Nowości wśród wózków widłowych.

Nowości wśród wózków widłowych.

W Münsterze, w zakładach firmy BASF Coatings AG, trwają testy wózków Still zasilanych ogniwami paliwowymi. Czytaj dalej

Still inwestuje w wózki zasilane wodorem.

Po raz pierwszy na terenie Niemiec testom poddano wózek podnośnikowy z masztem wysuwanym FM-X 20 oraz dodatkowo elektryczny wózek widłowy R 60-25. Pierwszy pomaga w centrum dystrybucyjnym w przygotowaniu gotowych produktów do wysyłki, a drugi transportuje surowce produkcyjne pomiędzy magazynem logistycznym a działem produkcji. Oba pojazdy tankowane są w specjalnie do tego celu zbudowanej stacji uzupełniania wodoru.

Partnerami przedsięwzięcia realizowanego w ramach programu wsparcia „progres.nrw” są także firmy Hoppecke (zajmująca się opracowaniem i integracją systemu ogniw paliwowych), Linde Gas (do której należy stacja tankowania wodorem) oraz kraj związkowy Północna Nadrenia-Westfalia.
Dzięki uczestnictwu w projekcie, firma Still stała się pierwszym przedsiębiorstwem w dziedzinie intralogistyki, dysponującym doświadczeniem w zastosowaniu ciągników oraz wózków elektrycznych i podnośnikowych z napędem na ogniwa paliwowe.


Still zajmuje się ogniwami paliwowymi, jako alternatywą dla napędu elektrycznego już od 2003 roku. W 2006 roku, w napęd przyszłości wyposażono m.in. dwa wózki widłowe typu R 07-25, transportujące bagaże na lotnisku w Hamburgu. Z kolei od roku 2008 w hamburskim porcie w firmie HHLA Logistics pracuje wózek R 60-25. W obu miejscach utworzono też stacje tankowania wodoru.

Wykorzystanie wózków widłowych z napędem na ogniwa paliwowe możliwe jest również wszędzie tam, gdzie wodór powstaje jako „produkt uboczny” procesów produkcyjnych. Takie rozwiązanie ułatwia bowiem zaopatrzenie w wodór pojazdów transportowych wykorzystywanych w pobliskich zakładach. Co ważne, atrakcyjność technologii ogniw paliwowych będzie rosła wraz z dalszym obniżaniem kosztów produkcji pakietów ogniw paliwowych. Szanse na jej rozwój wzrastają również wraz z rozwojem możliwości ekologicznej produkcji wodoru np. za pomocą technologii solarnej. W dalszej perspektywie mogłaby ona z powodzeniem zastąpić silniki wysokoprężne i gazowe, umożliwiając dalszą redukcję emisji CO2.

Jednak by odpowiedzieć na pytanie, który z alternatywnych napędów okaże się najlepszym napędem przyszłości, potrzebne są dalsze testy. Jedno jest pewne - rozwój technologii ogniw paliwowych w pojazdach transportowych to ważna inwestycja w ekologiczną przyszłość oraz szansa na uniezależnienie się od paliw kopalnych.
Źródło: inplusPR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19406 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 136

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >