Profilowanie wykonawców

Profilowanie wykonawców

Czytaj dalej

profilowanie_wyk_okl.PNG

Profilowanie Wykonawców to cykliczne badanie segmentacji firm budowlanych, prezentujące również proces decyzyjny i stosowanie różnych materiałów budowlanych.

Jest to pierwsze tak szerokie badanie obejmujące grupę firm wykonawczych funkcjonujących w Polsce.


profilowanie_wyk_nagl.PNG



Chcesz wiedzieć, które produkty i marki materiałów budowlanych polecają wykonawcy?
Wszystkiego dowiesz się studiując raport „Profilowanie wykonawców”.




 Dlaczego ta wiedza jest tak istotna?
W opinii inwestora indywidualnego, wykonawcy stanowią najbardziej opiniotwórcze źródło informacji w procesie zakupu materiałów budowlanych. To właśnie reprezentanci firm budowlanych
w największym stopniu wpływają na wybór przez inwestora konkretnego produktu i marki, niejednokrotnie stanowiąc decydujące ogniwo w procesie zakupowym.

Profilowanie Wykonawców to przede wszystkim:
 Obszerna charakterystyka firm wykonawczych, z uwzględnieniem specjalizacji firmy, typu wykonywanych robót, głównych klientów   
 Główne bariery działalności przedsiębiorstw budowlanych
 Stopień znajomości marek budowlanych, polecane produkty
 Stopień lojalności wykonawców względem poszczególnych marek
 Proces zakupu danego rodzaju produktów 
Profilowanie Wykonawców obejmuje następujące zagadnienia:

 SEGMENTACJA FIRM WYKONAWCZYCH

 Charakterystyka firm wykonawczych ze względu na:

   Rodzaj wykonywanych prac (według podziału umieszczonego na końcu oferty)
   Główny profil działalności firmy
   Typ i strukturę inwestora (klient indywidualny, instytucjonalny)
   Typ i strukturę budownictwa (mieszkaniowe, niemieszkaniowe  rodzaj – jednorodzinne, wielorodzinne itd. vs hotele, budynki biurowe, ogólnodostępne itd.)
   Typ i strukturę wykonywanych prac ze względu na nowe budownictwo i remontowane
   Zasięg działalności firmy (lokalny, regionalny, ogólnopolski, międzynarodowy)
   Wielkość rocznych obrotów firmy
   Plany w zakresie rozszerzenia oferty usługowej
   Główne przeszkody w funkcjonowaniu firmy
   Wielkość zatrudnienia w firmie (zmiany w stosunku do roku poprzedniego)
   Stopień wynajmu/wypożyczania sprzętu budowlanego (rodzaj sprzętu)
   Kanały dotarcia (czytelnictwo prasy, słuchalność radia, oglądalność telewizji, stopień korzystania z Internetu)

 PROCES DECYZYJNY, WYBÓR I ZASTOSOWANIE MAREK

    Spontaniczna znajomość marek budowlanych
    Marki najczęściej stosowane przez wykonawców 
    Ocena stosowanych marek pod względem następujących kryteriów: marka znana/popularna, godna zaufania/sprawdzona, dla profesjonalistów, zorientowana na jakość, polecana przez fachowców, tania.
    Struktura i rodzaj wykorzystywanych przez wykonawców materiałów
    Rola i wpływ wykonawcy na wybór produktu
    Marki produktów polecane przez wykonawców
    Czynniki decydujące o polecaniu konkretnej marki
    Odsetek wykonawców dokonujących zakupu materiałów na potrzeby zlecenia
    Proces decyzyjny zakupu danego materiału
    Miejsce zakupu materiałów budowlanych przez wykonawców   
    Źródła i rodzaj poszukiwanych informacji na temat materiałów budowlanych

PODZIAŁ NA SEGMENTY

 Wznoszenie ścian

 Posadzki samopoziomujące

 Materiały termoizolacyjne

 Kompleksowe systemy dociepleń

 Pokrycia dachowe

 Systemy rynnowe

 Okna dachowe

 Grzejniki - w realizacji

 Kotły grzewcze

 Płyty gipsowo-kartonowe

 Masy i gładzie szpachlowe

 Tynki zwykłe (podkładowe) - w realizacji

 Tynki dekoracyjne (cienkowarstwowe)

 Malowanie ścian wewnętrznych i zewnętrznych 

Metody badawcze
Badanie Profilowanie Wykonawców realizowane jest metodą wywiadów telefonicznych. Każdy z w/w segmentów zrealizowany został na próbie wynoszącej 600 jednostek.

Próba firm wykonawczych została dobrana w sposób zapewniający odpowiednią reprezentację firm w danym regionie oraz w danej kategorii wykonawstwa: prace wznoszeniowe, izolacyjne, dekarskie, instalacyjne, wykończeniowe.

Forma raportu
Raport Profilowanie Wykonawców dostępny jest w formie drukowanej
i elektronicznej.

Warunki zamówienia raportu
Raport „Profilowanie Wykonawców” dostępny jest po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer

(024) 355 77 01 lub (024) 355 77 03

Cena raportu wynosi    3 500,00 PLN + 22% VAT
                                              

Termin ukazania się raportu czerwiec 2007r.

 

                                   

 

Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 350

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >