Oni wiedzą, jak będzie wyglądał świat w 2050 roku!
Studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie wygrali polski etap konkursu Henkel Innovation Challenge
Czytaj dalej
Bartosz Józefowski, Mateusz Kapera i Daniel Bogucki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zostali zwycięzcami polskiego etapu międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. W finale, który odbył się 18 marca w hotelu Marriot w Warszawie, okazali się najlepsi, pokonując 9 pozostałych drużyn. W kwietniu pojadą do Brukseli, aby walczyć o najwyższą wygraną - tygodniowy pobyt na Karaibach.
Henkel Innovation Challenge to konkurs ogłoszony we wrześniu 2008 roku przez firmę Henkel Polska i skierowany do wszystkich studentów w Polsce, którzy chcieliby wypróbować swoje zdolności menedżerskie. Warunkami przystąpienia do rywalizacji było zgłoszenie 3-osobowej drużyny (studenci mogli studiować na różnych uczelniach) oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego.
Pierwsze zadanie konkursowe polegało na wcieleniu się w role menedżerów Henkla
i stworzenie pomysłu na innowacyjny produkt, który mógłby się cieszyć uznaniem konsumentów w 2050 roku. Swój pomysł uczestnicy mieli zamknąć w formie 120 sekundowego wideoklipu. Drugie zadanie w drugim etapie konkursu polegało na rozwinięciu tego pomysłu i przygotowaniu szczegółowej strategii marketingowo-sprzedażowej dla tej innowacyjnej marki czy produktu. Merytorycznego wsparcia przy tworzeniu tych strategii udzielali studentom menedżerowie wyższego szczebla z firmy.
Gotowe strategie drużyny prezentowały podczas wczorajszego finału. Jury wyróżniło Bartosza Józefowskiego, Mateusza Kaperę i Daniela Boguckiego za najlepszą wizję produktu, profesjonalizm oraz wielki potencjał menedżerski. – Projekt Nostradamus okazał się najbardziej spójny i kreatywny – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor ds. personalnych Henkel Polska. – Studenci z Krakowa zaprezentowali innowacyjny pomysł produkcji tabletek do pielęgnacji włosów zaprogramowanych do indywidualnych potrzeb każdego człowieka. Dzięki zastosowaniu nanotechnologii umożliwiałyby one np. zmianę koloru włosów w 10 minut i stanowiły receptę na łysienie. Studenci wykazali się budzącą szacunek przytomnością i odpornością na stres, bardzo profesjonalnie odpowiadjąc na pytania jury.
Wszystkie drużyny wykazały się innowacyjnością i kreatywnością. – Wśród pomysłów był środek, który w procesie „prania” dopasowuje ubranie do rozmiaru ciała, a także produkt, który po zaaplikowaniu na skórę, utrzymuje pożądaną przez konsumenta temperaturę ciała bez względu na temperaturę otoczenia. – mówi Dorota Strosznajder, rzecznik Henkla. - Studenci często podkreślali w swych prezentacjach ekologicznie odpowiedzialne podejście Henkla do swych produktów i technologii, zwracali też uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu.
Zwycięska drużyna z Polski weźmą udział w międzynarodowym finale konkursu w Brukseli. Dodatkową nagrodą jest możliwość płatnych praktyki w Henkel Polska, którą już otrzymali trzej krakowscy studenci zwycięskiej drużyny. – Zaskoczył nas i zachwycił bardzo wysoki poziom merytoryczny przedstawionych prezentacji i profesjonalizm uczestników polskiego finału. Dlatego podjęliśmy decyzję, że także członkowie pozostałych dziewięciu finałowych drużyn, o ile zaaplikują o staż w Henklu, zostaną automatycznie zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne – mówi Agnieszka Bielawska.
Międzynarodowy finał odbędzie się w dniach 23 - 25 kwietnia 2009 w Brukseli. Nasza drużyna będzie rywalizować o tygodniowy pobyt dla całego zespołu na Wyspach Karaibskich z najlepszymi ekipami z pozostałych 10 krajów uczestniczących w konkursie. Wtedy dowiemy się, czy to polscy studenci przygotowali najlepszą wizję świata i produktów konsumenckich w 2050 roku.
Do konkursu zgłosiło się w sumie 600 studentów z 11 krajów europejskich.
W finale polskiego etapu oprócz zwycięzców znaleźli się:
• drużyna 1: Kaj Bergman, Judyta Pokrywka, Dhiru Bhojwani (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie),
• drużyna 2: Adam Liwiński, Piotr Urbański, Grzegorz Jędryka (Uniwersytet Warszawski),
• drużyna 3: Adrian Buczyniak (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Adam Piętka, Maciej Żak (SGH w Warszawie),
• drużyna 4: Ewa Geresz, Krzysztof Buczek (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Paulina Stefaniuk (Uniwersytet Wrocławski),
• drużyna 5: Paweł Korneta, Piotr Świtała (SGH w Warszawie), Jacek Kowalewski (SGGW w Warszawie),
• drużyna 7: Klaudia Klukowska, Inga Linder (Uniwersytet Warszawski), Mateusz Szylko (SGH w Warszawie),
• drużyna 8: Karol Daniel, Agnieszka Jasnos, Małgorzata Markiewicz (SGH w Warszawie),
• drużyna 9: Aleksandra Gawlas, Piotr Kowalski, Grzegorz Wiliński (SGH w Warszawie)
• drużyna 10: Mikołaj Zakrzewski (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie), Jakub Jasiński, Karol Misztal (SGH w Warszawie).
- Gratulujemy wszystkim finalistom i dziękujemy im za wkład i zaangażowanie
A za zwycięzców trzymamy mocno kciuki, aby wrócili z główną wygraną z Brukseli – podsumowuje finał Agnieszka Bielawska.
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie www.henkelchallenge.com.
Henkel Innovation Challenge to konkurs ogłoszony we wrześniu 2008 roku przez firmę Henkel Polska i skierowany do wszystkich studentów w Polsce, którzy chcieliby wypróbować swoje zdolności menedżerskie. Warunkami przystąpienia do rywalizacji było zgłoszenie 3-osobowej drużyny (studenci mogli studiować na różnych uczelniach) oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego.
Pierwsze zadanie konkursowe polegało na wcieleniu się w role menedżerów Henkla
i stworzenie pomysłu na innowacyjny produkt, który mógłby się cieszyć uznaniem konsumentów w 2050 roku. Swój pomysł uczestnicy mieli zamknąć w formie 120 sekundowego wideoklipu. Drugie zadanie w drugim etapie konkursu polegało na rozwinięciu tego pomysłu i przygotowaniu szczegółowej strategii marketingowo-sprzedażowej dla tej innowacyjnej marki czy produktu. Merytorycznego wsparcia przy tworzeniu tych strategii udzielali studentom menedżerowie wyższego szczebla z firmy.
Gotowe strategie drużyny prezentowały podczas wczorajszego finału. Jury wyróżniło Bartosza Józefowskiego, Mateusza Kaperę i Daniela Boguckiego za najlepszą wizję produktu, profesjonalizm oraz wielki potencjał menedżerski. – Projekt Nostradamus okazał się najbardziej spójny i kreatywny – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor ds. personalnych Henkel Polska. – Studenci z Krakowa zaprezentowali innowacyjny pomysł produkcji tabletek do pielęgnacji włosów zaprogramowanych do indywidualnych potrzeb każdego człowieka. Dzięki zastosowaniu nanotechnologii umożliwiałyby one np. zmianę koloru włosów w 10 minut i stanowiły receptę na łysienie. Studenci wykazali się budzącą szacunek przytomnością i odpornością na stres, bardzo profesjonalnie odpowiadjąc na pytania jury.
Wszystkie drużyny wykazały się innowacyjnością i kreatywnością. – Wśród pomysłów był środek, który w procesie „prania” dopasowuje ubranie do rozmiaru ciała, a także produkt, który po zaaplikowaniu na skórę, utrzymuje pożądaną przez konsumenta temperaturę ciała bez względu na temperaturę otoczenia. – mówi Dorota Strosznajder, rzecznik Henkla. - Studenci często podkreślali w swych prezentacjach ekologicznie odpowiedzialne podejście Henkla do swych produktów i technologii, zwracali też uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu.
Zwycięska drużyna z Polski weźmą udział w międzynarodowym finale konkursu w Brukseli. Dodatkową nagrodą jest możliwość płatnych praktyki w Henkel Polska, którą już otrzymali trzej krakowscy studenci zwycięskiej drużyny. – Zaskoczył nas i zachwycił bardzo wysoki poziom merytoryczny przedstawionych prezentacji i profesjonalizm uczestników polskiego finału. Dlatego podjęliśmy decyzję, że także członkowie pozostałych dziewięciu finałowych drużyn, o ile zaaplikują o staż w Henklu, zostaną automatycznie zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne – mówi Agnieszka Bielawska.
Międzynarodowy finał odbędzie się w dniach 23 - 25 kwietnia 2009 w Brukseli. Nasza drużyna będzie rywalizować o tygodniowy pobyt dla całego zespołu na Wyspach Karaibskich z najlepszymi ekipami z pozostałych 10 krajów uczestniczących w konkursie. Wtedy dowiemy się, czy to polscy studenci przygotowali najlepszą wizję świata i produktów konsumenckich w 2050 roku.
Do konkursu zgłosiło się w sumie 600 studentów z 11 krajów europejskich.
W finale polskiego etapu oprócz zwycięzców znaleźli się:
• drużyna 1: Kaj Bergman, Judyta Pokrywka, Dhiru Bhojwani (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie),
• drużyna 2: Adam Liwiński, Piotr Urbański, Grzegorz Jędryka (Uniwersytet Warszawski),
• drużyna 3: Adrian Buczyniak (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Adam Piętka, Maciej Żak (SGH w Warszawie),
• drużyna 4: Ewa Geresz, Krzysztof Buczek (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Paulina Stefaniuk (Uniwersytet Wrocławski),
• drużyna 5: Paweł Korneta, Piotr Świtała (SGH w Warszawie), Jacek Kowalewski (SGGW w Warszawie),
• drużyna 7: Klaudia Klukowska, Inga Linder (Uniwersytet Warszawski), Mateusz Szylko (SGH w Warszawie),
• drużyna 8: Karol Daniel, Agnieszka Jasnos, Małgorzata Markiewicz (SGH w Warszawie),
• drużyna 9: Aleksandra Gawlas, Piotr Kowalski, Grzegorz Wiliński (SGH w Warszawie)
• drużyna 10: Mikołaj Zakrzewski (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie), Jakub Jasiński, Karol Misztal (SGH w Warszawie).
- Gratulujemy wszystkim finalistom i dziękujemy im za wkład i zaangażowanie
A za zwycięzców trzymamy mocno kciuki, aby wrócili z główną wygraną z Brukseli – podsumowuje finał Agnieszka Bielawska.
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie www.henkelchallenge.com.
Źródło: Solski Burson-Marsteller / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- pluskwy Liczba postów: 10 Grupa: Trudne tema... Cześć wszystkim, Chciałam polecić firmę Dezinsekt (zwalczanie pluskiew w tychach), jeśli ktoś boryka się z problemem pluskiew. Sama przeszłam przez ten koszmar...
- Problem alkoholowy - jak walczyć? Liczba postów: 452 Grupa: Trudne tema... Ludzie piją różne produkty alkoholowe i ja to jestem w stanie zrozumieć, ale nie wiem na przykład, czy jagermeister czy jest zdrowy i czy jego picie nie sprawi,...
- Pieniądze - inwestowanie Liczba postów: 294 Grupa: Trudne tema... Jeśli zależy Ci na dobrej i skutecznej inwestycji, w której zyskasz, a nie stracisz, polecam książkę https://mmt-schneider.com/blog-797-Obywa telstwo_i_paszport_...
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 58 Grupa: Aktualności Firma budowlana potrzebuje wielu narzędzi żeby skutecznie działać na rynku dlatego na pewno przyda się taka oferta https://kosztorysuj.pl/wspracie/kosztory s-bud...
- fotografia biznesowa Liczba postów: 258 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...