
Siła wizerunku w branży armatury i ceramiki
Polska powoli wychodzi z okresu spowolnienia gospodarczego. Polacy zatem ponownie będą inwestować w wyposażenie swoich mieszkań. Prognozy rynku nieruchomości dotyczące pierwszego kwartału 2010 roku napawają optymizmem.
Producenci armatury i ceramiki ponownie przystąpią do rywalizacji o portfele klientów.
Bez działań marketingowych skierowanych do klienta trudno wyobrazić sobie sukces biznesowy. Ale w lepszy lub gorszy sposób stosują je wszyscy. Kapitałem, na który stosunkowo rzadko stawiają producenci armatury i ceramiki jest wizerunek i sprawna komunikacja z otoczeniem firmy.
Komunikacja z otoczeniem firmy, budowa pożądanego wizerunku i reputacji nie jest już luksusem, lecz koniecznością. Wizerunek pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad firmami oferującymi podobny asortyment – mówi Patryk Gut, PR Manager w Times Square Public Relations – agencji specjalizującej się w komunikacji PR dla firm z sektora budowlanego.
Otwarta komunikacja pozwala na dotarcie z informacjami na temat firmy i oferowanych przez nią produktów do zarówno do tych, którzy już wcześniej byli zainteresowani przedsiębiorstwem, jak i do osób, które dopiero będą poszukiwały informacji na temat produktów czy danej branży i firm w niej działających. Niekompletne lub niewłaściwe informacje, na które natrafią potencjalni klienci, mogą przyczynić się do rezygnacji z usług lub produktów. Można temu zapobiec prowadząc spójną politykę komunikacyjną.
W dzisiejszych czasach pierwszym miejscem poszukiwania informacji na temat firmy jest Internet. Miejscem, nad którym firmy posiadają całkowitą kontrolę jest strona internetowa. Należy zadbać, aby nie tylko była przejrzysta i łatwa w nawigacji, ale także by klienci i partnerzy mogli znaleźć na niej większość potrzebnych im informacji. Sama strona internetowa jednak nie wystarczy. Internet jako medium posiada olbrzymi potencjał komunikacyjny, funkcjonuje wiele wyspecjalizowanych portali internetowych, poświęconych wąsko armaturze i ceramice, lub szerzej wyposażeniu wnętrz. Jeśli przedsiębiorca chce mocno zaistnieć w świadomości konsumenta, w pożądany przez siebie sposób, powinien postawić na działania public relations –mówi Patryk Gut.
Kluczowe znaczenie mają kontakty z dziennikarzami i innymi liderami opinii. To właśnie oni kształtują opinię publiczną. Występowanie w mediach jako ekspert w branży armatury i ceramiki, pozwala dzielić się swoją wiedzą dotyczącą branży i rynku. W kontaktach z dziennikarzami należy pamiętać jeszcze o ułatwieniu im dostępu do informacji poprzez stworzenie i aktualizowanie zakładki na stronie internetowej, pełniącej funkcje biura prasowego. W tym miejscu mogą oni znaleźć informacje czy dane kontaktowe do osób, dla których kontakt z mediami nie stanowi problemu.
Firmy z branży armatury i ceramiki powinny monitorować jakie informacje na ich temat można znaleźć. Szczególne znaczenie ma to w Internecie, ponieważ jedna, niekorzystna informacja wyświetlająca się wysoko w wyszukiwarce Google może negatywnie rzutować na całą firmę. Z pomocą przychodzi model zarządzania informacjami i komunikatami public relations w Internecie NPRS, czyli Net Public Relations Synergy. Model ten pozwala na uzyskanie korzystnej wizerunkowo struktury wyników wyszukiwarki Google. Dzięki niemu sprawiamy, że klienci i partnerzy trafiają na informacje podkreślające atuty naszej firmy – mówi Wiktor W. Kammer, prezes zarządu Red Star Media Sp. z o.o. - firmy, która jako pierwsza zaczęła stosować NPRS.
Efektem odpowiednio zaplanowanych i prowadzonych działań komunikacyjnych staje się określony wizerunek, czyli wyobrażenie, jakie klienci i biznesowi partnerzy mają o danej firmie. Nie jest on tożsamy z identyfikacją wizualną i firmowym logo - wizerunek wiąże się z reputacją, która przekłada się na relacje z otoczeniem zewnętrznym firmy – klientami i kontrahentami. To kapitał, którego nie można zmarnować i do którego szczególną uwagę przywiązuje się na bardziej rozwiniętych, niż nasz rodzimy, rynkach.
Wraz z rozwojem naszego rynku, większego znaczenia będą przymioty firm niezwiązane bezpośrednio z jakością produktu, lecz z tym jak dana firma jest postrzegana przez konsumentów. Ci, którzy najwcześniej będą pracować nad swoim wizerunkiem, zbiorą owoce takiego postępowania wraz z rozwojem świadomych postaw konsumenckich – mówi PR Manager Times Square Public Relations.
Wizerunek i komunikacja odgrywają olbrzymią rolę w kontaktach z partnerami biznesowymi. O wiele łatwiej porozumieć się z firmami, co do których rzetelności i uczciwości mamy pewność. Salony kompleksowego wyposażenia wnętrz i dystrybutorzy chętniej współpracują z firmami o ugruntowanej reputacji i potrafiącymi się z nimi komunikować.
Praca nad wizerunkiem jest długotrwała, wymaga ciągłej kontroli i wysiłku. Musi być także systematyczna i spójna. Ale kiedy zakończy się sukcesem daje firmie przewagę, bowiem to jak jest postrzegana stanowi istotny atut na rynku.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- jak transportować duze gabaryty Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... Prowadzisz firmę transportową? TGZ oferuje świetne warunki ubezpieczenia dla samochodów dostawczych i ciężarowych https://tgz.katowice.pl/blog/ubezpieczen ie-tra...
- Gry komputerowe Liczba postów: 123 Grupa: Trudne tema... Cześć! Korzystam z Mostbet od kilku miesięcy i mogę rozwiać Twoje wątpliwości. Jeśli chodzi o bonus powitalny, jest to bardzo korzystna oferta, szczególnie dla....
- Jaki hosting wybrać? Liczba postów: 37 Grupa: Trudne tema... Siemka! Chciałbym stworzyć serwer Minecraft na modach, ale nie wiem, które paczki są najbardziej stabilne i warte uwagi. Zastanawiam się nad modami technicznymi...
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 579 Grupa: Trudne tema... Hej wszystkim! Pracuję nad poprawą stanu zdrowia po kontuzji i rozważam zakup urządzenia vitafon do domowej rehabilitacji. Czy ktoś z Was korzystał z tego sprzę...
- Drukarnia Omega-Druk Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Drukarnia Omega-Druk - polecacie? Chciałabym zlecić wykonanie personalizowanych kart do gry z logo firmy jako gadżet reklamowy na targi promocyjne.