Podsumowanie Gali

Podsumowanie Gali "Budowlana Marka Roku 2010"

30 czerwca 2011 r. w Businessman Institute w Warszawie odbyła się Gala Wręczania Nagród Budowlana Marka Roku 2010. Ranking Marek Budowlanych został przeprowadzony przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku już po raz siódmy. Czytaj dalej

 


Nagrody odzwierciedlają stopień konkurencyjności firm w danym roku a klasyfikacja została utworzona w oparciu o analizę wyników badań ankietowych, zrealizowanych techniką CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Tegoroczne badanie wśród firm wykonawczych w sektorze budowlanym zostało przeprowadzone w maju 2011 roku na próbie odrębnie dobranej dla każdej z 20 grup asortymentowych materiałów budowlanych (badanie przeprowadzono na ok. 2000 firm wykonawczych). Wykonawcy wskazali m.in.: marki budowlane najwyższej jakości, marki budowlane o najlepszej relacji cena do jakości oraz marki budowlane najchętniej wybierane. Budowlaną marką roku danej kategorii asortymentowej została marka, która osiągnęła najwyższą ocenę ważoną, tj:


- marka uznawana za markę najwyższej jakości w porównaniu z konkurencją (waga 40%)


- marka o najlepszej relacji ceny do jakości (waga 30%)


- marka najczęściej stosowana przez wykonawców (waga 30%)

 

Główna nagroda Budowlanej Marki Roku 2010 została przyznana marce, która zdaniem wszystkich przebadanych wykonawców jest:

 

- marką najbardziej znaną (waga 50%)

 

- marką oferująca najlepszą jakość w porównaniu do konkurencji  (waga 50%)

 


Laureat głównej nagrody oraz zdobywcy pierwszego miejsca w danej kategorii asortymentowej otrzymali statuetki. Ponadto pierwszym trzem firmom z każdej z dwudziestu grup produktowych wręczono dyplomy, które również poświadczają osiągnięty przez wyróżnioną markę sukces rynkowy.

 

 

Wyniki Rankingu Marek Budowlanych 2010 przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

 

BUDOWLANA MARKA ROKU 2010

ATLAS

Marka GRUPY ATLAS


 

KATEGORIE PRODUKTOWE

 

•    KATEGORIA Drzwi wewnętrzne


BUDOWLANA MARKA ROKU: Porta


Marka firmy Porta KMI Poland Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1: DRE

Marka firmy DRE Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 2: STOLBUD WŁOSZCZOWA

Marka firmy Stolbud Włoszczowa S.A.

 

 

•    KATEGORIA Farby wewnętrzne i zewnętrzne



BUDOWLANA MARKA ROKU: Dekoral


Marka firmy PPG Deco Polska Sp. z o.o.

 

WYRÓŻNIENIE 1:Dulux


Marka firmy Akzo Nobel Decorative Paints Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Śnieżka


Marka firmy Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A.

 



•    KATEGORIA Kleje i fugi



BUDOWLANA MARKA ROKU: Mapei


Marka firmy Mapei Polska Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1: ATLAS


Marka firmy ATLAS Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Ceresit


Marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Grzejniki



BUDOWLANA MARKA ROKU: PURMO


Marka firmy Rettig Heating Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: KERMI


Marka firmy Kermi Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: VOGEL & NOOT


Marka firmy VNH Fabryka Grzejników Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Kostka brukowa



BUDOWLANA MARKA ROKU: Polbruk


Marka firmy POLBRUK S.A.


WYRÓŻNIENIE 1: Libet


Marka firmy Libet S.A.


WYRÓŻNIENIE 2: BRUK-BET


Marka firmy BRUK-BET Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Kotły grzewcze



BUDOWLANA MARKA ROKU: Viessmann


Marka firmy Viessmann Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Vaillant


Marka firmy Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: JUNKERS


Marka firmy Robert Bosch Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Produkty gipsowe do wyrównywania i gładzenia ścian



BUDOWLANA MARKA ROKU: CEKOL


Marka firmy CEDAT Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Knauf BAUPRODUKTE


Marka firmy Knauf Bauprodukte Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Megaron


Marka firmy Megaron S.A.

 



•    KATEGORIA Materiały wznoszeniowe



BUDOWLANA MARKA ROKU: POROTHERM


Marka firmy Wienerberger Ceramika Budowlana Sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1: YTONG


Marka firmy Xella Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: SOLBET


Marka firmy SOLBET Spółka z o. o.

 



•    KATEGORIA Okna dachowe



BUDOWLANA MARKA ROKU: FAKRO


Msrka firmy FAKRO Sp. z o.o


WYRÓŻNIENIE 1: VELUX


Marka firmy VELUX Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Roto


Marka firmy Roto Frank Okna Dachowe Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Okna elewacyjne

BUDOWLANA MARKA ROKU: OKNOPLAST-Kraków


Marka firmy P.P. OKNOPLAST-Kraków sp. z o.o.

WYRÓŻNIENIE 1: DRUTEX


Marka firmy DRUTEX S.A.


WYRÓŻNIENIE 2: STOLBUD WŁOSZCZOWA


Marka firmy Stolbud Włoszczowa S.A.

 



•    KATEGORIA Piany i silikony



BUDOWLANA MARKA ROKU: SOUDAL


Marka firmy SOUDAL Sp. z o.o.


BUDOWLANA MARKA ROKU: TYTAN


Marka firmy Selena SA


WYRÓŻNIENIE: Ceresit


Marka firmy Henkel Polska Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Płytki ceramiczne

 


BUDOWLANA MARKA ROKU: Opoczno


Marka firmy Opoczno Trade Sp. z o. o.


WYRÓŻNIENIE 1: Ceramika Paradyż


Marka firmy Ceramika Paradyż Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: CERAMIKA TUBĄDZIN


Marka firmy Tubądzin Management Group Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Płyty gipsowo - Kartonowe



BUDOWLANA MARKA ROKU: Nida


Marka firmy Lafarge Gips Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Knauf


Marka firmy Knauf Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Rigips


Marka firmy Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Podłogi drewniane i laminowane



BUDOWLANA MARKA ROKU: Kronopol


Marka firmy Kronopol Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Barlinek S.A.


Marka firmy Barlinek S.A.


WYRÓŻNIENIE 2: CLASSEN


Marka firmy CLASSEN-POL SA

 



•    KATEGORIA Pokrycia dachowe



BUDOWLANA MARKA ROKU: Röben


Marka firmy Röben Polska Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.K.


WYRÓŻNIENIE 1: BRAAS


Marka firmy Monier Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: BLACHY PRUSZYŃSKI


Marka firmy Pruszyński Sp. z o.o.

 

 

•    KATEGORIA Profile okienne z PVC

 

BUDOWLANA MARKA ROKU: VEKA


Marka firmy VEKA Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Aluplast


Marka firmy Aluplast Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Brügmann


Marka firmy Brügmann S.A.

 

 

•    KATEGORIA Styropian



BUDOWLANA MARKA ROKU: TERMO ORGANIKA


Marka firmy TERMO ORGANIKA Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Austrotherm


Marka firmy Austrotherm Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Genderka


Marka firmy GENDERKA Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Systemy rynnowe



BUDOWLANA MARKA ROKU: Marley


Marka firmy Marley Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: GALECO


Marka firmy Galeco Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Gamrat


Marka firmy Zakłady Tworzyw Sztucznych Gamrat Spółka Akcyjna

 



•    KATEGORIA Tynki Dekoracyjne



BUDOWLANA MARKA ROKU: ATLAS


Marka firmy ATLAS sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Farby KABE


Marka firmy Farby KABE Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: Knauf Bauprodukte


Marka firmy Knauf Bauprodukte Polska Sp. z o.o.

 



•    KATEGORIA Wełna mineralna i skalna



BUDOWLANA MARKA ROKU: ROCKWOOL


Marka firmy ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 1: Isover


Marka firmy Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.


WYRÓŻNIENIE 2: URSA


Marka firmy URSA Polska Sp. z o.o.



Gratulujemy Zwycięzcom!

W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele nagrodzonych firm - Prezesi i Dyrektorzy czołowych firm budowlanych, a także Dyrektorzy Marketingu i osoby odpowiedzialne za tworzenie marki w danych przedsiębiorstwach.  Rankingi poszczególnych edycji dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl. Otwarcia Gali dokonała Dyrektor Generalny i Członek Zarządu firmy ASM – Małgorzata Walczak, która następnie wręczała nagrody w postaci dyplomu dla wyróżnionych marek oraz statuetki dla zwycięzców Rankingu. Główne laury – tytuł Budowlanej Marki Roku 2010 - po raz kolejny zdobyła Grupa ATLAS, a nagrodę wręczyła Prezes ASM - Elżbieta J. Syrd.. W imieniu firmy odebrał ją Krzysztof Ogórek, Wiceprezes Zarządu GRUPY ATLAS.

Czytaj również: Ruszyła II edycja konkurs Malarz Roku


 
Ponadto marki Grupy ATLAS zostały uhonorowane w dwóch kategoriach produktowych, marka ATLAS jest więc zdecydowanym triumfatorem rankingu. W trakcie uroczystości wręczone zostały również nagrody i wyróżnienia w 20-tu kategoriach produktowych marek budowlanych oraz w dwóch kategoriach dystrybutorów budowlanych. Po rozdaniu nagród i wyróżnień nastąpiła część jubileuszowa ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Jako pierwsza w tej części wystąpiła Dyrektor Generalny ASM - Małgorzata Walczak, która przedstawiła historię 15 lat firmy. Następnie Prezes ASM Elżbieta J. Syrda podzieliła się z uczestnikami refleksjami na temat doświadczeń 15 lat działalności na rynku badawczym.

 

 

Po przemówieniach nastąpiła okazja do przyjęcia gratulacji ze strony firm uczestniczących w Gali. Następnie uczestnicy Gali mieli okazję wznieść toast za odniesione sukcesy, celebracja 15-lecia nie mogła odbyć się też bez jubileuszowego tortu. Kolejnym punktem programu był występ artystyczny Orkiestry Moralnego Niepokoju, po którym nastąpił bankiet i rozmowy w kuluarach. Producenci wyróżnionych marek od lat z dumą i radością posługują się uzyskanymi w rankingu tytułami. Ponadto samo spotkanie wieńczące ranking jest dla Laureatów wyjątkową okazją podtrzymywania kontaktów biznesowych i integracji środowiska, otrzymane tytuły zaś są ważnym elementem w strategiach budowania marek.

 

Czytaj również: ASM wysoko w prestiżowym rankingu przedsiębiorstw!



Tegoroczna edycja zainspirowała ASM do przeprowadzenia analizy porównawczej wyników Rankingów Marek Budowlanych przeprowadzonych w latach 2008-2011. Opracowanie w formie raportu przedstawia, które marki cieszą się ugruntowaną pozycją, które zaś zwiększyły swój udział w rynku materiałów budowlanych na przestrzeni 4 ostatnich lat. Dodatkowo powyższe zestawienie wyników daje możliwość odpowiedzi na pytanie czy postrzeganie danej marki poprzez pryzmat produktów najwyższej jakości, godnych polecenia przez fachowców uległo zmianie w minionych latach.

 

Raporty będą dostępne w następujących kategoriach: wełna mineralna i skalna, styropian, materiały wznoszeniowe, produkty gipsowe do gładzenia i wyrównywania ścian, farby, tynki dekoracyjne, płyty gipsowo-kartonowe, kleje i fugi, kostka brukowa, piany i silikony, drzwi wewnętrzne, profile okienne, okna elewacyjne, podłogi drewniane i laminowane, płytki ceramiczne, kotły grzewcze, grzejniki, okna dachowe, systemy rynnowe, lakiery do drewna.

 

 

ASM POMOŻE ZBADAĆ WASZ POTENCJAŁ!


ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. od 15 lat realizuje badania rynku budowlanego, dostarcza przedsiębiorcom kompleksowe opracowania i raporty, zajmuje więc pozycję lidera w branży badawczej sektora. Firma posiada status instytutu badawczego, prowadzi działalność innowacyjną, co niejednokrotnie zostało docenione na arenie kraju oraz uhonorowane prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami. Przedsiębiorstwa działające na rynku budowlanym ze swej strony dają wyraz uznania dla marki, którą stanowi ASM ale też sam Ranking Marek Budowlanych jest dla branży szczególnie wiarygodną klasyfikacją, wyróżniającą te firmy, które są liderami tego rynku i znajdują największe uznanie wśród odbiorców swych produktów czy usług.

 

Czytaj również: DRUTEX po raz kolejny ambasadorem polskiej gospodarki

 

Rynek budowlany nie jest jedyna przestrzenią działań firmy. Wieloletnia aktywność na rynku zaowocowała stworzeniem profesjonalnego zespołu badawczego, łączącego wiedzę z takich dziedzin jak: socjologia, psychologia, ekonomia, zarządzanie i marketing, statystyka, ekonometria. ASM realizuje badania w następujących obszarach: badania indywidualne, badania syndykatowe, projekty publiczne, projekty społeczne współfinansowane z EFS, projekty zagraniczne finansowane przez Komisję Europejską. Ponadto w ofercie badawczej znajdują się:


•    Badania konsumenckie – gospodarstwa domowe, użytkownicy produktów i usług, ludność;


•    Badania korporacyjne – podmioty gospodarcze, przedsiębiorstwa, instytucje;


•    Badania dystrybucji – placówki handlowe, kanały dystrybucji.

 

Czytaj również: Wmurowanie kamienia węgielnego pod inwestycję Brama Portowa


Zakres realizowanych przez ASM badań to: badania znajomości i wizerunku marek, satysfakcji i lojalności klientów, testy produktów, opakowań, nazw i logo produktów oraz reklam, badania klimatu wewnątrz firmy i badania zadowolenia, badania wielkości, potencjału rynku oraz prognozowanie popytu, badania segmentacji rynku, badania panelowe, cenowe, badania pozycji firmy i udziałów rynkowych, badania efektywności działań promocyjnych. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. posiada certyfikat ISO oraz certyfikat branżowej Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) potwierdzający (w oparciu o audyt) stosowanie standardów Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów w realizacji badań.

2011-07-04
Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 200 Grupa: Nowości ara... Urządzenie komfortowego pokoju dla dziecka jest ważne, ale też ważne jest, aby zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas spacerów. A to osiągniesz kupując odpowie...
  • Rozbiórki Liczba postów: 109 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności No skoro osiedle już stoi, to trzeba pomyśleć o przeprowadzce - niestety to ta nieprzyjemna powinność, którą każdy z nas musi wykonać, jak decyduje się na przen...
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 7 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • Podłogi Liczba postów: 236 Grupa: Robimy stro... Estetyka i autentyczność: https://panele-podlogowe.eu Niektóre panele podłogowe imitują naturalne materiały, takie jak drewno czy kamień, zachowując autentyczny...
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 376 Grupa: Robimy stro... Osobiście uważam, że drewno naturalne na podłodze to najlepsza rzecz! To rozwiązanie zdrowe, bezpieczne i generalnie rekomendowane rodzinom z małymi dziećmi ;)....

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 257

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >