Rondo Rataje: jak powinno wyglądać po remoncie?

Rondo Rataje: jak powinno wyglądać po remoncie?

W przyszłym roku ma ruszyć przebudowa ronda Rataje. Urzędnicy chcą, by piesi i tramwaje poruszali się tu pod ziemią. - To znacznie tańsze niż budowanie tunelu dla aut - przekonują. Ale czy tańsze znaczy lepsze?

 

Przebudowa ronda Rataje w części ma zostać sfinansowana przez miasto, 37 proc. ma dołożyć inwestor, firma Apsys, która w pobliżu zbuduje centrum handlowe Łacina. Prace drogowe obejmą samo rondo oraz ulice Krzywoustego i Jana Pawła II. Potrwają ok. roku. Jak będzie wyglądać rondo Rataje po przebudowie? - Pod uwagę bierzemy dwa warianty, właśnie konsultujemy je z projektantami - mówi Jacek Szukała, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

 

- Pierwsza koncepcja przewiduje, że pod rondem powstaną przejścia podziemne dla pieszych. Druga, że tramwaje pośrodku ronda jechałyby w otwartym wykopie. Samochody poruszałyby się tak jak dziś - górą. Tyle że na wysokości wykopu musiałyby powstać krótkie wiadukty dla aut. Piesi i rowerzyści poruszaliby się przejściami podziemnymi - opowiada Przemysław Piszczek z firmy Tebodin Poland, która projektuje przebudowę ronda. - Dzięki wpuszczeniu pod ziemię tramwaje w tym rejonie mogłyby przyspieszyć z 16 km na godz. do 25 km na godz. - dodaje dyr. Szukała.

 

Czytaj więcej...

 

2012-02-23
Źródło: Gazeta Wyborcza

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19396 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 505

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >