Porty płyną na fali

Porty płyną na fali

Inwestycje w infrastrukturę portów w Szczecinie, Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni mogą pochłonąć w najbliższych latach setki milionów złotych.

Polskie porty nie odstają od reszty portów bałtyckich pod względem infrastruktury i konkurencyjności.

Zdaniem prof. Krzysztofa Chwesiuka z Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie, najbardziej potrzebne inwestycje już zrealizowano. Wszystkie cztery porty wykorzystały swoje pięć minut w Sektorowym Programie Operacyjnym Transport 2004-06.
Gazoport potrzebny

Obecnie największą inwestycją w polskich portach jest terminal LNG w Świnoujściu, umożliwiający transport skroplonego gazu ziemnego.

— Wybrano Świnoujście, bo w tamtym regionie zapotrzebowanie na gaz jest potencjalnie większe niż w innych branych wówczas pod uwagę. Poza tym ważnym argumentem była dostępność terenu pod budowę terminalu oraz dostęp do infrastruktury technicznej. Istotną wadą była natomiast konieczność budowy infrastruktury portowej — mówi Wojciech Słowiński z PricewatershouseCoopers, który doradzał w wyborze lokalizacji terminalu.

czytaj więcej...

Źródło: Puls Biznesu

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19466 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 441

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >