Raport web 2.0 w budownictwie
Chcesz wiedzieć jakie wygląda marketing internetowy w branży budowlanej? Gdzie w sieci są Twoi klienci (inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci)? Jak najskuteczniej do nich dotrzeć (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, wyszukiwarki)? Gdzie i jak działa twoja konkurencja: czy mają blogi, profile na portalach społecznościowych, a może pozycjonują własne strony? Sięgnij po raport syndykatowy „Web 2.0 w budownictwie” planowany termin ukazania raportu maj 2010
Metodologia projektu
Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:
• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej
• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców
• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach
• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)
Zakres raportu
• Internet i komunikacja
o Internet – rys historyczny
o dostęp do Internetu w Polsce i na świecie
o odsetek użytkowników w Polsce i na świecie
o Web 2.0 – nowy wymiar Internetu
o jak komunikować się za pośrednictwem Web 2.0
• Internet w branży budowlanej
o opinie o e-marketingu wyrażane przez producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych zapytaliśmy m.in. czy.:
• dzięki działaniom e-marketingu można stale prowadzić działania budowania wizerunku marki
• działania związane z e-marketingiem sprawdzają się w branży budowlanej
• marketing internetowy to stosunkowo tania forma promocji
• podejmowane działania w zakresie e-marketingu są skuteczne
o użytkownicy Internetu w branży budowlanej
• w jakim stopniu z Internetu korzystają grupy związane z branżą budowlaną czyli: inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci
• jaka jest częstotliwość korzystania z Internetu przez każdą z tych grup
• jakie usługi/możliwości wykorzystywane są regularnie przez osoby związane z branżą budowlaną
• Web 2.0 w branży budowlanej
o blogi i mikroblogi
•aktywność firm budowlanych w zakresie prowadzenia blogów i mikroblogów
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z blogów i mikroblogów
•formy aktywności prowadzone na blogach i mikroblogach czyli m.in. prowadzenia bloga/mikrobloga, czytanie blogów innych, dodawanie komentarzy, nawiązywanie znajomości
o portale społecznościowe
•aktywność firm budowlanych na portalach społecznościowych
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z portali społecznościowych
•formy aktywności prowadzone na serwisach społecznościowych przez osoby zwiazane z branżą budowlaną
•najpopularniejsze portale społecznościowe wśród osób związanych z branżą budowlaną
o WIKI czyli społeczne bazy wiedzy
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z WIKI
•rodzaje aktywności prowadzonej na stronach typu WIKI przez osoby związane z branżą budowlaną w zakresie korzystania i edytowania informacji
o serwisy internetowe z plikami audio i wideo
•aktywność firm budowlanych w zakresie publikowania w Internecie materiałów (filmy wideo, klipy) o swojej firmie, produktach, markach na portalach z filmikami
•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z serwisów z filmikami
•rodzaje aktywności prowadzonej na serwisach internetowych z plikami audio i wideo przez osoby związane z branżą budowlaną m.in. w zakresie oglądania i publikowania materiałów
o social commerce
- porównywarki cen
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie korzysta z porównywarek cen
•najpopularniejsze porównywarki cen
•rodzaje aktywności prowadzonej na porównywarkach cen: czytanie/dodawanie komentarzy
- e-commerce (aukcje internetowe, sklepy internetowe)
•jaki odsetek producentów i dystrybutorów prowadzi dystrybucję internetowe
•w jakich kanałach częściej prowadzona jest dystrybucja: aukcje internetowe czy sklepy internetowe
•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie działa w e-commerce
•formy aktywności osób związanych z branżą budowlaną w dystrybucji internetowej (kupno/sprzedaż na aukcjach i w sklepach internetowych)
- opinie publikowane w Internecie o markach/produktach/usługach związanych z branżą budowlaną
•internetowe źródła opinii
•znaczenie opinii publikowanych w Internecie
o e-mailing
•komunikacja firm budowlanych z otoczeniem biznesowym za pośrednictwem newsletterów wysyłanych na e- mail
•odsetek użytkowników związanych z branżą budowlaną korzystających z subskrypcji newsletera na e-mail
•najpopularniejsze serwisy pocztowe
o wyszukiwarki czyli działania SEM
•aktywność firm budowlanych w zakresie optymalizacji stron internetowych (działania SEO) oraz kampanii PPC
• najpopularniejsze wyszukiwarki i przeglądarki wśród osób związanych z branżą budowlaną
•efektywność linków sponsorowanych wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek osób związanych z branżą budowlaną wchodzi na linki sponsorowane)
•efektywność pozycjonowania stron wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek przegląda drugą i kolejne strony w wyszukiwarce)
• Plany rozwoju firm w zakresie e-marketingu i web 2.0
o plany firm budowlanych (producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych) w zakresie działań e-marketingowych na przestrzeni najbliższego roku
o jakie usługi/możliwości w zakresie e-marketingu będą wprowadzane bądź rozszerzane przez firmy budowlane
• Web 2.0 w praktyce czyli przykłady działań w zakresie social media
o czyli casy study firm działających w branży budowlanej i aktywnie działających w e-marketingu i social media
Bliższych informacji o raporcie „Web 2.0 w budownictwie” udzielają:
Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Projektów Własnych
Tel: /24/ 355 77 60, 0 697 122 540
e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Anna Kałużna – Project Manager
Tel. /24/ 355 77 80
e-mail: a.kaluzna@asm-poland.com.pl
Źródło: budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jakie jest Wasze hobby? Liczba postów: 336 Grupa: Trudne tema... Użytkownik Heniu543 napisał: Zakłady bukmacherskie wprowadzają do sportowego hobby nutę adrenaliny, pozwalając przeżywać mecze w nowy sposób. Od dawna interesu...
- Jaka wyprawka dla noworodka? Liczba postów: 262 Grupa: Trudne tema... W moim przypadku zdecydowałam się skorzystać z oferty polecanej mi szkoły rodzenia SuperMama w Gdańsku - szkoła chustonoszenia , gdzie uzyskałem profesjonalną p...
- Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 275 Grupa: Trudne tema... Optymalizacja wizytówki Google to pierwszy krok do poprawy widoczności firmy w internecie. E-book dostępny na https://wizytowkinaplista.pl zawiera checklistę, k...
- Potrzebny adwokat Liczba postów: 418 Grupa: Trudne tema... Jeżeli chodzi o specjalistów z zakresu prawa patentowego to najlepszym wyborem będzie ta https://madpat.eu/wynalazki-i-wzory-uzyt kowe/ Oni zadbają o czystość pa...
- Skuteczne dbanie o cerę Liczba postów: 178 Grupa: Trudne tema... Ze swojej strony mogę Wam wszystkim polecić ofertę, z której sam niejednokrotnie korzystałem. Jeżeli szukacie sprawdzonego sklepu z produktami i sprzętem medycz...