Kto doradzi jakie płytki położyć i czym skleić ?

Kto doradzi jakie płytki położyć i czym skleić ?

Kto zakładał w domu lub mieszkaniu płytki ceramiczne, wie, jak istotną sprawą jest firma wykonawcza. Dobry fachowiec to marzenie inwestora indywidualnego, rzetelność, szybkość i jakość wykonania decydują o efekcie końcowym. Czytaj dalej

 Z kolei żeby  prace szły gładko wykonawca potrzebuje sprawdzonych produktów. Sezon zimowy jest dla pokaźnej części branży wykonawczej sezonem „ogórkowym”, ale nie dotyczy to prac wykończeniowych realizowanych we wnętrzach, więc sektor płytek ceramicznych może pracować pełna parą i od początku nowego roku wdrażać strategie marketingowe. Prace wykończeniowe podlegają swego rodzaju „modom”, co ma największy wpływ na ich realizację? Klient owładnięty wizją pięknej łazienki, kuchni czy podłogi zastanawia się co wybrać i jak to zrealizować.. A producent zastanawia się jaki profil prac będzie najbardziej rentowny w roku 2011. Co będzie się sprzedawać? Bez wątpienia ogniwem łączącym producenta z konsumentem jest firma wykonawcza i tutaj należałoby szukać determinant sukcesów tej czy innej marki płytek czy też chemii montażowej. Badania przeprowadzone na dużej grupie firm wykonawczych będą tu najbardziej miarodajne. Informacje, których dostarczają wykonawcy mają niebagatelne znaczenie na każdym etapie realizacji zlecenia ale szczególnie istotne podczas zakupu surowców.

 

 

„Czynnik ludzki” odgrywa tu oczywiście pewną rolę i wykonawca ma prawo mieć swoje racje przy wyborze konkretnej marki, ale przecież nie będzie utrudniał sobie pracy…  Klient skupia uwagę na tym „żeby było ładnie”, niejednokrotnie nie posiada dostatecznej wiedzy pozwalającej na fachową ocenę produktów, dlatego tak istotne jest dotarcie do tej grupy respondentów, którzy korzystają z nich na bieżąco. Sytuacja polskiej gospodarki nadal nie jest stabilna a rynek budowlany w zeszłym roku musiał zmagać się z przeciwnościami pogodowymi i administracyjnymi. Poznanie wielkości rynku, konkurencyjnych marek oraz zachowań konsumentów to kwestie kluczowe w planowaniu a analizy i badania marketingowe są jednym z narzędzi, którego używają przedsiębiorstwa w swoich strategiach. Szczególnie ma to znaczenie w sytuacji, gdy w 2010 roku rozpoczęto więcej budów budynków mieszkalnych niż w 2009 roku, można przewidywać więc w następnych latach pewne ożywienie w sektorze wykończeniowym. Więc opinia fachowców zyska jeszcze bardziej na znaczeniu.

 

Najbardziej aktualne analizy marketingowe z 2010 roku informują o preferencjach konsumentów oraz samych wykonawców. Okazuje się, że ponad czterech z dziesięciu (42,7%) wykonawców w badanym okresie* zakładało płytki ścienne. Blisko jedna trzecia kładła gres (32,6%), a blisko co czwarty (24,0%) terakotę. Dodajmy, że respondenci średnio zakładali 2,5 rodzaju płytek ceramicznych w swoich inwestycjach. W większości przypadków to wykonawcy dokonywali zakupu. Blisko trzy czwarte (72,6%) wykonawców biorących udział w badaniu dokonuje zakupu płytek ceramicznych na potrzeby zlecenia. Dodajmy, że wśród wykonawców montujących płytki ceramiczne dla inwestorów indywidualnych wykonawca dokonuje zakupów w 72,6% przypadków. Natomiast wśród fachowców realizujących zlecenia dla klientów instytucjonalnych odsetek ten wzrasta do poziomu 77,1%.

 



Przedstawiciele firm wykonawczych zapytani o znajomość marek producentów płytek ceramicznych średnio wskazywali dwie marki (dokładnie 2,3) z kilkunastu obecnych na polskim rynku. Niewielkie wahnięcia w ich wyborze zależą m.in. od regionu Polski. Biorąc pod uwagę częstotliwość doradzania klientowi zaobserwowano, że ponad jedna piąta (22,2%) fachowców doradza w przypadku większości zleceń, 8,6% ma wpływ na decyzję w przypadku połowy zleceń, a 7,4% specjalistów doradza w każdym przypadku. Wykonawcy doradzają wybór płytek ceramicznych w przypadku 50,1% zleceń realizowanych wśród klientów indywidualnych oraz 53,7% zleceń realizowanych wśród klientów instytucjonalnych.

