczy z branży nieruchomości handlowych i inwestycji. Impreza została zorganizowana jako odpowiedź na eksplozję inwestycji handlowych w Polsce, nastającą po okresie spowolnienia koniunktury w latach 2008 – 2009 będącego następstwem światowego kryzysu finansowego. Organizatorzy zapowiadają kontynuację targów w przyszłym roku, w jeszcze bardziej rozbudowanej formule i o regionalnym charakterze.

 

2011-09-14
Źródło: Effective PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 294

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >