Relacja z konferencji MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010

Relacja z konferencji MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010

28 października w Warszawie, w Warszawskim Domu Technika NOT odbyła się organizowana przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, konferencja MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2010. Czytaj dalej

Konferencja – podobnie jak w latach poprzednich - odbyła się pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Infrastruktury. W pierwszej kolejności krótką mowę wygłosił Wiceminister Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta, w przeszłości pełniący m.in. funkcje Wiceministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa oraz Wiceministra Infrastruktury, wieloletni „przyjaciel” konferencji. Następnie, w zastępstwie Ministra Infrastruktury - Cezarego Grabarczyka, głos zabrała Wiceminister Magdalena Gaj – reprezentująca Patrona Honorowego konferencji.

 

 


     
Podczas tegorocznej konferencji podjęto następujące grupy zagadnień:

- Stan aktualny oraz prognozy rozwoju produkcji budowlanej, mieszkalnictwa, budownictwa niemieszkalnego i inżynieryjnego;
- Kondycja polskiego budownictwa;
- Social media w budownictwie.

Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, zatytułowana POLSKIE BUDOWNICTWO POD LUPĄ, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz dla poszczególnych branż. Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną „Perspektywy rozwoju branży budowlanej”  przedstawił Adam Sakowski. Prelegent zaprezentował ocenę kondycji kraju wobec perspektywy wzrostów w budownictwie, stan aktualny produkcji budowlanej oraz prognozy.

 

 

Następnie Małgorzata Walczak przedstawiła stan aktualny i prognozy budownictwa mieszkaniowego. W prezentacji znalazły się zarówno efekty budownictwa mieszkaniowego ze względu na spadek popytu i spadek podaży, jak i same kwestie finansowania inwestycji oraz ich cen.

 

 

W następnej kolejności prowadzący konferencję Przemysław Dębowski (ASM) udzielił głosu Joannie Jarzębowskiej przedstawiającej wyniki i prognozy budownictwa niemieszkalnego. Prelegentka przedstawiła skutki kryzysu w tym sektorze oraz pozytywne prognozy stabilizacji rynku i ożywienia, które mogą przełożyć się na liczbę oddawanych budynków w kolejnych latach.

 

 

Ostatnim prelegentem w tym bloku był Paweł Łuszcz, który podjął tematykę budownictwa inżynieryjnego. Autor prezentacji zdiagnozował budownictwo drogowe i infrastrukturę kolejową roku 2010, podjął temat inwestycji dużych inwestycji w polskich portach lotniczych i morskich, ponadto przedstawił potencjał budownictwa inżynieryjnego związanego z energetyką oraz sytuację polskiego transportu w kontekście dotacji UE.

 

 

Po zakończeniu Sesji Pierwszej uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z prezentacją Partnera Głównego konferencji, zatytułowaną „System SEKOCENBUD jako źródło informacji o cenach w budownictwie oraz dynamiki ich zmian”. Jako prelegenci wystąpili Dr Janusz Traczyk oraz Mariola Gala-Vacqueret (Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa PROMOCJA Sp. z o.o.), którzy przedstawili informacje o cenach w budownictwie w latach 2005-2010

 

 

Po przerwie kawowej nastąpił kolejny punkt programu konferencji – Panel dyskusyjny, którego Moderatorem był Zbigniew Bachman (Fundacja Wszechnicy Budowlanej) a pozostałymi uczestnikami: Jan Deja (Stowarzyszenie Producentów Cementu), Mirosław Lubarski (Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.), Robert Klos (Związek Polskie Okna i drzwi) oraz Jacek Bielecki (Polski Związek Firm Deweloperskich). Tematem wiodącym panelu była „Kondycja polskiego budownictwa”.

 

 

Po lunchu nastąpiła Sesja Druga konferencji zatytułowana SOCIAL MEDIA W BUDOWNICTWIE. W tym bloku jako pierwsza wystąpiła Anna Kałużna (ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku). Wystąpienie pod tytułem „Ewolucja czy rewolucja czyli jak branża budowlana znalazła się w  Web 2.0” oparte na raporcie syndykatowym ASM „Web 2.0 w budownictwie” przybliżyło uczestnikom możliwości wykorzystania internetu w działaniach marketingowych. Prelegentka przedstawiła rys historyczny rozwoju Internetu, statystyki obecności użytkowników w sieci, poszczególne obszary marketingu społecznościowego w ogóle i statystycznie w branży budowlanej.

 

 

Kolejna prezentacja w tym bloku – „Strategie marketingowe w Internecie” wygłoszona przez Marcina Kociubę ( NetCenter Solution) odnosiła się do działań, które są podejmowane w ramach marketingu społecznościowego, od samej koncepcji poprzez możliwości i realizację poszczególnych kampanii.

 

 

Następnie wystąpili Monika Mychlewicz (Xella Polska) i Marcin Osman (Someday Interactive), którzy zaprezentowali „Case study: czyli jakie działania w social mediach może prowadzić firma z branży budowlanej”. Uczestnikom przedstawiono konkretne przykłady działań marketingowych w różnych obszarach social mediaów zaprojektowanych dla promocji marek budowlanych, zarówno same koncepcje tych działań jak i ich realizacje.

 

 

Ostatnią prelegentką konferencji była Joanna Gajewska (Nasza Klasa Sp. z o.o.). Prezentacja „Social media w działaniach komunikacyjnych i marketingowych” dotyczyła kampanii przeprowadzonych w ramach jednego z najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych.

 

 

Konferencja cieszyła się dużą frekwencją, dopisali przedstawiciele władz, firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem społecznościowym. Cieszy zarówno to, że wśród gości znaleźli się ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentaci firm, które miały okazję pierwszy raz uczestniczyć w tym wydarzeniu. Nowa edycja przyniosła świeże spojrzenia na sektor, stworzyła uczestnikom rynku budowlanego możliwość kontaktu -  platformę wymiany opinii i nabycia wiedzy dla dalszych działań i doświadczeń. Podczas przerw uczestnicy mieli możliwość prowadzenia żywych dyskusji w mniejszych grupach, odnowienia i nawiązania relacji biznesowych. Zapraszamy do szerszego zapoznania się z poszczególnymi edycjami konferencji Monitoring Rynku Budowlanego na stronie www.asm-poland.com.pl.

 

Źródło: ASM / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Akcesoria drogowe Liczba postów: 11 Grupa: Trudne tema... Niebezpieczny zakręt wymaga nie tylko odpowiednich znaków drogowych, ale również dodatkowych zabezpieczeń, takich jak bariery ochronne. Znaki ostrzegawcze powin...
  • Zakład pogrzebowy Liczba postów: 106 Grupa: Trudne tema... kwiaty sztuczne na cmentarz jest to bardzo dobrym rozwiązaniem
  • Rozwód Liczba postów: 125 Grupa: Trudne tema... Chcesz dodać odrobinę pikanterii do swojego życia intymnego? сексшоп to miejsce, gdzie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozbudzić swoje zmysły. Boga...
  • Wakacje nad morzem Liczba postów: 83 Grupa: Trudne tema... Ja własnie zastanawiam się nad wakacjami w Chorwacji. Znalazłam nawet nowoczesny hotel blisko plaży w Sibeniku - https://www.amadriapark.com/hotel/amadri a-park-...
  • Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19436 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 296

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >