Plany remontowe Polaków

Plany remontowe Polaków

Czytaj dalej

Plany remontowe Polaków to cykliczne badanie monitorujące skalę i zakres planowanych w Polsce remontów domów jednorodzinnych i mieszkań.

Plany remontowe 
- do końca 2006 roku  
- na 2007 rok

 

Plany Remontowe Polaków to:

- skala planowanych remontów 
- zakres planowanych remontów
- deklaracje w zakresie zastosowania konkretnego produktu/marki
- proces decyzyjny w zakresie planowanych remontów


Remont w badaniu to: 
- przywrócenie dobrego stanu technicznego budynkowi/mieszkaniu
- ulepszenie stanu użytkowego budynku/mieszkania na skutek braków    w jego wykończeniu
- zmiana/poprawa wyglądu budynku/mieszkania

Do remontu nie zalicza się:
- prac dekoratorskich, związanych z wystrojem wnętrz np. zakup mebli, oświetlenia i innych artykułów dekoracyjnych
- zakupu sprzętu RTV i AGD
- drobnych prac naprawczych i związanych np. z wymianą kontaktów, klamek itp.

MODUŁ PODSTAWOWY 
- liczba i struktura gospodarstw domowych planujących remont w 2006 i 2007 roku
- rodzaj i wielkość remontowanych powierzchni w 2006 i 2007 roku (ściany wewnętrzne, dachy, podłogi, elewacje)
- zakres planowanych remontów w 2006 i 2007 roku
- częstotliwość wykonywania poszczególnych rodzajów remontów

W raporcie również   DODATEK SPECJALNY

- krótka charakterystyka sytuacji makroekonomicznej Polski i tendencji rozwojowych służąca ukazaniu tła dla sektora budowlanego oraz poziomu zamożności społeczeństwa 
- charakterystyka sektora budowlanego 
- podstawowe wskaźniki warunków mieszkaniowych 
- zasoby mieszkaniowe
- struktura mieszkań zamieszkanych w Polsce 
- mieszkania zamieszkane 
- liczba mieszkań według okresu budowy budynku
- udział mieszkań o niskim stanie technicznym budynku, niedostatecznym wyposażeniu w instalacje techniczne, nadmiernym zaludnieniu w liczbie ogólnej mieszkań zamieszkanych na stałe
- struktura mieszkań oczekujących na remont 
- warunki dla rozwoju budownictwa mieszkaniowego – polityka rządu (ulgi, kredyty preferencyjne itd.)
- warunki dla przeprowadzenia prac remontowych/wykończeniowych w Polsce

MODUŁ ASORTYMENTOWY
- materiały do realizacji remontu - rodzaj planowanego materiału i jego marka
- miejsce zakupu materiałów budowlanych
- czynniki decydujące o zakupie materiałów 
- znaczenie marki w pracesie zakupowym
- czynniki wizerunkowe wpływające na zakup danej marki (w tym wpływ reklam na decyzję o zakupie)
- finansowanie inwestycji (w tym nazwa banku)
- źródła informacji o danym produkcie 
- planowany koszt przedsięwzięcia 
- osoba dokonująca zakupu/decydująca o zakupie materiałów budowlanych
- wykonawca remontu poszczególnych aplikacji    

SEGMENTACJA INWESTORÓW
- wiek 
- status społeczny (wykonywany zawód/wykształcenie)
- miejsce zamieszkania (wielkość miejscowości,  województwo)
- liczba osób w gospodarstwie domowym
- dochody w gospodarstwie domowym
- forma własności remontowanego mieszkania 
- określenie aktywności remontowej inwestorów 
- nastawienie do nowości i jakości materiałów budowlanych

GRUPY ASORTYMENTOWE*
- zmiana konstrukcji/wymiana więźby dachowej 
- całkowita wymiana pokrycia dachowego 
- ocieplenie dachu 
- uszczelnianie/łatanie dachu 
- wymiana rynien 
- wykończanie elewacji (tynkowanie, malowanie, montaż płytek elewacyjnych, ocieplanie, itp.)
- tynkowanie ścian zewnętrznych, wewnętrznych lub sufitów
- malowanie ścian zewnętrznych, wewnętrznych lub sufitów
- tapetowanie
- układanie płytek ceramicznych
- gładzenie ścian lub sufitów,
- montaż podłóg drewnianych lub paneli podłogowych
- cyklinowanie/lakierowanie podłóg 
- położenie wykładziny 
- wymiana/montaż okien, w tym również okien dachowych
- wymiana/montaż drzwi wewnętrznych/zewnętrznych 
- wymiana/montaż/remont pieca grzewczego, grzejników, rur do instalacji grzewczej
- wymiana/montaż/remont klimatyzacji 
- wymiana/montaż ceramiki sanitarnej

* wielkość próby w poszczególnych grupach asortymentowych wynika z częstotliwości przeprowadzenia prac remontowych w ich zakresie i nie była odgórnie narzucona.

Badanie „Plany Remontowe Polaków” w I etapie zrealizowane zostało na próbie N=2 646 inwestorów indywidualnych, w tym N=1 839 inwestorów
w b. wielorodzinnym oraz N=807 inwestorów
w b. jednorodzinnym. W II etapie dotyczącym poszczególnych aplikacji zbadano 1 366 respondentów.

Próba badawcza została rozłożona w sposób umożliwiający analizę wyników badania dla:
- województw
- wielkości miast
- wieku inwestorów

Badanie jest przeprowadzane metodą wywiadów CATI.

Forma raportu
Raport „Plany Remontowe Polaków” dostępny jest w formie raportu drukowanego oraz CD. Raport obejmuje:
 
- Moduł podstawowy
- Moduł asortymentowy w zakresie wszystkich badanych rodzajów remontów
- Dodatek specjalny
- Segmentacja inwestorów

Warunki zamówienia raportu
Raport „Plany Remontowe Polaków” dostępny jest po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer
(024) 355 77 01 lub (024) 355 77 03

Cena raportu wynosi   3 200,00 PLN + 22% VAT

            

     

Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19320 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 213

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >