Neinver drugim operatorem centrów outlet w Europie

Neinver drugim operatorem centrów outlet w Europie

NEINVER jest liderem w segmencie centrów outlet w Hiszpanii i Polsce (marka FACTORY) oraz w Niemczech (THE STYLE OUTLETS). Czytaj dalej

•    W 2008 jedenaście centrów outlet zarządzanych przez NEINVER odwiedziło łącznie 27 milionów osób. Szacuje się, iż w 2009 roku liczba ta zwiększy się do ponad 30 milionów.
•    Firma kontynuuje swoją ekspansję w Europie realizując prawie 110.500 mkw.  GLA w powstających centrach outlet.
•    W ciągu najbliższych 30 miesięcy, NEINVER będzie zarządzać 615.000 mkw. GLA w sektorze handlowym.

Madryt, 16 listopada 2009 roku – Według ostatniego rankingu International Council of Shopping Centers (ICSC) NEINVER jest drugim operatorem centrów outlet w Europie pod względem GLA i plasuje się na pierwszym miejscu w zakresie łącznej ilości zarządzanych centrów outlet.

Obecnie firma zarządza 11. centrami outlet w Europie liczących łącznie 223.000 mkw. GLA. NEINVER jest liderem w tym segmencie na trzech z pięciu rynków europejskich, na których jest obecny. W Hiszpanii i w Polsce posiada centra outlet FACTORY, a w Niemczech THE STYLE OUTLETS.

W Hiszpanii, firma zarządza czterema centrami, dysponującymi łącznie 75.350 mkw. GLA. W polskim portfolio NEINVER znajdują się trzy centra outlet FACTORY, których łączna powierzchnia brutto do wynajęcia wynosi 42.200 mkw. Firma zarządza również jednym centrum outlet w Portugalii (28.750 mkw. GLA) i dwoma we Włoszech (52.990 mkw. GLA).

W 2008 roku 27 milionów osób odwiedziło zarządzane przez NEINVER centra outlet. Według prognoz w 2009 roku nastąpi 10% wzrost tej liczby, co oznacza, że wyniesie ona 30 milionów.

International Council of Shooping Centers (ICSC) jest jedną z najważniejszych organizacji zrzeszających firmy z sektora centrów handlowych. Należy do niej ponad 60 000 członków z 80 krajów. Każdego roku ICSC publikuje ranking największych operatorów centrów outlet w Europie, podzielonych według ilości metrów kwadratowych GLA i według łącznej liczby zarządzanych ośrodków.

Ranking International Council of Shopping Centers:

 

W tym roku NEINVER obchodzi swoją 40 rocznicę działalności. W ciągu tych czterech dekad firma umocniła swoje wartości i osiągnęła wiodącą pozycję na rynkach międzynarodowych. Było to możliwe m.in. dzięki długoterminowej strategii, pozwalającej na elastyczne zmiany w odpowiedzi na potrzeby najemców.

Firma dysponuje ponadto zespołem wysokiej klasy specjalistów oraz wprowadziła własny model rozwoju i komercjalizacji, który sprzyja utrwalaniu strategii swoich klientów, przy jednoczesnym poprawianiu jakości swoich projektów.

Ekspansja w Europie
W ostatnich pięciu latach NEINVER siedmiokrotnie zwiększył wielkość zarządzanych powierzchni z 50.000 mkw. GLA do prawie 350.000 mkw. GLA. Tym samym NEINVER umacnia się na pozycji lidera na kontynencie europejskim, stając się drugim najsilniejszym operatorem centrów outlet w Europie i pierwszym w Hiszpanii, Polsce oraz w Niemczech. Jest ponadto firmą zarządzającą największą liczbą centrów outlet w Europie.

Wchodząc na rynek niemiecki, firma kontynuuje swoją ekspansję w Europie, realizując obecnie 110.500 mkw. GLA w segmencie outlet.

W ciągu najbliższych trzech lat NEINVER zainwestuje łącznie 500 milionów euro w sektorze handlowym w Europie. Aktualnie firma zarządza ponad 348.700 mkw. GLA w centrach handlowych i outlet, liczących łącznie około 1300 sklepów ponad 700 najlepszych marek międzynarodowych.

Firma jest ponadto w trakcie realizacji prawie 267.000 mkw. GLA. Oznacza to, że w okresie najbliższych 30 miesięcy, NEINVER będzie zarządzać łączną sumą 615.000 mkw. GLA w sektorze handlowym.

“Nasza strategia biznesowa skupia się obecnie na Niemczech I Francji. Są to dwie największe europejskie gospodarki, które z sukcesem radzą sobie z recesją.
Są to także kraje o jednym z najniższych poziomów zagęszczenia centrów outlet na 1000 mieszkańców. Dzięki temu potencjał wzrostu tego segmentu jest tu wysoki – powiedział Manuel Lagares, CEO NEINVER.

Obie te cechy te sprawiają, że rynki tych państw stanowią priorytet dla operatorów centrów outlet, w tym NEINVER, który planuje także umocnienie swojej pozycji na rynku włoskim.

Projekty w toku
Obecnie NEINVER dysponuje jedenastoma projektami w fazie rozwoju w całej Europie. W Hiszpanii powstaje centrum FACTORY LA CORUÑA, którego otwarcie planowane jest na koniec 2010 roku. Będzie to piąte centrum outlet NEINEVR w Hiszpanii. W pierwszej fazie realizacji nowy obiekt będzie dysponować 12.600 mkw. GLA, na których znajdzie się 76 sklepów popularnych marek. Prowadzona jest również rozbudowa parków handlowych Nassica i Alegra (Madryt), dysponujących łącznie 55.200 mkw. GLA.

W Polsce firma planuje dwa nowe centra outlet FACTORY w Krakowie i Warszawie. W sumie ich powierzchnia wyniesie 35.000 mkw. brutto. Prowadzone są ponadto prace powiększające powierzchnie centrów outlet w Vicolungo (Włochy) o 3.763 mkw. GLA, w Zweibrucken (Niemcy) o 4.400 mkw. GLA oraz w Vila do Conde (Portugalia), gdzie niedługo nastąpi otwarcie obiektu o powierzchni powiększonej do 28.750 mkw. brutto.

Inne projekty w trakcie realizacji to: NASSICA Vilda do Conde w Portugali (ponad 31.800 mkw GLA), nowe centrum FACTORY w Algarve (Portugalia) liczące 23.000 mkw. GLA oraz FUTURA PARK w Krakowie (19.010 mkw. GLA).

 
Źródło: Advanced Public Relations / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 515

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >