Jakie telewizory najczęściej kupują Polacy?

Jakie telewizory najczęściej kupują Polacy?

Polacy kupują nowoczesne telewizory, którym miejsca ustąpiły popularne jeszcze kilka lat temu odbiorniki kineskopowe. Czytaj dalej

 

W 2011 roku ponad 59 proc. konsumentów zakupiło telewizor LED, 26 proc. klientów wybrało telewizor LCD, a niecałe 15 proc. zdecydowało się na zakup telewizora plazmowego, wynika z danych sklepu internetowego OleOle.pl. Ostatnim krzykiem mody są telewizory 3D, które stopniowo znajdują swoich entuzjastów. Przy zakupie nowego telewizora LCD Polacy najchętniej wybierają odbiorniki o przekątnej 32 cali. Jeśli konsument decyduje się na zakup telewizora potocznie zwanego „ledowym”, który jest jeszcze cień­szy i lżejszy, ulubionym rozmiarem jest 32 oraz 40 cali. Przy zakupie „plazmy”, znanej z dużo większej rozpiętości ekranu, najczęściej pod nasze dachy trafią odbiorniki 50 calowe - wynika z danych OleOle.pl.

 

"Prozaiczną, lecz istotną sprawą w momencie projektowania miejsca na telewizor jest podjęcie decyzji, gdzie będzie stał lub wisiał telewizor. To pozwoli na wcześniejsze przygotowanie gniazd elektrycznych i TV, tak by po powieszeniu telewizora, wszystkie instalacje nie były widoczne dla naszych oczu. Część telewizyjna i wypoczynkowa powinna usytułowana być w taki sposób, aby odległość między oglądającymi a telewizorem nie kolidowała z przestrzenią komunikacji" – komentuje Piotr Paterowicz, Home Profit Polska.

 

Czytaj również: Poprawiła się sytuacja osób sprzedających mieszkania

 

Telewizory o przekątnej 32 cali są najchętniej kupowane przez Polaków. Coraz częściej jednak wybieramy większe odbiorniki telewizyjne, czyli 46, 50 i 55 cali. Te ostatnie stają się natomiast istotnym elementem wyposażenia domu. Jeśli telewizor będzie za duży, oglądanie programów stanie się męczące. Jeśli natomiast będzie zbyt mały, ominą nas korzyści jakie niesie jakość HDTV. – Dla sygnału wysokiej rozdzielczości HDTV (1080i, 1920x1080) odległość ta będzie mogła być mniejsza niż w przypadku tradycyjnych telewizorów kineskopowych. Po prostu należy sprawdzić, jak daleko będziemy siedzieć od telewizora. Na każdy cal przekątnej obrazu przypada średnio około 3,85 cm odległości od nowych ekranów. – komentuje Tomasz Żelazny ze sklepu internetowego OleOle.pl, specjalizującego się w sprzedaży sprzętów RTV i AGD.

 

 

Czas na zmiany?

- Prognozujemy, ze przed czerwcem 2012 sprzedaż sprzętu RTV znacząco wzrośnie. Podobnie, jak miało to miejsce w okresie przed Mistrzostwami Świata w RPA w roku 2010. Wtedy odnotowaliśmy zwiększone zainteresowanie zakupem telewizorów LCD oraz LED. Zapewne większa liczba osób zainteresuje się przed Euro 2012 technologią 3D. – dodaje Tomasz Żelazny z OleOle.pl.

 

Ostatnio najbardziej gorącym okresem w branży RTV był grudzień, naturalnie przypadający na okres świąteczny. W tym czasie sprzedaż telewizorów wzrosła o ok. 20 proc. w porównaniu do całego roku. A przed nami Euro 2012 oraz zapowiadana cyfryzacja – czy Polacy i teraz ruszą do sklepów po lepsze odbiorniki?

 

Czytaj również: Poprawiła się sytuacja osób sprzedających mieszkania


Upadek kineskopów

Jeszcze kilka lat temu to telewizory CRT, czyli tradycyjne telewizory kineskopowe królowały na polskim rynku RTV. Pomimo posiadania wielu plusów, zostały jednak zepchnięte na drugi plan. Zbyt duże, nie posiadające modnych gadżetów, nie miały szans z ergonomicznymi i płaskimi telewizorami, których ceny są z dnia na dzień coraz niższe. Teraz, po ponad siedemdziesięcioletniej karierze odchodzą do lamusa, w którym miejsce na półce dzielić będą ze 100-watową żarówką, starym typem pralki czy energochłonną lodówką. Powód: za duże zużycie energii, 20 proc. ponad europejską normę.

 

 

Z badania przeprowadzonego przez Euromonitor International wynika, że jeszcze w 2007 roku sprzedano 500 tysięcy sztuk nowych telewizorów kineskopowych, cztery lata później odnotowano niewiele ponad 3 tysiące, natomiast w bieżącym roku przewiduje się, że ich sprzedaż spadnie niemal do zera. Kuzyni klasycznych Neptunów, czy Rubinów mogą się już nie sprawdzić. Tradycyjne sklepy gromadnie wycofały je z gamy oferowanych produktów. Miejsce, gdzie nadal możemy znaleźć telewizory kineskopowe to internetowe serwisy ogłoszeniowe oraz lokalne komisy. Informację tę potwierdza Przemysław Klemczak z serwisu Tablica.pl

 

Ciągle spotykamy się z ogłoszeniami sprzedaży używanych telewizorów kineskopowych. Z całkowitej liczby ogłoszeń związanych z kategorią „telewizory”, kineskopy stanowią około 80 proc. całkowitej sumy wystawianych odbiorników. Większość ogłoszeń dotyczy telewizorów, które można kupić za naprawdę symboliczną kwotę. Transakcje realizowane są „po sąsiedzku”, gdyż koszty przesyłki mogłyby przewyższyć faktyczną wartość oferowanego sprzętu.  

 

2012-04-20
Źródło: dotPR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 287

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >