Raport web 2.0 w budownictwie

Raport web 2.0 w budownictwie

Chcesz wiedzieć jakie wygląda marketing internetowy w branży budowlanej? Gdzie w sieci są Twoi klienci (inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci)? Jak najskuteczniej do nich dotrzeć (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, wyszukiwarki)? Gdzie i jak działa twoja konkurencja: czy mają blogi, profile na portalach społecznościowych, a może pozycjonują własne strony? Sięgnij po raport syndykatowy „Web 2.0 w budownictwie” planowany termin ukazania raportu maj 2010


Metodologia projektu

Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:

• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej

• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców

• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach

• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)


Zakres raportu

• Internet i komunikacja

o Internet – rys historyczny

o dostęp do Internetu w Polsce i na świecie

o odsetek użytkowników w Polsce i na świecie

o Web 2.0 – nowy wymiar Internetu

o jak komunikować się za pośrednictwem Web 2.0

• Internet w branży budowlanej

o opinie o e-marketingu wyrażane przez producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych zapytaliśmy m.in. czy.:

• dzięki działaniom e-marketingu można stale prowadzić działania budowania wizerunku marki

• działania związane z e-marketingiem sprawdzają się w branży budowlanej

• marketing internetowy to stosunkowo tania forma promocji

• podejmowane działania w zakresie e-marketingu są skuteczne

o użytkownicy Internetu w branży budowlanej

• w jakim stopniu z Internetu korzystają grupy związane z branżą budowlaną czyli: inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci

• jaka jest częstotliwość korzystania z Internetu przez każdą z tych grup

• jakie usługi/możliwości wykorzystywane są regularnie przez osoby związane z branżą budowlaną

• Web 2.0 w branży budowlanej 

o blogi i mikroblogi

•aktywność firm budowlanych w zakresie prowadzenia blogów i mikroblogów

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z blogów i mikroblogów

•formy aktywności prowadzone na blogach i mikroblogach czyli m.in. prowadzenia bloga/mikrobloga, czytanie blogów innych, dodawanie komentarzy, nawiązywanie znajomości

o portale społecznościowe

•aktywność firm budowlanych na portalach społecznościowych

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z portali społecznościowych

•formy aktywności prowadzone na serwisach społecznościowych przez osoby zwiazane z branżą budowlaną

•najpopularniejsze portale społecznościowe wśród osób związanych z branżą budowlaną

o WIKI czyli społeczne bazy wiedzy

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z WIKI

•rodzaje aktywności prowadzonej na stronach typu WIKI przez osoby związane z branżą budowlaną w zakresie korzystania i edytowania informacji

o serwisy internetowe z plikami audio i wideo

•aktywność firm budowlanych w zakresie publikowania w Internecie materiałów (filmy wideo, klipy) o swojej firmie, produktach, markach na portalach z filmikami

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z serwisów z filmikami

•rodzaje aktywności prowadzonej na serwisach internetowych z plikami audio i wideo przez osoby związane z branżą budowlaną m.in. w zakresie oglądania i publikowania materiałów

o social commerce

- porównywarki cen

•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie korzysta z porównywarek cen

•najpopularniejsze porównywarki cen

•rodzaje aktywności prowadzonej na porównywarkach cen: czytanie/dodawanie komentarzy

- e-commerce (aukcje internetowe, sklepy internetowe)

•jaki odsetek producentów i dystrybutorów prowadzi dystrybucję internetowe

•w jakich kanałach częściej prowadzona jest dystrybucja: aukcje internetowe czy sklepy internetowe

•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie działa w e-commerce

•formy aktywności osób związanych z branżą budowlaną w dystrybucji internetowej (kupno/sprzedaż na aukcjach i w sklepach internetowych)

- opinie publikowane w Internecie o markach/produktach/usługach związanych z branżą budowlaną

•internetowe źródła opinii

•znaczenie opinii publikowanych w Internecie

o e-mailing

•komunikacja firm budowlanych z otoczeniem biznesowym za pośrednictwem newsletterów wysyłanych na e- mail

•odsetek użytkowników związanych z branżą budowlaną korzystających z subskrypcji newsletera na e-mail

•najpopularniejsze serwisy pocztowe

o wyszukiwarki czyli działania SEM

•aktywność firm budowlanych w zakresie optymalizacji stron internetowych (działania SEO) oraz kampanii PPC

• najpopularniejsze wyszukiwarki i przeglądarki wśród osób związanych z branżą budowlaną

•efektywność linków sponsorowanych wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek osób związanych z branżą budowlaną wchodzi na linki sponsorowane)

•efektywność pozycjonowania stron wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek przegląda drugą i kolejne strony w wyszukiwarce)

• Plany rozwoju firm w zakresie e-marketingu i web 2.0

o plany firm budowlanych (producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych) w zakresie działań e-marketingowych na przestrzeni najbliższego roku

o jakie usługi/możliwości w zakresie e-marketingu będą wprowadzane bądź rozszerzane przez firmy budowlane

• Web 2.0 w praktyce czyli przykłady działań w zakresie social media

o czyli casy study firm działających w branży budowlanej i aktywnie działających w e-marketingu i social media


Bliższych informacji o raporcie „Web 2.0 w budownictwie” udzielają:

Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Projektów Własnych
Tel: /24/ 355 77 60, 0 697 122 540
e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Anna Kałużna – Project Manager
Tel. /24/ 355 77 80
e-mail: a.kaluzna@asm-poland.com.pl

 

 

 

Źródło: budnet.pl
Autor: ASM Poland/budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Jakie jest Wasze hobby? Liczba postów: 336 Grupa: Trudne tema... Użytkownik Heniu543 napisał: Zakłady bukmacherskie wprowadzają do sportowego hobby nutę adrenaliny, pozwalając przeżywać mecze w nowy sposób. Od dawna interesu...
  • Jaka wyprawka dla noworodka? Liczba postów: 262 Grupa: Trudne tema... W moim przypadku zdecydowałam się skorzystać z oferty polecanej mi szkoły rodzenia SuperMama w Gdańsku - szkoła chustonoszenia , gdzie uzyskałem profesjonalną p...
  • Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 275 Grupa: Trudne tema... Optymalizacja wizytówki Google to pierwszy krok do poprawy widoczności firmy w internecie. E-book dostępny na https://wizytowkinaplista.pl zawiera checklistę, k...
  • Potrzebny adwokat Liczba postów: 418 Grupa: Trudne tema... Jeżeli chodzi o specjalistów z zakresu prawa patentowego to najlepszym wyborem będzie ta https://madpat.eu/wynalazki-i-wzory-uzyt kowe/ Oni zadbają o czystość pa...
  • Skuteczne dbanie o cerę Liczba postów: 178 Grupa: Trudne tema... Ze swojej strony mogę Wam wszystkim polecić ofertę, z której sam niejednokrotnie korzystałem. Jeżeli szukacie sprawdzonego sklepu z produktami i sprzętem medycz...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19417 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 132

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >