Ranking polskich biur deweloperskich

Ranking polskich biur deweloperskich

Kupujesz mieszkanie? Badanie jakości obsługi przeprowadzone przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazało, że o satysfakcję klienta najlepiej zadbają Ronson Development i Atal z Wrocławia, a także warszawski SGI Baltis. Czytaj dalej

Wśród Top 5 przebadanych biur deweloperskich w ujęciu krajowym znalazły się, obok wspomnianych Ronson Development oraz SGI Baltis, także Grupa Inwestycyjna Hossa S.A., Dom Development S.A. oraz Grupa Deweloperska Geo.

Czy w trudnym wyścigu o klienta, deweloperzy pamiętają o niezwykle ważnym czynniku, jakim jest obsługa klienta? INTERNATIONAL SERVICE CHECK postanowiło to sprawdzić. Przeprowadzając badanie w oparciu o metodę tajemniczego klienta (mystery shopping), przebadało 15 największych firm deweloperskich. Wizyty testowe przeprowadzono pomiędzy 11. a 27. października 2011 roku w 45 biurach znajdujących się w dużych miastach na terenie całej Polski. Każda firma została przetestowana trzykrotnie:

•    Atal
•    BRE.locum
•    Budimex Nieruchomości
•    Dom Development
•    Echo Investment
•    Gant Development
•    Grupa Deweloperska Geo
•    Grupa Inwestycyjna Hossa
•    J.W. Construction Holding
•    Mak Dom
•    POLNORD
•    ROBYG
•    Ronson Development
•    SGI Baltis
•    Wikana

Zadanie klientów testowych składało się z trzech niezależnych od siebie części:

•    wysyłki e-maila,
•    telefonu do biura,
•    wizyty bezpośredniej.

W każdym z etapów wizyty klienci wykazywali zainteresowanie wskazaną inwestycją oraz mieszkaniem o określonym metrażu.

Trzeba przyznać, że ogólny wynik osiągnięty przez wszystkie biura nie był imponujący – średnia uplasowała się na poziomie 72%, a więc zdecydowanie poniżej poziomu, który można by uznać za satysfakcjonujący.

Najsłabszym ogniwem okazał się kontakt e-mailowy – średni wynik w tej części badania to jedynie 52,9%. Jest to bardzo negatywny sygnał, zważywszy na fakt, że strona internetowa stanowi obecnie istotne źródło wiedzy dla potencjalnych klientów, a kontakt e-mailowy – powszechną formę komunikacji.

Ocena rozmowy telefonicznej wypadła nieco lepiej niż w przypadku kontaktu elektronicznego – średni wynik z tej części badania to 61%.

Dość niskie oceny badania komunikacji e-mailowej i telefonicznej poprawiło, ale tylko nieznacznie, badanie kontaktu bezpośredniego. W tej części wizyty średni ogólny wynik osiągnięty przez badane placówki wyniósł 79,9%.

Czy klient poleci biuro znajomym?

Mimo wskazanych niedoskonałości, niemal 9 z 10 klientów poleciłoby odwiedzane biuro innym osobom:

„Pracownicy sympatyczni, kompetentni i otwarci na pełną informację wspartą pomocami w postaci kserokopii oraz broszur informacyjnych”.

„Z pewnością bym polecił - doradczyni była bardzo zaangażowana w konsultację, aktywnie słuchała i odpowiadała na pytania, udzieliła dużo interesujących i ważnych informacji”.

Prawie tyle samo klientów uznało, że pracownikowi w biurze zależało na sprzedaży mieszkania:

„Z zaangażowaniem pokazywał mi oferty, był zdecydowany, próbował szybko określić moje potrzeby”.

„Pani opowiadała mi o inwestycji z pasją. Chciała mnie przekonać, że to miejsce właśnie dla mnie i udało jej się to, mimo że personalnie nie jestem w ogóle zainteresowana kupnem żadnego mieszkania”.

Klient radzi biurom deweloperskim

Na koniec INTERNATIONAL SERVICE CHECK zapytało klientów, które aspekty obsługi wymagają według nich poprawy. Oto, co napisali (m.in.):

„Oczekiwałabym jakichś informacji o możliwości kredytowania”.

„Najmniej podobała mi się rozmowa telefoniczna. Pracownik zadawał zbyt mało pytań. Miałem wrażenie, że to ja prowadzę tę rozmowę, a nie pracownik”.

„Mniej szablonowe odpowiedzi e-mailowe, pozyskiwanie danych oraz umawianie na wizytę podczas rozmowy telefonicznej, dostępność pracownika w biurze w godzinach otwarcia biura”.

„Ogólnie rzecz biorąc, pracownik powinien bardziej starać się poznać preferencje klienta przez zadawanie większej ilości i bardziej szczegółowych pytań”.

„Poprawy wymaga na pewno kwestia zaproszenia do biura (we wszystkich formach kontaktu) oraz sposób przekazywania informacji dotyczących kredytowania”.

„Rozmowa telefoniczna - więcej pytań i podtrzymywania rozmowy. Kontakt e-mail - dokładne czytanie maili i oprócz wklejania szablonu odnoszenie się także do innych pytań. Kontakt bezpośredni - zwrócenie uwagi na klienta, nawet jeśli wszyscy są zajęci, więcej uśmiechu”.

„Odpowiedź na e-mail powinna być w ciągu max. 3 godzin roboczych. Telefon w godzinach pracy powinna odebrać chociażby automatyczna zapowiedź. Pani w biurze powinna chociaż odrobinę udawać zainteresowanie klientem”.

Ranking generalny

Najlepsze wyniki spośród badanych placówek osiągnęły:

1.    Ronson Development Wrocław – 96,6%
2.    Sgi Baltis Warszawa – 89,6%
3.    Atal Wrocław – 88%

Ranking badanych deweloperów (Top 5):

1.    Ronson Development - 86,5%
2.    SGI Baltis Sp. z o.o. - 85,3%
3.    Grupa Inwestycyjna Hossa S.A. - 80,5%
4.    Dom Development S.A. - 78,1%
5.    Grupa Deweloperska Geo - 75,6%

 

2011-11-21
Źródło: BEST image PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Drukarki 3D Liczba postów: 17 Grupa: Trudne tema... Według mnie zakupy w sklepach internetowych to spora wygoda i oszczędność czasu. Jeżeli szukacie sprawdzonego sklep internetowego z tuszami, tonerami oraz artyk...
  • Księgowość Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Jakie biuro rachunkowe oferujące księgowość Warszawa online polecacie? Szukam biura świadczącego usługi w języku angielskim dla spółek z ograniczoną odpowiedzia...
  • Odbędzie się konferencja „HoReCa w architekturze” Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Thank you for this news! Check out http://papasgames3d.com/ for more exciting gaming content!
  • Księgowość online Liczba postów: 154 Grupa: Trudne tema... Na pewno takie rzeczy są ważne, ale moim zdaniem również warto jest wiedzieć co zmieni się w podatkach w 2022 roku. Właśnie dlatego ja chciałbym polecić każdemu...
  • Księgowość w spółdzielniach mieszkaniowych we Wroc... Liczba postów: 9 Grupa: Konferencje... Ja również uważam, że księgowością można zająć się samodzielnie. Tym bardziej, że na rynku nie brak programów, które znacznie ją uproszczają. Można je znaleźć w...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19537 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 248

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >