Podziemny dworzec autobusowy powstanie w Katowicach
Na początku kwietnia w gliwickiej zajezdni autobusowej przeprowadzono, zakończoną sukcesem, symulację komunikacji przelotowego, podziemnego dworca autobusowego, który powstanie pod dworcem PKP w Katowicach.
Celem symulacji było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach, zaprojektowanych wcześniej modeli komunikacyjnych, dotyczących sposobu organizowania ruchu osób i pojazdów na podziemnym dworcu autobusowym. Chcieliśmy potwierdzić, że w projekcie zostały prawidłowo przewidziane wszystkie ważne elementy, takie jak manewry nawrotowe, wjazdy autobusów na dworzec, różne warianty parkowania i płynne przejścia podróżujących z jednego autobusu do drugiego, czyli wszystkie najbardziej skomplikowane manewry, jakie mogą się wydarzyć na dworcu – mówi Antoni Pomorski, architekt NEINVER Polska. W próbie wzięły udział piętnastometrowe autobusy niskopodłogowe bezprzegubowe oraz przegubowe.
Dla sprawnej komunikacji autobusów przewidziano dwa wjazdy na dworzec: od strony ul. Słowackiego i ul. Pocztowej. Przeprowadzona symulacja pomoże również zaplanować rozkłady jazdy autobusów.
Do konsultacji został zaproszony Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Z doświadczenia wiemy, że na papierze nie można przewidzieć wszystkich warunków ruchu jakie występują w rzeczywistości, dlatego też bardzo się cieszymy, że była możliwość przeprowadzenia tego eksperymentu – dodaje Krzysztof Drewniok, Naczelnik Wydziału Planowania Systemu Komunikacyjnego KZK GOP.
Symulacja próby autobusowej zakończyła się sukcesem. Dostarczyła nam wielu cennych wskazówek, w jaki sposób powinniśmy kontynuować pracę nad projektem. Dzięki przeprowadzonemu badaniu jesteśmy pewni, że przyszły dworzec będzie funkcjonował prawidłowo – podsumowuje Pomorski.
Podziemny dworzec autobusowy to część wielofunkcyjnego kompleksu realizowanego przez spółkę NEINVER Polska wspólnie z PKP S.A. Inwestycja obejmuje: przebudowę hali dworca kolejowego, budowę galerii handlowej, budowę wolnostojącego budynku biurowego klasy A oraz podziemnego, przelotowego dworca autobusowego. Wszystkie obiekty stanowić będą integralną całość łącząc funkcje handlowo-biurowe oraz komunikacyjne.
W ramach przebudowy dworca kolejowego NEINVER wybuduje łącznie ponad 52 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Galeria Katowicka zaoferuje 46 000 mkw. (230 punktów handlowych i usługowych). Dodatkowa przestrzeń powstanie również na parterze budynku biurowego i w hali dworca.
Inwestycja spółki NEINVER Polska zakłada także przebudowę infrastruktury drogowej wokół dworca. Hala dworca, Galeria Katowicka i infrastruktura drogowa wokół tych projektów mają być gotowe w 2012 roku. Budynek biurowy o powierzchni 20 000 mkw. zostanie oddany do użytku w 2013 roku. Wartość całej inwestycji to ok. 240 milionów euro.
Komentarze
Tagi
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jak w ostatnich latach kształtowały się zmiany w b... Liczba postów: 1 Grupa: Inwestycje
- Jakie mieszkanie wybrać? Deweloperskie czy używane... Liczba postów: 224 Grupa: Inwestycje Czy ktoś z Was zdecydował się na opcje jaką jest zarządzanie najmem? W sieci znalazłam te firmę - https://alavoro.pl/zarzadzanie-mieszkani em/. Pojęcie zarządzan...
- Zakup mieszkania: od dewelopera czy z rynku wtórne... Liczba postów: 19 Grupa: Inwestycje Cześć! Planujesz zakup nowego mieszkania w Katowicach? Według mnie, warto zajrzeć na stronę GeoGrupa. Mają tam wiele propozycji nowych mieszkań w różnych części...
- Czy kupno mieszkania z rynku wtórnego jest korzyst... Liczba postów: 31 Grupa: Inwestycje Jeśli myślisz o zakupie mieszkania, koniecznie zerknij na ofertę dewelopera https://www.osiedlealeksandria.pl/ jeśli interesuje Cię miejscowość Aleksandrów Łódz...
- Jakiemu deweloperowi zaufać? Liczba postów: 162 Grupa: Inwestycje Jeśli deweloper jest uczciwy, dotrzymuje warunki umowy, nie stosuje ukrytych opłat, to oczywiście można mu wtedy zaufać. Najelepiej po prostu poczytać wcześniej...