Karta Praw Klienta Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami

Karta Praw Klienta Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami

W dniu 17 listopada 2006 roku podczas XII Kongresu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości podpisano "Kartę Praw Klienta". W karcie spisano obowiązki których przestrzegać bedą pośrednicy zrzeszeni w PFRN. Czytaj dalej

 

Każdy Klient ma prawo być obsługiwanym przez pośrednika, który:

 
- reprezentuje interesy zleceniodawcy;


- dołoży starań aby dokładnie poznać i zrozumieć potrzeby i cele działania swojego zleceniodawcy;


- doskonale zna rynek i trendy dotyczące sprzedawanej/poszukiwanej przez zleceniodawcę nieruchomości;


- dostarcza swemu zleceniodawcy wszystkich istotnych informacji, mających wpływ na możliwość osiągnięcia celu klienta;


- realnie ocenia możliwość zrealizowania kontraktu;


- zapewni nieruchomościom zleceniodawcy profesjonalny marketing;


- w sprzedaży/poszukiwaniu nieruchomości korzysta z systemów wymiany ofert pomiędzy pośrednikami;


- stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.



 
Każdy Klient ma prawo do otrzymania wyczerpującej informacji o:

 

- pośredniku odpowiedzialnym zawodowo za wykonanie zobowiązania zawartego w umowie o pośrednictwo;


- zakresie odpowiedzialności cywilnej pośrednika i przedsiębiorcy za ewentualne szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami;


- zakres pełnomocnictw udzielonych przez przedsiębiorcę osobom pracującym w firmie;


- klient ma zawsze prawo żądać wystawienia faktury za czynności pośrednictwa wynikające z umowy.

 

 

 

 

Źródło: PFRN / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator zwrotu podatku VAT za materiały budowlane

Społeczność budnet.pl ma już 19420 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 619

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >