Profilowanie wykonawców
Profilowanie Wykonawców to cykliczne badanie segmentacji firm budowlanych, prezentujące również proces decyzyjny i stosowanie różnych materiałów budowlanych.
Jest to pierwsze tak szerokie badanie obejmujące grupę firm wykonawczych funkcjonujących w Polsce.
Chcesz wiedzieć, które produkty i marki materiałów budowlanych polecają wykonawcy?
Wszystkiego dowiesz się studiując raport „Profilowanie wykonawców”.
Dlaczego ta wiedza jest tak istotna?
W opinii inwestora indywidualnego, wykonawcy stanowią najbardziej opiniotwórcze źródło informacji w procesie zakupu materiałów budowlanych. To właśnie reprezentanci firm budowlanych
w największym stopniu wpływają na wybór przez inwestora konkretnego produktu i marki, niejednokrotnie stanowiąc decydujące ogniwo w procesie zakupowym.
Profilowanie Wykonawców to przede wszystkim:
Obszerna charakterystyka firm wykonawczych, z uwzględnieniem specjalizacji firmy, typu wykonywanych robót, głównych klientów
Główne bariery działalności przedsiębiorstw budowlanych
Stopień znajomości marek budowlanych, polecane produkty
Stopień lojalności wykonawców względem poszczególnych marek
Proces zakupu danego rodzaju produktów
Profilowanie Wykonawców obejmuje następujące zagadnienia:
SEGMENTACJA FIRM WYKONAWCZYCH
Charakterystyka firm wykonawczych ze względu na:
Rodzaj wykonywanych prac (według podziału umieszczonego na końcu oferty)
Główny profil działalności firmy
Typ i strukturę inwestora (klient indywidualny, instytucjonalny)
Typ i strukturę budownictwa (mieszkaniowe, niemieszkaniowe rodzaj – jednorodzinne, wielorodzinne itd. vs hotele, budynki biurowe, ogólnodostępne itd.)
Typ i strukturę wykonywanych prac ze względu na nowe budownictwo i remontowane
Zasięg działalności firmy (lokalny, regionalny, ogólnopolski, międzynarodowy)
Wielkość rocznych obrotów firmy
Plany w zakresie rozszerzenia oferty usługowej
Główne przeszkody w funkcjonowaniu firmy
Wielkość zatrudnienia w firmie (zmiany w stosunku do roku poprzedniego)
Stopień wynajmu/wypożyczania sprzętu budowlanego (rodzaj sprzętu)
Kanały dotarcia (czytelnictwo prasy, słuchalność radia, oglądalność telewizji, stopień korzystania z Internetu)
PROCES DECYZYJNY, WYBÓR I ZASTOSOWANIE MAREK
Spontaniczna znajomość marek budowlanych
Marki najczęściej stosowane przez wykonawców
Ocena stosowanych marek pod względem następujących kryteriów: marka znana/popularna, godna zaufania/sprawdzona, dla profesjonalistów, zorientowana na jakość, polecana przez fachowców, tania.
Struktura i rodzaj wykorzystywanych przez wykonawców materiałów
Rola i wpływ wykonawcy na wybór produktu
Marki produktów polecane przez wykonawców
Czynniki decydujące o polecaniu konkretnej marki
Odsetek wykonawców dokonujących zakupu materiałów na potrzeby zlecenia
Proces decyzyjny zakupu danego materiału
Miejsce zakupu materiałów budowlanych przez wykonawców
Źródła i rodzaj poszukiwanych informacji na temat materiałów budowlanych
PODZIAŁ NA SEGMENTY
Wznoszenie ścian
Posadzki samopoziomujące
Materiały termoizolacyjne
Kompleksowe systemy dociepleń
Pokrycia dachowe
Systemy rynnowe
Okna dachowe
Grzejniki - w realizacji
Kotły grzewcze
Płyty gipsowo-kartonowe
Masy i gładzie szpachlowe
Tynki zwykłe (podkładowe) - w realizacji
Tynki dekoracyjne (cienkowarstwowe)
Malowanie ścian wewnętrznych i zewnętrznych
Metody badawcze
Badanie Profilowanie Wykonawców realizowane jest metodą wywiadów telefonicznych. Każdy z w/w segmentów zrealizowany został na próbie wynoszącej 600 jednostek.
Próba firm wykonawczych została dobrana w sposób zapewniający odpowiednią reprezentację firm w danym regionie oraz w danej kategorii wykonawstwa: prace wznoszeniowe, izolacyjne, dekarskie, instalacyjne, wykończeniowe.
Forma raportu
Raport Profilowanie Wykonawców dostępny jest w formie drukowanej
i elektronicznej.
Warunki zamówienia raportu
Raport „Profilowanie Wykonawców” dostępny jest po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer
(024) 355 77 01 lub (024) 355 77 03
Cena raportu wynosi 3 500,00 PLN + 22% VAT
Termin ukazania się raportu czerwiec 2007r.
Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...