Podziemny dworzec autobusowy powstanie w Katowicach

Podziemny dworzec autobusowy powstanie w Katowicach

Na początku kwietnia w gliwickiej zajezdni autobusowej przeprowadzono, zakończoną sukcesem, symulację komunikacji przelotowego, podziemnego dworca autobusowego, który powstanie pod dworcem PKP w Katowicach.

Celem symulacji było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach, zaprojektowanych wcześniej modeli komunikacyjnych, dotyczących sposobu organizowania ruchu osób i pojazdów na podziemnym dworcu autobusowym. Chcieliśmy potwierdzić, że w projekcie zostały prawidłowo przewidziane wszystkie ważne elementy, takie jak manewry nawrotowe, wjazdy autobusów na dworzec, różne warianty parkowania i płynne przejścia podróżujących z jednego autobusu do drugiego, czyli wszystkie najbardziej skomplikowane manewry, jakie mogą się wydarzyć na dworcu – mówi Antoni Pomorski, architekt NEINVER Polska. W próbie wzięły udział piętnastometrowe autobusy niskopodłogowe bezprzegubowe oraz przegubowe.

 

Dla sprawnej komunikacji autobusów przewidziano dwa wjazdy na dworzec: od strony ul. Słowackiego i ul. Pocztowej. Przeprowadzona symulacja pomoże również zaplanować rozkłady jazdy autobusów.

Do konsultacji został zaproszony Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Z doświadczenia wiemy, że na papierze nie można przewidzieć wszystkich warunków ruchu jakie występują w rzeczywistości, dlatego też bardzo się cieszymy, że była możliwość przeprowadzenia tego eksperymentu – dodaje Krzysztof Drewniok, Naczelnik Wydziału Planowania Systemu Komunikacyjnego KZK GOP.

Symulacja próby autobusowej zakończyła się sukcesem. Dostarczyła nam wielu cennych wskazówek, w jaki sposób powinniśmy kontynuować pracę nad projektem. Dzięki przeprowadzonemu badaniu jesteśmy pewni, że przyszły dworzec będzie funkcjonował prawidłowo – podsumowuje Pomorski.

 

Podziemny dworzec autobusowy to część wielofunkcyjnego kompleksu realizowanego przez spółkę NEINVER Polska wspólnie z PKP S.A. Inwestycja obejmuje: przebudowę hali dworca kolejowego, budowę galerii handlowej, budowę wolnostojącego budynku biurowego klasy A oraz podziemnego, przelotowego dworca autobusowego. Wszystkie obiekty stanowić będą integralną całość łącząc funkcje handlowo-biurowe oraz komunikacyjne.

W ramach przebudowy dworca kolejowego NEINVER wybuduje łącznie ponad 52 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Galeria Katowicka zaoferuje 46 000 mkw. (230 punktów handlowych i usługowych). Dodatkowa przestrzeń powstanie również na parterze budynku biurowego i w hali dworca.
 

 

Inwestycja spółki NEINVER Polska zakłada także przebudowę infrastruktury drogowej wokół dworca. Hala dworca, Galeria Katowicka i infrastruktura drogowa wokół tych projektów mają być gotowe w 2012 roku. Budynek biurowy o powierzchni 20 000 mkw. zostanie oddany do użytku w 2013 roku. Wartość całej inwestycji to ok. 240 milionów euro.

 

Źródło: Ciszewski Financial Communications sp. z o.o. / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19353 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 339

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >