Jaki jest zakres dewelopera?
Wybudować i sprzedać. Taką opinie co rusz można usłyszeć o deweloperach. Tymczasem zakres ich działalności nie ogranicza się jedynie do inwestycji mieszkaniowych. Coraz więcej firm z branży zabiega o pozytywny wizerunek, biorąc udział w akcjach charytatywnych oraz prospołecznych.
Dobrym przykładem dobroczynnej działalności deweloperskiej jest akcja „Deweloperzy Dzieciom”, w ramach której organizowane są różnego rodzaju przedsięwzięcia skierowane do najmłodszych mieszkańców Poznania. Inicjatywa trwa od 2007 roku, kiedy to po raz pierwszy wielkopolscy deweloperzy wręczyli świąteczne prezenty podopiecznym z Domu Dziecka nr 1 w Poznaniu. Uśmiech na twarzach dzieci zmotywował inwestorów do następnych kroków. Jeden z uczestników akcji, firma Kalbud Deweloper podjął się kompleksowego wyremontowania łazienek dla dzieci. Podczas kolejnych pięciu edycji „Deweloperzy Dzieciom” niespodzianki dla najmłodszych rozdawane były w Dzień Dziecka oraz z okazji św. Mikołaja. Za każdym razem liczba deweloperów się zwiększała, ze stałym udziałem firm takich jak Kalbud Deweloper, Agrobex, Family House, Nickel Development, Ronson Development czy Przedsiębiorstwo A. Grzegorczyk.
Czytaj również: Jubileuszowa edycja Targów Budownictwa Drogowego, Kolejowego oraz Zarządzania Ruchem „Infrastruktura”
Z myślą o dzieciach
Regularna pomoc dla najmłodszych jest obecnie częstym przykładem działań z zakresu CSR czyli tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspomniany Kalbud Deweloper, regularnie wspiera Powiatowy Dom Dziecka w Swarzędzu. Zakupuje produkty spożywcze na Wigilię, czy funduje bilety na Termy Maltańskie. W 2011 roku firma zorganizowała także konkurs plastyczny o nazwie „Osiedle Moich Marzeń”, w którym wzięło udział ponad 150 dzieci z swarzędzkich przedszkoli. Podobna inicjatywa została zorganizowana przez deweloperów zrzeszonych w akcji „Budujemy Wrocław”, działającej w ramach Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Inicjatywa objęła wszystkie dzieci, które Dzień Dziecka musiały spędzić na oddziałach pediatrycznych we Wrocławiu. Deweloperzy przygotowali paczki podarunkowe dla dzieci oraz zabawki interaktywne dla oddziałów.
Komfortowo i prospołecznie
Firmy deweloperskie budując swój wizerunek jako spółki przyjaznej dla klienta starają się, aby komfortowe było zarówno mieszkanie, jak i jego okolica. Drogi dojazdowe, chodniki, place zabaw dla dzieci, ogródki – wszystko to składa się na przyjemny i rodzinny klimat osiedla, a co za tym idzie, na zadowolenie mieszkańców. Społeczna działalność deweloperów to także praca na rzecz pożytku publicznego. Zostało zrealizowanych wiele inicjatyw mający na celu odnowienie lub wyremontowanie wartościowych kulturowo zabytków, a także miejsc ważnych dla miasta oraz jego mieszkańców. Doskonałym przykładem jest Lepiko Developer, którego inwestycje obejmują między innymi rewitalizację zabytkowej poznańskiej kamienicy przy ul. Matejki i budynku przy ul. Libelta oraz remont zabytkowego budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Firma zbudowała również obiekt sportowy dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Tarnowskiej w Poznaniu oraz zmodernizowała elewację Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego w Poznaniu.
Czytaj również: Która firma zdobędzie tytuł najlepszej Marki Budowlanej 2012
Wspierają talenty
Na pomoc deweloperów mogą liczyć także sportowcy u progu kariery. Kalbud Deweloper jest sponsorem klubu piłkarskiego Unia Swarzędz, ponieważ, jak wyjaśnia Tomasz Wnuk przedstawiciel firmy, sport ma duże znaczenie w wychowaniu młodzieży, kształtuje charakter i uczy dyscypliny w dążeniu do celu. Dla firmy, która mocno angażuje się w sprawy społeczności lokalnej, jest to bardzo istotne. Podobnie, Family House jest sponsorem Warty Poznań, Lepiko Developer wspiera drużyne Ziomki Bogdanowo, a Spółdzielnia Mieszkaniowa „Zielone Wzgórza” z Murowanej Gośliny wspomaga żeńską drużynę siatkówki KS Piecobiogaz. Działalność deweloperów zawsze będzie polegać na budowaniu i sprzedawaniu mieszkań czy domów. Nie zapominajmy jednak, że przedstawiciele branży coraz częściej prowadzą także działalność prospołeczną, która przynosi korzyść nie tylko miastu ale również społeczeństwu. Akcje charytatywne, sponsoring czy prace remontowe to sposób na budowanie nowego, przyjaznego wizerunku, a tym samym obalenie pewnego stereotypu o firmach deweloperskich.
2012-05-25
Źródło: Mission PR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...