Największe potencjały inwestycyjne

Największe potencjały inwestycyjne

Warszawa, 12 marca 2012r. - na celowniku analityków firmy Colliers znalazło się 19 mniejszych miast położonych w województwie śląskim oraz 6 miast województwa małopolskiego z przedziału 30-100 tys. mieszkańców.

 

Największy potencjał inwestycyjny wykazał Racibórz, Cieszyn i Nowy Targ. Na szczególną uwagę zasługuje także Zakopane. Raport zawiera analizę  miast o liczbie ludności od 30 do 100 tys. zlokalizowanych w Polsce południowej. Miasta zostały przeanalizowane  pod względem istniejącej i planowanej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej oraz wskaźników ekonomicznych, takich jak stopa bezrobocia i siła nabywcza mieszkańców.

 

Czytaj również: Rusza II etap realizacji Aquarius Business House

 

Położenie geograficzne, w tym przypadku bezpośrednie sąsiedztwo z Czechami i Słowacją, okazało się również istotne w analizie potencjału inwestycyjnego miast Polski południowej. Ze względu na kursy walutowe, mieszkańcy Czech i Słowacji chętnie dokonują  tam zakupów, co ma przełożenie na zwiększone obroty w placówkach handlowych przygranicznych miast oraz zwiększa ich potencjał.

 

W województwie śląskim to Racibórz i Cieszyn zostały wskazane jako najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla kolejnych inwestycji handlowych, przy czym konurbacja górnośląska, w skład której wchodzi  ponad 20 miast położonych w bliskiej odległości od siebie i dobrze skomunikowanych,  została potraktowana jako jeden rynek. W województwie  małopolskim wysokim potencjałem charakteryzuje się Nowy Targ.

 

Czytaj również: Najnowocześniejszy biurowiec w Polsce


Ciekawym przypadkiem jest Zakopane – „zimowa stolica Polski”. Choć miasto  plasuje się w grupie poniżej 30 tys. mieszkańców, liczba turystów przyjeżdżających do Zakopanego przewyższa ją kilkukrotnie. Wzmożony ruch turystyczny sprzyja rozwojowi handlu i przyciąga międzynarodowe marki. Obecna edycja  stanowi drugą, z sześciu części  raportu.  Kolejnym analizom zostaną poddane regiony:  południowo- zachodni, wschodni, północny oraz północno-zachodni. 

2012-03-16
Źródło: Colliers International / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 630

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >