Nowości wśród wózków widłowych.

Nowości wśród wózków widłowych.

W Münsterze, w zakładach firmy BASF Coatings AG, trwają testy wózków Still zasilanych ogniwami paliwowymi. Czytaj dalej

Still inwestuje w wózki zasilane wodorem.

Po raz pierwszy na terenie Niemiec testom poddano wózek podnośnikowy z masztem wysuwanym FM-X 20 oraz dodatkowo elektryczny wózek widłowy R 60-25. Pierwszy pomaga w centrum dystrybucyjnym w przygotowaniu gotowych produktów do wysyłki, a drugi transportuje surowce produkcyjne pomiędzy magazynem logistycznym a działem produkcji. Oba pojazdy tankowane są w specjalnie do tego celu zbudowanej stacji uzupełniania wodoru.

Partnerami przedsięwzięcia realizowanego w ramach programu wsparcia „progres.nrw” są także firmy Hoppecke (zajmująca się opracowaniem i integracją systemu ogniw paliwowych), Linde Gas (do której należy stacja tankowania wodorem) oraz kraj związkowy Północna Nadrenia-Westfalia.
Dzięki uczestnictwu w projekcie, firma Still stała się pierwszym przedsiębiorstwem w dziedzinie intralogistyki, dysponującym doświadczeniem w zastosowaniu ciągników oraz wózków elektrycznych i podnośnikowych z napędem na ogniwa paliwowe.


Still zajmuje się ogniwami paliwowymi, jako alternatywą dla napędu elektrycznego już od 2003 roku. W 2006 roku, w napęd przyszłości wyposażono m.in. dwa wózki widłowe typu R 07-25, transportujące bagaże na lotnisku w Hamburgu. Z kolei od roku 2008 w hamburskim porcie w firmie HHLA Logistics pracuje wózek R 60-25. W obu miejscach utworzono też stacje tankowania wodoru.

Wykorzystanie wózków widłowych z napędem na ogniwa paliwowe możliwe jest również wszędzie tam, gdzie wodór powstaje jako „produkt uboczny” procesów produkcyjnych. Takie rozwiązanie ułatwia bowiem zaopatrzenie w wodór pojazdów transportowych wykorzystywanych w pobliskich zakładach. Co ważne, atrakcyjność technologii ogniw paliwowych będzie rosła wraz z dalszym obniżaniem kosztów produkcji pakietów ogniw paliwowych. Szanse na jej rozwój wzrastają również wraz z rozwojem możliwości ekologicznej produkcji wodoru np. za pomocą technologii solarnej. W dalszej perspektywie mogłaby ona z powodzeniem zastąpić silniki wysokoprężne i gazowe, umożliwiając dalszą redukcję emisji CO2.

Jednak by odpowiedzieć na pytanie, który z alternatywnych napędów okaże się najlepszym napędem przyszłości, potrzebne są dalsze testy. Jedno jest pewne - rozwój technologii ogniw paliwowych w pojazdach transportowych to ważna inwestycja w ekologiczną przyszłość oraz szansa na uniezależnienie się od paliw kopalnych.
Źródło: inplusPR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Remont mieszkania Liczba postów: 77 Grupa: Firmy budow... Swoją drogą, przeglądałem ostatnio klej polimerowy i wygląda to sensownie – ktoś testował/próbował/używał? Zastanawiam się, jak się sprawdza na różnych powierzc...
  • Własna firma Liczba postów: 310 Grupa: Firmy budow... Kancelaria specjalizuje się w sprzedaży, skup zadłużonych spółek i likwidacji spółek, zapewniając pełną obsługę prawną oraz doradztwo biznesowe. Oferują równi...
  • Dekorator wnętrz Liczba postów: 200 Grupa: Firmy budow... Bigg Boss 19 is expected to be even better, as it will open doors for commoners once again, with only a few celebrities joining the season. This mix promises m...
  • Instalacje SANITARNE I GRZEWCZE. Liczba postów: 48 Grupa: Firmy budow... Przy ostatniej realizacji przebudowy zaplecza sanitarnego w szkole szukaliśmy kabin, które będą trwałe, estetyczne i łatwe w utrzymaniu. Finalnie postawiliśmy n...
  • Budowa domu jednorodzinnego Liczba postów: 357 Grupa: Firmy budow... A czy przykładowo wiecie już gdzie pozyskacie dobry beton? Tak pytam, ponieważ zastanawiam się nad tym gdzie dokonac dla siebie na budowę taki...

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19668 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 434

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >