Relacja z konferencji MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010
28 października w Warszawie, w Warszawskim Domu Technika NOT odbyła się organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010.
Czytaj dalej
Konferencja – podobnie jak w latach poprzednich - odbyła się pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Infrastruktury. W pierwszej kolejności krótką mowę wygłosił Wiceminister Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta, w przeszłości pełniący m.in. funkcje Wiceministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa oraz Wiceministra Infrastruktury, wieloletni „przyjaciel” konferencji. Następnie, w zastępstwie Ministra Infrastruktury - Cezarego Grabarczyka, głos zabrała Wiceminister Magdalena Gaj – reprezentująca Patrona Honorowego konferencji.
Podczas tegorocznej konferencji podjęto następujące grupy zagadnień:
- Stan aktualny oraz prognozy rozwoju produkcji budowlanej, mieszkalnictwa, budownictwa niemieszkalnego i inżynieryjnego;
- Kondycja polskiego budownictwa;
- Social media w budownictwie.
Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, zatytułowana POLSKIE BUDOWNICTWO POD LUPĄ, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz dla poszczególnych branż. Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną „Perspektywy rozwoju branży budowlanej” przedstawił Adam Sakowski. Prelegent zaprezentował ocenę kondycji kraju wobec perspektywy wzrostów w budownictwie, stan aktualny produkcji budowlanej oraz prognozy.
Następnie Małgorzata Walczak przedstawiła stan aktualny i prognozy budownictwa mieszkaniowego. W prezentacji znalazły się zarówno efekty budownictwa mieszkaniowego ze względu na spadek popytu i spadek podaży, jak i same kwestie finansowania inwestycji oraz ich cen.
W następnej kolejności prowadzący konferencję Przemysław Dębowski (ASM) udzielił głosu Joannie Jarzębowskiej przedstawiającej wyniki i prognozy budownictwa niemieszkalnego. Prelegentka przedstawiła skutki kryzysu w tym sektorze oraz pozytywne prognozy stabilizacji rynku i ożywienia, które mogą przełożyć się na liczbę oddawanych budynków w kolejnych latach.
Ostatnim prelegentem w tym bloku był Paweł Łuszcz, który podjął tematykę budownictwa inżynieryjnego. Autor prezentacji zdiagnozował budownictwo drogowe i infrastrukturę kolejową roku 2010, podjął temat inwestycji dużych inwestycji w polskich portach lotniczych i morskich, ponadto przedstawił potencjał budownictwa inżynieryjnego związanego z energetyką oraz sytuację polskiego transportu w kontekście dotacji UE.
Po zakończeniu Sesji Pierwszej uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z prezentacją Partnera Głównego konferencji, zatytułowaną „System SEKOCENBUD jako źródło informacji o cenach w budownictwie oraz dynamiki ich zmian”. Jako prelegenci wystąpili Dr Janusz Traczyk oraz Mariola Gala-Vacqueret (Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa PROMOCJA Sp. z o.o.), którzy przedstawili informacje o cenach w budownictwie w latach 2005-2010
Po przerwie kawowej nastąpił kolejny punkt programu konferencji – Panel dyskusyjny, którego Moderatorem był Zbigniew Bachman (Fundacja Wszechnicy Budowlanej) a pozostałymi uczestnikami: Jan Deja (Stowarzyszenie Producentów Cementu), Mirosław Lubarski (Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.), Robert Klos (Związek Polskie Okna i drzwi) oraz Jacek Bielecki (Polski Związek Firm Deweloperskich). Tematem wiodącym panelu była „Kondycja polskiego budownictwa”.
Po lunchu nastąpiła Sesja Druga konferencji zatytułowana SOCIAL MEDIA W BUDOWNICTWIE. W tym bloku jako pierwsza wystąpiła Anna Kałużna (ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku). Wystąpienie pod tytułem „Ewolucja czy rewolucja czyli jak branża budowlana znalazła się w Web 2.0” oparte na raporcie syndykatowym ASM „Web 2.0 w budownictwie” przybliżyło uczestnikom możliwości wykorzystania internetu w działaniach marketingowych. Prelegentka przedstawiła rys historyczny rozwoju Internetu, statystyki obecności użytkowników w sieci, poszczególne obszary marketingu społecznościowego w ogóle i statystycznie w branży budowlanej.
Kolejna prezentacja w tym bloku – „Strategie marketingowe w Internecie” wygłoszona przez Marcina Kociubę ( NetCenter Solution) odnosiła się do działań, które są podejmowane w ramach marketingu społecznościowego, od samej koncepcji poprzez możliwości i realizację poszczególnych kampanii.
Następnie wystąpili Monika Mychlewicz (Xella Polska) i Marcin Osman (Someday Interactive), którzy zaprezentowali „Case study: czyli jakie działania w social mediach może prowadzić firma z branży budowlanej”. Uczestnikom przedstawiono konkretne przykłady działań marketingowych w różnych obszarach social mediaów zaprojektowanych dla promocji marek budowlanych, zarówno same koncepcje tych działań jak i ich realizacje.
Ostatnią prelegentką konferencji była Joanna Gajewska (Nasza Klasa Sp. z o.o.). Prezentacja „Social media w działaniach komunikacyjnych i marketingowych” dotyczyła kampanii przeprowadzonych w ramach jednego z najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych.
Konferencja cieszyła się dużą frekwencją, dopisali przedstawiciele władz, firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem społecznościowym. Cieszy zarówno to, że wśród gości znaleźli się ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentaci firm, które miały okazję pierwszy raz uczestniczyć w tym wydarzeniu. Nowa edycja przyniosła świeże spojrzenia na sektor, stworzyła uczestnikom rynku budowlanego możliwość kontaktu - platformę wymiany opinii i nabycia wiedzy dla dalszych działań i doświadczeń. Podczas przerw uczestnicy mieli możliwość prowadzenia żywych dyskusji w mniejszych grupach, odnowienia i nawiązania relacji biznesowych. Zapraszamy do szerszego zapoznania się z poszczególnymi edycjami konferencji Monitoring Rynku Budowlanego na stronie www.asm-poland.com.pl.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Akcesoria drogowe Liczba postów: 11 Grupa: Trudne tema... Niebezpieczny zakręt wymaga nie tylko odpowiednich znaków drogowych, ale również dodatkowych zabezpieczeń, takich jak bariery ochronne. Znaki ostrzegawcze powin...
- Zakład pogrzebowy Liczba postów: 106 Grupa: Trudne tema... kwiaty sztuczne na cmentarz jest to bardzo dobrym rozwiązaniem
- Rozwód Liczba postów: 125 Grupa: Trudne tema... Chcesz dodać odrobinę pikanterii do swojego życia intymnego? сексшоп to miejsce, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozbudzić swoje zmysły. Boga...
- Wakacje nad morzem Liczba postów: 83 Grupa: Trudne tema... Ja własnie zastanawiam się nad wakacjami w Chorwacji. Znalazłam nawet nowoczesny hotel blisko plaży w Sibeniku - https://www.amadriapark.com/hotel/amadri a-park-...
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...