Potencjał inwestycyjny na rynku powierzchni handlowych

Potencjał inwestycyjny na rynku powierzchni handlowych

Siedem mniejszych miast centralnej Polski odznacza się wysokim potencjałem inwestycyjnym na rynku powierzchni handlowych - wynika z najnowszej analizy Colliers International zatytułowanej – „Nowe szlaki na handlowej mapie Polski – nieodkryty potencjał mniejszych miast”.

 

Raport zawiera przegląd rynków handlowych w miastach o liczbie ludności od 30 do 100 tys. Miasta analizowane są pod względem istniejącej i planowanej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej oraz wskaźników ekonomicznych, takich jak stopa bezrobocia i siła nabywcza mieszkańców. Pruszków, Otwock, Grodzisk Mazowiecki i Sochaczew zostały wskazane jako najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla kolejnych inwestycji handlowych w województwie mazowieckim. Natomiast w województwie łódzkim potencjałem charakteryzują się Zgierz, Kutno i Wieluń.

 

Czytaj również: Dobre otwarcie tygodnia na światowych rynkach giełdowych

 

Raport zostanie opublikowany w sześciu częściach. Pierwsza obejmuje centralną Polskę, czyli  województwa mazowieckie i łódzkie. Na podstawie wyników analizy stworzona została mapa wytyczająca nowe „szlaki handlowe” obejmujące miasta charakteryzujące się wysokim potencjałem ze względu na ograniczoną ilość nowoczesnej powierzchni handlowej oraz korzystne parametry ekonomiczne. Rynki handlowe w mniejszych miastach istotnie różnią się od siebie zarówno pod względem stopnia rozwoju, jak i lokalnych uwarunkowań, w związku z czym dosyć trudno je porównywać i uzyskać miarodajne wyniki.

 

Czytaj również: Kompleksy biurowe coraz bardziej popularne

 

Jednak istnieją pewne kluczowe czynniki, które determinują sukces planowanej inwestycji w danej lokalizacji, należą do nich m.in. nastawienie władz lokalnych, rozwój infrastruktury, dostępność gruntów czy zwyczaje zakupowe mieszkańców. Są to istotne elementy, które mogą bardzo ułatwić realizację inwestycji bądź przeciwnie – uczynić ją wręcz niemożliwą. Mapa nowych „szlaków handlowych” może stanowić pierwszy krok do wskazania miejsc charakteryzujących się wysokim potencjałem, który może przełożyć się na sukces inwestycji.

 

" Takie potencjalne luki stanowią ciekawą alternatywę dla większych miast, które są już względnie nasycone po d względem istniejącej powierzchni handlowej. Mniejsze miejscowości stanowią ciekawą opcję dla inwestorów, którzy chcą zaistnieć w nowych, perspektywicznych lokalizacjach", mówi Dominika Jędrak, Dyrektor Działu Badań i Doradztwa w Colliers International.

2011-11-29
Źródło: Colliers International / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Magazyn wyposażenie Liczba postów: 280 Grupa: Trudne tema... Piętrowe magazyny coraz częściej powstają. Można wtedy wykorzystać mniejszą działkę zachowując dużo przestrzeni użytkowej. Tylko budynek musi być wtedy wyposażo...
  • Urządzenie fiskalne do firmy Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Cześć, jestem Artur. Od dłuższego czasu pracuję w firmie zajmującej się elektryką, ale planuję przejść na własną działalność i szukam mobilnego urządzenia fiska...
  • Reklama firmy Liczba postów: 480 Grupa: Trudne tema... Jedną ze skuteczniejszych reklam w sieci na pewno jest marketing szeptany FB https://www.lartweb.pl/produkt/marketing -szeptany-fb/ Korzystam od jakiegoś czasu i...
  • Merchandising mobilny Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chciałabym nawiązać współpracę z firmą, oferującą merchandising mobilny. Zależy mi głównie na odpowiedniej ekspozycji produktów i uzupełnianiu półek towarami zg...
  • jaki deweloper okolice Warszawy? Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Decydując się na współprace ze specjalistami nie marnujecie swojego czasu i pieniędzy. Jeżeli myślicie nad budową domu jednorodzinnego lub zakupem mieszkania w....

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19578 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 254

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >