Pół roku NewConnect i jeden miesiąc społeczności All the People

Pół roku NewConnect i jeden miesiąc społeczności All the People

W zaledwie 6 miesięcy od uruchomienia rynku NewConnect 36 spółkom udało się zdobyć na nim ponad 190 mln zł kapitału na rozwój. Czytaj dalej

Jednocześnie upływa miesiąc od uruchomienia internetowej społeczności „NewConnect All the People” integrującej środowisko inwestorów, maklerów, przedsiębiorców oraz ich doradców. Jeszcze do końca tego tygodnia trwa konkurs z nagrodami na nazwę statuetki wręczanej spółkom podczas debiutów na NewConnect. Nowy rynek uruchomiony przez Giełdę Papierów Wartościowych 30 sierpnia 2007 r. to ekosystem wielu współpracujących ze sobą podmiotów. Poza innowacyjnymi przedsiębiorcami NewConnect to również grupa ponad 100 Autoryzowanych Doradców, których rolą jest pomoc we wprowadzeniu spółki na rynek oraz pilotowanie jej podczas co najmniej pierwszego roku notowania na nim. To także 23 domy maklerskie, które zostały członkami tego rynku.

Dlatego NewConnect to nie tylko rynek, to także pewien specyficzny rodzaj społeczności. Z myślą o wszystkich osobach zainteresowanych i zaangażowanych na tym rynku, Giełda uruchomiła portal społecznościowy „NewConnect all the People” pod adresem www.newconnect.allthepeople.pl.

Ten biznesowy serwis społecznościowy, działający w ramach portalu biznes.net, skupia inwestorów, przedsiębiorców, doradców, animatorów rynku, przedstawicieli giełdy oraz wszystkich zainteresowanych tematyką NewConnect. Celem społeczności NewConnect jest gromadzenie w jednym miejscu osób oraz kontaktów do kluczowych osób związanych z rynkiem oraz zbieranie wiedzy na temat tego rynku. Uczestnikami społeczności zostało już ponad 500 osób, które jak można przypuszczać stanowią najbardziej wpływową grupę osób związaną z NewConnect.

Do końca tego tygodnia trwa konkurs z nagrodami na nazwę statuetki wręczanej spółkom podczas debiutów na NewConnect oraz znaku graficznego widniejącego w logotypie tego rynku. Aby wygrać atrakcyjne nagrody konkursowe wystarczy do 7 marca br. zaproponować jedną lub dwie nazwy oddające dynamikę, potencjał i innowacyjność spółek notowanych na NC oraz atrybuty samego rynku. W poprzednim , niedawno zakończonym konkursie zwycięzcy wygrali laptopa oraz iPody.

NewConnect skutecznie wypełnia lukę kapitałową na polskim rynku finansowym i aktywnie wspiera rozwój małych i młodych spółek o wysokim potencjale wzrostu. W pierwszych 6 miesiącach funkcjonowania rynku inwestorzy zawarli ponad 113 tys. transakcji, a kapitalizacja, czyli wartość rynkowa notowanych na NewConnect spółek, wynosi ponad miliard złotych.

NewConnect ma status rynku zorganizowanego, lecz prowadzony jest przez GPW poza rynkiem regulowanym - w formule alternatywnego systemu obrotu. NewConnect powstał z myślą o młodych, dynamicznych firmach, którym zastrzyk kapitału otworzy możliwość wykorzystania potencjału tkwiącego w ich innowacyjności, a w efekcie da szansę na rozwój uwieńczony awansem do grona dużych i wartościowych polskich spółek. Ze względu na specyfikę emitentów, rynek NewConnect oferuje bardziej liberalne wymogi formalne i obowiązki informacyjne, a co za tym idzie - tańsze pozyskanie kapitału. NewConnect w założeniu ma także stanowić początek kariery giełdowej dla notowanych tu przedsiębiorstw oraz przepustkę do notowań na Głównym Rynku GPW.

Portal społecznościowy NewConnect All the People: http://newconnect.allthepeople.pl/

Konkurs na nazwę statuetki i symbolu NewConnect: http://newconnect.allthepeople.pl/cake/konkurs2

Rynek NewConnect: http://newconnect.pl/

6 miesięcy rynku NewConnect - prezentacja pdf do pobrania: http://newconnect.pl/uploads/images/NCpolroku.pdf


O Biznes.net

Biznes.net to społecznościowy portal dla aktywnych zawodowo profesjonalistów, rozwijany przez spółkę Web2, której inwestorem jest giełdowy fundusz MCI Management. Spółka dostarcza w ramach portalu biznes.net rozwiązania służące do budowania biznesowych społeczności, znanych od ponad 15 lat jako communities of practice. Służą one nawiązywaniu trwałych, profesjonalnych więzi społecznych w celu dzielenia się praktyczną wiedzą, nawiązywania aliansów, czy stymulowania innowacyjnych działań.

Społecznościowy i sieciowy charakter biznes.net oznacza, że serwis do pewnego stopnia odwzorowuje rzeczywiste relacje między ludźmi biznesu. Dzięki temu każdy użytkownik może - na zasadzie wzajemności - czerpać korzyści z sieci zaufanych kontaktów swoich znajomych. Jak wiadomo wiele spraw można dużo korzystniej załatwić dzięki poleceniu przez znajomego.
Źródło: biznes.net / budnet.pl
Autor: Admin

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 210

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >