Najpierw trzeba zmienić decyzję, a dopiero potem wpis w ewidencji

Najpierw trzeba zmienić decyzję, a dopiero potem wpis w ewidencji

Rejestr gruntów i budynków odzwierciedla stan prawny wynikający z wyroków sądowych, rozstrzygnięć administracyjnych czy aktów notarialnych

Aktualizacja danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków polega na wprowadzeniu nowych informacji, o ile wynikają z dokumentów źródłowych. Może również polegać na usuwaniu (prostowaniu) błędnych wpisów znajdujących się w bazie danych ewidencyjnych, ale tylko takich, które mają charakter oczywistych – w świetle złożonych dokumentów – pomyłek.

Tak wynika z treści § 12 ust. 1 i § 46 ust. 2 rozporządzenia ministra rozwoju regionalnego i budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (DzU nr 38, poz. 454 ze zm.). Potwierdził to również Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w wyroku z 10 sierpnia 2010 r. (II SA/Bk 272/10).
Jednocześnie sąd stwierdził, że postępowanie polegające na ponownej ocenie dokumentów stanowiących już podstawę istniejącego wpisu nie mieści się w pojęciu aktualizacji ewidencji gruntów i budynków.

Czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 460

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >