Nowoczesny model zarządzania wdrożono w Grupie Kapitałowej Śnieżki
Po kilku latach intensywnego rozwoju przez przejęcia oraz wzrostu organicznego Grupa Kapitałowa Śnieżka – jeden z liderów rynku farb dekoracyjnych w Polsce, na Węgrzech i na Ukrainie – z początkiem 2021 roku wdrożyła zapowiadane zmiany w modelu operacyjnym i koncepcji zarządzania. Nowy model pozwoli zoptymalizować współpracę spółek wchodzących w skład Grupy i zwiększy efekt skali.
Czytaj dalej
W ostatnim okresie Grupa Kapitałowa Śnieżka znacznie się powiększyła. W jej skład weszła spółka Poli-Farbe Vegyipari Kft., jeden z największych graczy na węgierskim rynku farb dekoracyjnych. Spółka posiada własny zakład produkcyjny i duży potencjał rynkowy, związany m.in. z możliwością dalszego rozwoju na rynkach Europy Południowej. Pod skrzydła Grupy trafiła również Radomska Fabryka Farb i Lakierów SA (Rafil), wyspecjalizowana w produkcji antykorozyjnych farb podkładowych i nawierzchniowych do ciężkiej ochrony przeciw korozji, posiadająca jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek farb antykorozyjnych w Polsce.
Czytaj również: Biznesowe sustainability i ESG ważnym elementem wizerunku firmy
Szybki rozwój Grupy spowodował, że na znaczeniu zyskała potrzeba uporządkowania modelu operacyjnego i procesów zarządzania. Po pogłębionych analizach z udziałem renomowanych firm doradczych, zadecydowano o wydzieleniu pionu handlowego ze spółki-matki, czyli Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka SA, i wniesieniu go aportem do spółki zależnej: Śnieżka Trade od Colours Sp. z o.o. Jednocześnie spółka ta będzie nadal kontrolowana w 100% kapitałowo przez FFiL Śnieżka SA.
Podział zadań sprzyja efektywności
Celem operacji jest podział kompetencji między FFiL Śnieżka SA i Śnieżka Trade of Colours Sp. z o.o. Od teraz to spółka Śnieżka Trade of Colours będzie prowadziła działalność w obszarach sprzedaży i marketingu, koordynując te procesy na poziomie wszystkich spółek Grupy.
Przekształcenie struktury umożliwi Grupie optymalizację procesów zarządzania i wykorzystanie efektu skali, a poszczególnym spółkom – ujednolicenie w przyszłości zasad raportowania.
– Przechodzimy na nowoczesny model działalności, często wykorzystywany przez grupy kapitałowe o zasięgu międzynarodowym. Zapewnia to nam nowe możliwości pod kątem współpracy ze spółkami zagranicznymi z naszej Grupy – również w przypadku ewentualnych kolejnych akwizycji w przyszłości, których nie wykluczamy. Postawiliśmy przy tym na rozwój specjalizacji poszczególnych spółek zależnych, dzięki czemu zwiększy się ich efektywność i płynność kooperacji między nimi. To krok milowy w rozwoju Grupy Kapitałowej Śnieżka, który konsultowaliśmy i starannie przygotowywaliśmy z ekspertami w dziedzinie zarządzania – mówi Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
Czytaj również: Czy automatyzacja procesów biznesowych w przedsiębiorstwie się opłaca?
Po zmianach FFiL Śnieżka SA będzie centrum kompetencji w zakresie produkcji oraz magazynowania i logistyki, co pozwoli na efektywne budowanie centrów kompetencji Grupy w tych obszarach. Jednocześnie zarząd spółki dominującej pozostaje w niezmienionym składzie: Piotr Mikrut – prezes zarządu, Witold Waśko – wiceprezes zarządu oraz Joanna Wróbel-Lipa – wiceprezes zarządu.
Strategia rozwoju i wzrostu konsekwentnie realizowana od ponad dekady
Ostatnie zmiany mają ścisły związek z konsekwentnym rozwojem Grupy Kapitałowej Śnieżka. Ponad 20 lat temu Grupa dokonała pierwszych inwestycji na rynkach wschodnich. W 1999 roku uruchomiła zakład produkcyjny na Ukrainie, a w 2003 roku otworzyła fabrykę na Białorusi. W tym samym roku Śnieżka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Kilka lat później zrodził się plan tworzenia centrów kompetencji i wydzielania w ich ramach poszczególnych obszarów działalności. Był on realizowany stopniowo, a do jego wcielenia w życie wykorzystano powołaną w 2010 roku spółkę TM Investment, która przez wiele lat była odpowiedzialna za zarządzanie znakami towarowymi i badania rynku. To właśnie ona w trakcie ostatnich zmian organizacyjnych (i zmianie nazwy w 2020 roku na Śnieżka Trade of Colours Sp. z o.o.) przejęła kompetencje marketingowe i sprzedażowe.
Obecnie Grupa Kapitałowa Śnieżka składa się z siedmiu spółek, a poza Polską działa aktywnie na 15 rynkach zagranicznych.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...