Kupiono Centrum Handlowe w Szczecinie

Kupiono Centrum Handlowe w Szczecinie

Atrium European Real Estate Limited (“Atrium/firma"), jeden z liderów komercyjnego rynku nieruchomości, zajmujący się inwestowaniem w centra handlowe, zarządzaniem nimi i ich rozwojem na terenie Europy Środkowej i Wschodniej kupiło Centrum Handlowe Molo w Szczecinie.

 

Sprzedającym był PFCE Soparfi A, fundusz inwestycyjny nieruchomości, zarządzany przez CBRE Global Investors. Wartość transakcji wyniosła 55 milionów euro. Zakup wpisuje się w politykę firmy Atrium polegającą na budowie i akwizycji centów handlowych w lokalizacjach o największym potencjale na terenie Polski, Czech i Słowacji i następnie dalsze zwiększanie ekspozycji Atrium do krajów ocenianych na A- i wyżej. Transakcję poprzedził zakup Centrum Handlowego Pałac Flora, w czeskiej Pradze, za 191 milionów euro we wrześniu i ostatnie  podniesienie ratingu inwestycyjnego firmy do BB+ przez Standard & Poor.

 

Czytaj również: Warszawski drapacz chmur zwycięzcą Eurobuild Awards

 

CH Molo charakteryzuje się dobrą lokalizacją i jest jednym z najbardziej znanych centrów handlowych w Szczecinie. Centrum jest wynajęte w 100%. W listopadzie 2010 r. zakończył się remont oraz rozbudowa centrum, wycenione na ok. 10 milionów złotych. Obecnie zajmuje 28 161 m kw. powierzchni najmu brutto, w tym 26 235 m.kw. powierzchni handlowej. Najemcami Centrum są znane polskie i międzynarodowe marki, m.in.: Carrefour, Media Markt, H&M, TK Maxx, Cubus, Reserved, Deichmann, Douglas, New Yorker, Cropp Town, Home & You.  

 

 

W Molo znajduje się ponadto 504 m.kw. powierzchni biurowej (również wynajętej w 100%), 218 m.kw. magazynów sklepowych oraz stacja benzynowa Carrefour zajmująca 1,200 m.kw. powierzchni. Klienci centrum mogą korzystać z parkingu na ponad 860 miejsc parkingowych. Molo jest jednym z pierwszych centrów handlowych w Szczecinie (zbudowane w 2000 r.) dzięki czemu posiada duże grono lojalnych klientów. Centrum znajduje się tylko 13 km od granicy polsko-niemieckiej, w widocznym miejscu przy jednej z głównych dróg w Szczecinie. Ponadto zatrzymują się przy nim trzy linie autobusowe i trzy tramwajowe. Zapewnia to dobry dostęp wszystkim klientom.

 

Czytaj również: Co jest potrzebne dzisiejszej galerii handlowej?

 

Komentując transakcję, Rachel Lavine, CEO Dyrektor Zarządzająca Atrium powiedziała: “Zakup Molo stanowi wyraźny dowód, że osiągamy dobry bilans i pozytywną dynamikę rozwoju przez zakup najlepszych aktywów w najważniejszych miastach z naszych rynków docelowych. Po tym jak Molo zostało ostatnio zmodernizowane poprzez rozbudowę i remont, teraz będziemy włączać je do naszego portfolio, poprzez zastosowanie naszej wiedzy na temat zarządzania oraz wydajności operacyjnej i ekonomicznej.”


 

„Ponadto zostaliśmy nagrodzeni za naszą ciężką pracę w Polsce nagrodą Eurobuild Awards 2011 zwyciężając w kategoriach Najlepsze Centrum Handlowe w Polsce dla CH Targówek oraz Najlepsza Firma Zarządzająca Centrami Handlowymi. Te wyróżnienia są dla nas szczególnie ważne, ponieważ nagrodzili nas nasi najemcy. Jesteśmy dumni z tak dobrych relacji, które udało nam się zbudować dzięki skutecznemu zarządzaniu naszymi placówkami.” – dodała Rachel Lavine.

2011-12-13
Źródło: Smart Media / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 398

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >