Podsumowanie Gali "Budowlana Marka Roku 2010"
30 czerwca 2011 r. w Businessman Institute w Warszawie odbyła się Gala Wręczania Nagród Budowlana Marka Roku 2010. Ranking Marek Budowlanych został przeprowadzony przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku już po raz siódmy.
Czytaj dalej
Nagrody odzwierciedlają stopień konkurencyjności firm w danym roku a klasyfikacja została utworzona w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, zrealizowanych techniką CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Tegoroczne badanie wśród firm wykonawczych w sektorze budowlanym zostało przeprowadzone w maju 2011 roku na próbie odrębnie dobranej dla każdej z 20 grup asortymentowych materiałów budowlanych (badanie przeprowadzono na ok. 2000 firm wykonawczych). Wykonawcy wskazali m.in.: marki budowlane najwyższej jakości, marki budowlane o najlepszej relacji cena do jakości oraz marki budowlane najchętniej wybierane. Budowlaną marką roku danej kategorii asortymentowej została marka, która osiągnęła najwyższą ocenę ważoną, tj:
- marka uznawana za markę najwyższej jakości w porównaniu z konkurencją (waga 40%)
- marka o najlepszej relacji ceny do jakości (waga 30%)
- marka najczęściej stosowana przez wykonawców (waga 30%)
Główna nagroda Budowlanej Marki Roku 2010 została przyznana marce, która zdaniem wszystkich przebadanych wykonawców jest:
- marką najbardziej znaną (waga 50%)
- marką oferująca najlepszą jakość w porównaniu do konkurencji (waga 50%)
Laureat głównej nagrody oraz zdobywcy pierwszego miejsca w danej kategorii asortymentowej otrzymali statuetki. Ponadto pierwszym trzem firmom z każdej z dwudziestu grup produktowych wręczono dyplomy, które również poświadczają osiągnięty przez wyróżnioną markę sukces rynkowy.
Wyniki Rankingu Marek Budowlanych 2010 przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
BUDOWLANA MARKA ROKU 2010
ATLAS
Marka GRUPY ATLAS
KATEGORIE PRODUKTOWE
• KATEGORIA Drzwi wewnętrzne
BUDOWLANA MARKA ROKU: Porta
Marka firmy Porta KMI Poland Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: DRE
Marka firmy DRE Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: STOLBUD WŁOSZCZOWA
Marka firmy Stolbud Włoszczowa S.A.
• KATEGORIA Farby wewnętrzne i zewnętrzne
BUDOWLANA MARKA ROKU: Dekoral
Marka firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1:Dulux
Marka firmy Akzo Nobel Decorative Paints Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Śnieżka
Marka firmy Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A.
• KATEGORIA Kleje i fugi
BUDOWLANA MARKA ROKU: Mapei
Marka firmy Mapei Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: ATLAS
Marka firmy ATLAS Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Ceresit
Marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.
• KATEGORIA Grzejniki
BUDOWLANA MARKA ROKU: PURMO
Marka firmy Rettig Heating Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: KERMI
Marka firmy Kermi Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: VOGEL & NOOT
Marka firmy VNH Fabryka Grzejników Sp. z o.o.
• KATEGORIA Kostka brukowa
BUDOWLANA MARKA ROKU: Polbruk
Marka firmy POLBRUK S.A.
WYRÓŻNIENIE 1: Libet
Marka firmy Libet S.A.
WYRÓŻNIENIE 2: BRUK-BET
Marka firmy BRUK-BET Sp. z o.o.
• KATEGORIA Kotły grzewcze
BUDOWLANA MARKA ROKU: Viessmann
Marka firmy Viessmann Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Vaillant
Marka firmy Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: JUNKERS
Marka firmy Robert Bosch Sp. z o.o.
• KATEGORIA Produkty gipsowe do wyrównywania i gładzenia ścian
BUDOWLANA MARKA ROKU: CEKOL
Marka firmy CEDAT Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Knauf BAUPRODUKTE
Marka firmy Knauf Bauprodukte Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Megaron
Marka firmy Megaron S.A.
• KATEGORIA Materiały wznoszeniowe
BUDOWLANA MARKA ROKU: POROTHERM
Marka firmy Wienerberger Ceramika Budowlana Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: YTONG
Marka firmy Xella Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: SOLBET
Marka firmy SOLBET Spółka z o. o.
• KATEGORIA Okna dachowe
BUDOWLANA MARKA ROKU: FAKRO
Msrka firmy FAKRO Sp. z o.o
WYRÓŻNIENIE 1: VELUX
Marka firmy VELUX Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Roto
Marka firmy Roto Frank Okna Dachowe Sp. z o.o.
• KATEGORIA Okna elewacyjne
BUDOWLANA MARKA ROKU: OKNOPLAST-Kraków
Marka firmy P.P. OKNOPLAST-Kraków sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: DRUTEX
Marka firmy DRUTEX S.A.
WYRÓŻNIENIE 2: STOLBUD WŁOSZCZOWA
Marka firmy Stolbud Włoszczowa S.A.
• KATEGORIA Piany i silikony
BUDOWLANA MARKA ROKU: SOUDAL
Marka firmy SOUDAL Sp. z o.o.
BUDOWLANA MARKA ROKU: TYTAN
Marka firmy Selena SA
WYRÓŻNIENIE: Ceresit
Marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.
• KATEGORIA Płytki ceramiczne
BUDOWLANA MARKA ROKU: Opoczno
Marka firmy Opoczno Trade Sp. z o. o.
WYRÓŻNIENIE 1: Ceramika Paradyż
Marka firmy Ceramika Paradyż Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: CERAMIKA TUBĄDZIN
Marka firmy Tubądzin Management Group Sp. z o.o.
• KATEGORIA Płyty gipsowo - Kartonowe
BUDOWLANA MARKA ROKU: Nida
Marka firmy Lafarge Gips Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Knauf
Marka firmy Knauf Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Rigips
Marka firmy Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.
• KATEGORIA Podłogi drewniane i laminowane
BUDOWLANA MARKA ROKU: Kronopol
Marka firmy Kronopol Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Barlinek S.A.
Marka firmy Barlinek S.A.
WYRÓŻNIENIE 2: CLASSEN
Marka firmy CLASSEN-POL SA
• KATEGORIA Pokrycia dachowe
BUDOWLANA MARKA ROKU: Röben
Marka firmy Röben Polska Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.K.
WYRÓŻNIENIE 1: BRAAS
Marka firmy Monier Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: BLACHY PRUSZYŃSKI
Marka firmy Pruszyński Sp. z o.o.
• KATEGORIA Profile okienne z PVC
BUDOWLANA MARKA ROKU: VEKA
Marka firmy VEKA Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Aluplast
Marka firmy Aluplast Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Brügmann
Marka firmy Brügmann S.A.
• KATEGORIA Styropian
BUDOWLANA MARKA ROKU: TERMO ORGANIKA
Marka firmy TERMO ORGANIKA Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Austrotherm
Marka firmy Austrotherm Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Genderka
Marka firmy GENDERKA Sp. z o.o.
• KATEGORIA Systemy rynnowe
BUDOWLANA MARKA ROKU: Marley
Marka firmy Marley Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: GALECO
Marka firmy Galeco Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Gamrat
Marka firmy Zakłady Tworzyw Sztucznych Gamrat Spółka Akcyjna
• KATEGORIA Tynki Dekoracyjne
BUDOWLANA MARKA ROKU: ATLAS
Marka firmy ATLAS sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Farby KABE
Marka firmy Farby KABE Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: Knauf Bauprodukte
Marka firmy Knauf Bauprodukte Polska Sp. z o.o.
• KATEGORIA Wełna mineralna i skalna
BUDOWLANA MARKA ROKU: ROCKWOOL
Marka firmy ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 1: Isover
Marka firmy Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE 2: URSA
Marka firmy URSA Polska Sp. z o.o.
Gratulujemy Zwycięzcom!
W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele nagrodzonych firm - Prezesi i Dyrektorzy czołowych firm budowlanych, a także Dyrektorzy Marketingu i osoby odpowiedzialne za tworzenie marki w danych przedsiębiorstwach. Rankingi poszczególnych edycji dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl. Otwarcia Gali dokonała Dyrektor Generalny i Członek Zarządu firmy ASM – Małgorzata Walczak, która następnie wręczała nagrody w postaci dyplomu dla wyróżnionych marek oraz statuetki dla zwycięzców Rankingu. Główne laury – tytuł Budowlanej Marki Roku 2010 - po raz kolejny zdobyła Grupa ATLAS, a nagrodę wręczyła Prezes ASM - Elżbieta J. Syrd.. W imieniu firmy odebrał ją Krzysztof Ogórek, Wiceprezes Zarządu GRUPY ATLAS.
Czytaj również: Ruszyła II edycja konkurs Malarz Roku
Ponadto marki Grupy ATLAS zostały uhonorowane w dwóch kategoriach produktowych, marka ATLAS jest więc zdecydowanym triumfatorem rankingu. W trakcie uroczystości wręczone zostały również nagrody i wyróżnienia w 20-tu kategoriach produktowych marek budowlanych oraz w dwóch kategoriach dystrybutorów budowlanych. Po rozdaniu nagród i wyróżnień nastąpiła część jubileuszowa ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Jako pierwsza w tej części wystąpiła Dyrektor Generalny ASM - Małgorzata Walczak, która przedstawiła historię 15 lat firmy. Następnie Prezes ASM Elżbieta J. Syrda podzieliła się z uczestnikami refleksjami na temat doświadczeń 15 lat działalności na rynku badawczym.
Po przemówieniach nastąpiła okazja do przyjęcia gratulacji ze strony firm uczestniczących w Gali. Następnie uczestnicy Gali mieli okazję wznieść toast za odniesione sukcesy, celebracja 15-lecia nie mogła odbyć się też bez jubileuszowego tortu. Kolejnym punktem programu był występ artystyczny Orkiestry Moralnego Niepokoju, po którym nastąpił bankiet i rozmowy w kuluarach. Producenci wyróżnionych marek od lat z dumą i radością posługują się uzyskanymi w rankingu tytułami. Ponadto samo spotkanie wieńczące ranking jest dla Laureatów wyjątkową okazją podtrzymywania kontaktów biznesowych i integracji środowiska, otrzymane tytuły zaś są ważnym elementem w strategiach budowania marek.
Czytaj również: ASM wysoko w prestiżowym rankingu przedsiębiorstw!
Tegoroczna edycja zainspirowała ASM do przeprowadzenia analizy porównawczej wyników Rankingów Marek Budowlanych przeprowadzonych w latach 2008-2011. Opracowanie w formie raportu przedstawia, które marki cieszą się ugruntowaną pozycją, które zaś zwiększyły swój udział w rynku materiałów budowlanych na przestrzeni 4 ostatnich lat. Dodatkowo powyższe zestawienie wyników daje możliwość odpowiedzi na pytanie czy postrzeganie danej marki poprzez pryzmat produktów najwyższej jakości, godnych polecenia przez fachowców uległo zmianie w minionych latach.
Raporty będą dostępne w następujących kategoriach: wełna mineralna i skalna, styropian, materiały wznoszeniowe, produkty gipsowe do gładzenia i wyrównywania ścian, farby, tynki dekoracyjne, płyty gipsowo-kartonowe, kleje i fugi, kostka brukowa, piany i silikony, drzwi wewnętrzne, profile okienne, okna elewacyjne, podłogi drewniane i laminowane, płytki ceramiczne, kotły grzewcze, grzejniki, okna dachowe, systemy rynnowe, lakiery do drewna.
ASM POMOŻE ZBADAĆ WASZ POTENCJAŁ!
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. od 15 lat realizuje badania rynku budowlanego, dostarcza przedsiębiorcom kompleksowe opracowania i raporty, zajmuje więc pozycję lidera w branży badawczej sektora. Firma posiada status instytutu badawczego, prowadzi działalność innowacyjną, co niejednokrotnie zostało docenione na arenie kraju oraz uhonorowane prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami. Przedsiębiorstwa działające na rynku budowlanym ze swej strony dają wyraz uznania dla marki, którą stanowi ASM ale też sam Ranking Marek Budowlanych jest dla branży szczególnie wiarygodną klasyfikacją, wyróżniającą te firmy, które są liderami tego rynku i znajdują największe uznanie wśród odbiorców swych produktów czy usług.
Czytaj również: DRUTEX po raz kolejny ambasadorem polskiej gospodarki
Rynek budowlany nie jest jedyna przestrzenią działań firmy. Wieloletnia aktywność na rynku zaowocowała stworzeniem profesjonalnego zespołu badawczego, łączącego wiedzę z takich dziedzin jak: socjologia, psychologia, ekonomia, zarządzanie i marketing, statystyka, ekonometria. ASM realizuje badania w następujących obszarach: badania indywidualne, badania syndykatowe, projekty publiczne, projekty społeczne współfinansowane z EFS, projekty zagraniczne finansowane przez Komisję Europejską. Ponadto w ofercie badawczej znajdują się:
• Badania konsumenckie – gospodarstwa domowe, użytkownicy produktów i usług, ludność;
• Badania korporacyjne – podmioty gospodarcze, przedsiębiorstwa, instytucje;
• Badania dystrybucji – placówki handlowe, kanały dystrybucji.
Czytaj również: Wmurowanie kamienia węgielnego pod inwestycję Brama Portowa
Zakres realizowanych przez ASM badań to: badania znajomości i wizerunku marek, satysfakcji i lojalności klientów, testy produktów, opakowań, nazw i logo produktów oraz reklam, badania klimatu wewnątrz firmy i badania zadowolenia, badania wielkości, potencjału rynku oraz prognozowanie popytu, badania segmentacji rynku, badania panelowe, cenowe, badania pozycji firmy i udziałów rynkowych, badania efektywności działań promocyjnych. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. posiada certyfikat ISO oraz certyfikat branżowej Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) potwierdzający (w oparciu o audyt) stosowanie standardów Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów w realizacji badań.
2011-07-04
Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...
- prawnik może odmówić przyjęcia sprawy? Liczba postów: 29 Grupa: Trudne tema... Możecie sobie sprawdzić stronę https://dsk-kancelaria.pl/ , na której znajdziecie ofertę nowoczesnej i profesjonalnej DSK kancelaria, która specjalizuje się w w...
Ostatnio na forum
- Pokój dla dziecka Liczba postów: 200 Grupa: Nowości ara... Urządzenie komfortowego pokoju dla dziecka jest ważne, ale też ważne jest, aby zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas spacerów. A to osiągniesz kupując odpowie...
- Rozbiórki Liczba postów: 109 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
- Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności No skoro osiedle już stoi, to trzeba pomyśleć o przeprowadzce - niestety to ta nieprzyjemna powinność, którą każdy z nas musi wykonać, jak decyduje się na przen...
- Samemu czy z firmą Liczba postów: 7 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
- Podłogi Liczba postów: 236 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
- Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 376 Grupa: Robimy stro... Osobiście uważam, że drewno naturalne na podłodze to najlepsza rzecz! To rozwiązanie zdrowe, bezpieczne i generalnie rekomendowane rodzinom z małymi dziećmi ;)....