Producent mebli

Producent mebli "Gawin" wygrywa marką.

Pomimo trudnego czasu w branży meblarskiej Fabryka Mebli Gawin, laureat godła Dobra Marka 2010, rozwija sieć salonów i poszerza asortyment sprzedaży. Co jest receptą na sukces? – Dbałość o markę.

Obecna od ponad 18 lat na polskim rynku Fabryka Mebli Gawin rozwinęła się z niewielkiego rodzinnego zakładu w doskonale prosperującą firmę z zakładami produkcyjnymi o powierzchni 40 tys. m2 i własną siecią sprzedaży. Strategią Fabryki Mebli Gawin, już znajdującej się w czołówce polskich producentów mebli, jest dywersyfikacja i specjalizacja produktu. Firma koncentruje się obecnie głównie na produkcji mebli tapicerowanych, wysoko cenionych zarówno w Polsce jak i za granicą, lecz nie tylko. Jej dużym atutem jest zróżnicowanie oferty obejmującej także zestawy kuchenne, meble pokojowe, sypialnie, a także stoły i krzesła. Mijający kryzys, który przyniósł wielu firmom z branży bankructwo, pokazał, że na pewną pozycję trzeba pracować długo i intensywnie.


Inspirowani stylem życia klienta.
Sposobem na sukces w branży meblarskiej jest umiejętne skojarzenie dobrej ceny, jakości i designu. Fabryka Mebli Gawin zatrudnia zespół projektantów pracujących nad tym, aby każdy mebel był indywidualną propozycją zgodną z aktualnymi trendami światowymi, które ulegają okresowo zmianom. Na przestrzeni ostatnich miesięcy w ofercie podwrocławskiej firmy pojawiło się kilkanaście nowych propozycji produktowych. Niektóre z nich osiągnęły niemal natychmiastowy sukces rynkowy, na przykład zestaw Paris, meblościanka Limba czy zestaw pokojowy Tamari.
- Dziękujemy za to prestiżowe uznanie. Nagroda Dobra Marka 2010 to dla nas ogromne wyróżnienie. Pokazuje, że lata inwestycji w nowoczesny park maszynowy, dbałość o najwyższą jakość produktu oraz szybkie reagowanie na potrzeby klienta procentuje. Wciąż będziemy poszukiwać coraz lepszych rozwiązań technologicznych, jakościowych oraz wzorniczych – mówi Mariusz Gawin, wiceprezes Fabryki Mebli Gawin.
Ostatnio firma nawiązała współpracę ze znanym projektantem Jackiem Suszkiem, który przygotowuje dla niej nową kolekcję mebli. Pierwszy model z tej serii, narożnik LIDO, jest już w sprzedaży.

Dywersyfikacja i rozrost.
Firma w najbliższej przyszłości skoncentruje się na rozszerzaniu swojej drugiej specjalizacji, którą są meble kuchenne a także na nowo otwartym dziale produkcji – szafy wnękowe. W zdobywaniu przewagi konkurencyjnej firma będzie się kierować strategią dobrej relacji ceny do jakości. W planach Fabryki Mebli Gawin jest także poszerzanie własnej sieci sprzedaży liczącej obecnie 26 salonów firmowych i 100 salonów patronackich. Największa sprzedaż spółki koncentruje się w czterech województwach – dolnośląskim, opolskim, wielkopolskim i mazowieckim. Ambicją firmy jest uzyskanie jak największej rozpoznawalności na terenie całej Polski.
- Oczywiście, działania marketingowe są znacznie droższe niż produkcja mebli „no name”. My jednak stawiamy na rozpoznawalność marki, która dla naszych klientów stanowi gwarancję jakości. Budowanie firmowej sieci sprzedaży zbliża nas do tego celu. Nasi przedstawiciele handlowi poszukują w całym kraju salonów, z którymi moglibyśmy nawiązać współpracę – mówi wiceprezes Fabryki Mebli Gawin.

Ostatni plebiscyt zorganizowany przez redakcję Meble Plus na najlepszego producenta mebli tapicerowanych pokazuje, że z Fabryką Mebli Gawin naprawdę warto współpracować. Około 120 salonów meblowych z całej Polski uczestniczących w Rankingu Mebli Tapicerowanych umieściło ją na ósmym miejscu, w pierwszej dziesiątce najlepszych. Ankietowani oceniali takie kwestie jak wysokość obrotów osiąganych przez dany salon w relacjach z producentem, jakość kontaktów handlowych, udział w uaktualnianiu ekspozycji, jakość materiałów promocyjnych oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.
Źródło: E.C.H.O Communications / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 483

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >