
Milionowy krok do metra
Żeby ratusz rozstrzygnął przetarg na budowę II linii metra, Rada Warszawy musi się zgodzić na zwiększenie budżetu na tę inwestycję. Dodatkowe miliony dadzą Unia Europejska i... banki.
Są pieniądze na II linię metra” – to tytuł zwołanej na dziś konferencji prasowej. Tę dobrą wiadomość mają ogłosić prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz i odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. Skąd te pieniądze? Większość z Unii Europejskiej, a część z miejskiego budżetu zasilonego nowymi kredytami.
Zanim oficjalnie poznamy zwycięzcę największego przetargu w tej kadencji – na centralny odcinek drugiej linii, Rada Warszawy musi zwiększyć pulę na tę inwestycję w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.
Wczoraj wieczorem konwent Rady ustalił, że decyzja zostanie podjęta 28 kwietnia na specjalnej sesji, która dotyczyć ma wyłącznie spraw budżetowych.
Dziś w budżecie na metro zaplanowanych jest 3,7 mld zł. Brakuje niecałych 500 mln zł. Najtańsza oferta w przetargu, jaką złożyło turecko-włosko-polskie konsorcjum, opiewa bowiem na 4,1 mld zł brutto. A w drugiej kolejności konsorcjum China Overseas Engineering Group chce budować stacje od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego za 4,5 mld zł.
Wczoraj wieczorem nie było jasne, do jakiej wysokości ratusz chce zwiększyć pulę w WPI, by wystarczyło na Włochów czy Chińczyków. Urzędnicy dmuchają na zimne, by nie prowokować protestów w tym strategicznym przetargu.
Wiadomo jednak, że zdecydowaną większość kosztów pokryje Unia Europejska. Do tej pory na pierwszy odcinek II linii Warszawa miała zagwarantowane 1,2 mld zł. Na całą inwestycję – 3,2 mld zł. Pieniądze trzeba byłoby jednak wydać do 2013 roku, a to właściwie niemożliwe.
Dyrektor Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski zabiegał więc w Ministerstwie Infrastruktury, by udało się przesunąć większość pieniędzy na centralny odcinek. I prezydent Warszawy dostała ostatnio pisemną deklarację szefa resortu, że istnieje taka możliwość. Ostatecznie zgoda zapadnie w czerwcu. Nieoficjalnie wiemy jednak, że stolica może liczyć na minimum 65 proc. wartości inwestycji netto, czyli co najmniej 2,1 mld zł.
– Te zapewnienia wystarczą, by zwiększyć budżet w WPI i przetarg rozstrzygnąć – zapewniają stołeczni urzędnicy. I deklarują, że nie będzie to wymagało cięć w innych inwestycjach.
czytaj więcej...
Zanim oficjalnie poznamy zwycięzcę największego przetargu w tej kadencji – na centralny odcinek drugiej linii, Rada Warszawy musi zwiększyć pulę na tę inwestycję w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.
Wczoraj wieczorem konwent Rady ustalił, że decyzja zostanie podjęta 28 kwietnia na specjalnej sesji, która dotyczyć ma wyłącznie spraw budżetowych.
Dziś w budżecie na metro zaplanowanych jest 3,7 mld zł. Brakuje niecałych 500 mln zł. Najtańsza oferta w przetargu, jaką złożyło turecko-włosko-polskie konsorcjum, opiewa bowiem na 4,1 mld zł brutto. A w drugiej kolejności konsorcjum China Overseas Engineering Group chce budować stacje od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego za 4,5 mld zł.
Wczoraj wieczorem nie było jasne, do jakiej wysokości ratusz chce zwiększyć pulę w WPI, by wystarczyło na Włochów czy Chińczyków. Urzędnicy dmuchają na zimne, by nie prowokować protestów w tym strategicznym przetargu.
Wiadomo jednak, że zdecydowaną większość kosztów pokryje Unia Europejska. Do tej pory na pierwszy odcinek II linii Warszawa miała zagwarantowane 1,2 mld zł. Na całą inwestycję – 3,2 mld zł. Pieniądze trzeba byłoby jednak wydać do 2013 roku, a to właściwie niemożliwe.
Dyrektor Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski zabiegał więc w Ministerstwie Infrastruktury, by udało się przesunąć większość pieniędzy na centralny odcinek. I prezydent Warszawy dostała ostatnio pisemną deklarację szefa resortu, że istnieje taka możliwość. Ostatecznie zgoda zapadnie w czerwcu. Nieoficjalnie wiemy jednak, że stolica może liczyć na minimum 65 proc. wartości inwestycji netto, czyli co najmniej 2,1 mld zł.
– Te zapewnienia wystarczą, by zwiększyć budżet w WPI i przetarg rozstrzygnąć – zapewniają stołeczni urzędnicy. I deklarują, że nie będzie to wymagało cięć w innych inwestycjach.
czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Grzejnik energetyczny Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... W wielu procesach produkcyjnych kluczowe znaczenie ma precyzyjna kontrola temperatury. Grzejniki rezystancyjne to niezawodne rozwiązanie stosowane w różnych bra...
- jak transportować duze gabaryty Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... Prowadzisz firmę transportową? TGZ oferuje świetne warunki ubezpieczenia dla samochodów dostawczych i ciężarowych https://tgz.katowice.pl/blog/ubezpieczen ie-tra...
- Gry komputerowe Liczba postów: 123 Grupa: Trudne tema... Cześć! Korzystam z Mostbet od kilku miesięcy i mogę rozwiać Twoje wątpliwości. Jeśli chodzi o bonus powitalny, jest to bardzo korzystna oferta, szczególnie dla....
- Jaki hosting wybrać? Liczba postów: 37 Grupa: Trudne tema... Siemka! Chciałbym stworzyć serwer Minecraft na modach, ale nie wiem, które paczki są najbardziej stabilne i warte uwagi. Zastanawiam się nad modami technicznymi...
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 579 Grupa: Trudne tema... Hej wszystkim! Pracuję nad poprawą stanu zdrowia po kontuzji i rozważam zakup urządzenia vitafon do domowej rehabilitacji. Czy ktoś z Was korzystał z tego sprzę...