 

 

Z kolei, biorąc pod uwagę typ budownictwa okazuje się, że wykonawcy doradzają wybór płytek ceramicznych w przypadku 49,5% zleceń realizowanych w budownictwie mieszkaniowym i 52,1% wśród budownictwa niemieszkaniowego. To bardzo dużo. Jeśli chodzi o produkty do montażu – kleje i fugi, to znajomość ich marek  kształtuje się wśród wykonawców na podobnym poziomie co znajomość marek płytek, wykonawcy średnio wskazywali dwie marki klejów i fug (dokładnie 2,3). Większe natomiast jest zróżnicowanie liderów w regionach Polski. Jest tu więc duże pole do popisu w kreowaniu strategii marketingowych, np. poprzez wykorzystanie szczegółowych badań ankietowych dających m.in. odpowiedź na pytanie dlaczego wykonawcy wybrali takie a nie inne produkty. Jeśli chodzi o wpływ wykonawcy na wybór klejów i fug to jest on jeszcze większy niż w kwestii wyboru płytek. Biorąc pod uwagę częstotliwość doradzania okazało się, że ponad jedna trzecia fachowców (36,6%) doradza w przypadku większości zleceń, 22,1% doradza w przypadku każdego zlecenia  a 11,6% specjalistów doradza w połowie przypadków. Są to dane znaczące. Warto dodać, że wykonawcy doradzają wybór klejów i fug w przypadku 76,8% zleceń realizowanych wśród klientów indywidualnych oraz 74,5% zleceń realizowanych wśród klientów instytucjonalnych. Jeśli zaś chodzi typ budownictwa obserwujemy, że wykonawcy doradzają w przypadku 77,1% zleceń realizowanych w budownictwie mieszkaniowym i 73,0% wśród budownictwa niemieszkaniowego.

 

 

Dane pierwotne do badania "wykonawców" zbierane były na przełomie lutego i marca 2010 roku, metodą wywiadów telefonicznych (CATI). Badany okres to 2009 rok. Badanie zrealizowane zostało na ogólnopolskiej próbie 1 993 firm wykonawczych. Rynek prac przy zakładaniu płytek ceramicznych został przebadany przez działającą już od 15-lat agencję ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku w ramach raportu "Profilowanie wykonawców". Celem tego wielomodułowego badania była segmentacja firm wykonawczych zarejestrowanych na terenie Polski. Analiza marketingowa działań przedsiębiorstw budowlanych pozwoliła określić ich ofertę usługową, dowiedzieć się jakie produkty i marki są przez nich stosowane oraz poznać w jakim stopniu wpływają na wybór przez inwestora konkretnego produktu. Tym samym wyniki badań są cennym źródłem dla producentów, którzy poprzez poznanie preferencji wykonawców modyfikują swoje działania a tym samym mogą na ich decyzje wywrzeć wpływ i zmienić rezultat rankingu w tym segmencie. Można się spodziewać, że i w 2011 roku wykonawcy będą mieli znaczące oddziaływanie na kształt realizowanych inwestycji w sektorze płytek ceramicznych. Warto więc prześledzić całościowo dotychczasowe analizy rynku w by z jednej strony upewnić się jako konsument co do swojego wyboru a drugiej jako producent zastosować zdobytą wiedzę w działaniach marketingowych. Wykonawca zarówno życiowo doradzi klientowi, jak i podpowie producentowi, w jakim kierunku ma rozwijać swoją ofertę produktową i dystrybucję.


Zaprezentowane powyżej dane pochodzą z raportu Profilowanie wykonawców opracowanego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

 

2011-01-27
Źródło: ASM / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Magazyn wyposażenie Liczba postów: 280 Grupa: Trudne tema... Piętrowe magazyny coraz częściej powstają. Można wtedy wykorzystać mniejszą działkę zachowując dużo przestrzeni użytkowej. Tylko budynek musi być wtedy wyposażo...
  • Urządzenie fiskalne do firmy Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Cześć, jestem Artur. Od dłuższego czasu pracuję w firmie zajmującej się elektryką, ale planuję przejść na własną działalność i szukam mobilnego urządzenia fiska...
  • Reklama firmy Liczba postów: 480 Grupa: Trudne tema... Jedną ze skuteczniejszych reklam w sieci na pewno jest marketing szeptany FB https://www.lartweb.pl/produkt/marketing -szeptany-fb/ Korzystam od jakiegoś czasu i...
  • Merchandising mobilny Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chciałabym nawiązać współpracę z firmą, oferującą merchandising mobilny. Zależy mi głównie na odpowiedniej ekspozycji produktów i uzupełnianiu półek towarami zg...
  • jaki deweloper okolice Warszawy? Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Decydując się na współprace ze specjalistami nie marnujecie swojego czasu i pieniędzy. Jeżeli myślicie nad budową domu jednorodzinnego lub zakupem mieszkania w....

Ostatnio na forum

  • Ogrodzenia z kamienia, czyli innowacje i historia Liczba postów: 9 Grupa: Ogród i dzi... Witam wszystkie osoby, które są zainteresowane tematem naszej rozmowy. Jeżeli macie w planach zakup nowego nagrobka lub myślicie nad schodami lub blatem z kamie...
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 381 Grupa: Robimy stro... Jeżeli poszukujesz wysokiej jakości podłóg w konkurencyjnych cenach, to sklep internetowy podlogi24.NET jest miejscem, które należy odwiedzić. To wypróbowany do...
  • Podłogi Liczba postów: 239 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
  • Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 5 Grupa: Aktualności Przeprowadzka z firmą to zero stresu. Znalezienie dobrej firmy przeprowadzkowej to podstawa przed zmianą miejsca zamieszkania. Słyszałam dobre opinie o firmie z...
  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 201 Grupa: Nowości ara... według mnie pokój dla dziecka powinien być przytulny z miejscem do zabawy oraz nauki :) _____________________________________ _______ sztuczne kwiaty hiacynty
  • Rozbiórki Liczba postów: 109 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19578 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 211

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >