
Spór o kluczyk do skrzynki
Po wymianie skrzynek pocztowych na zgodne z normami UE dostaliśmy tylko jeden kluczyk, a zapasowy zatrzymał zarządca bloku – niepokoją się mieszkańcy al. Kościuszki. – Mamy do tego prawo – zapewnia administrator
W bloku przy Kościuszki istnieje wspólnota mieszkaniowa. Kością niezgody stały się euroskrzynki. – Przy przekazywaniu nam klucza zarząd wspólnoty nie poinformował nas, że istnieją jego kopie. Tymczasem, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z 2003 r., wymiana skrzynek pocztowych odbyła się po to, by zagwarantować dostęp do korespondencji jedynie adresatowi – przypomina nasza czytelniczka (nazwisko do wiadomości redakcji). – Dlatego zażądaliśmy od zarządcy natychmiastowego wydania dodatkowych kluczy, które przetrzymuje bez naszej zgody – tłumaczą mieszkańcy. I opowiadają, że zapasowe klucze miały być schowane w zalakowanej kopercie.
– Tak utrzymywał zarządca. Kiedy jednak zgłosiliśmy się do administracji, okazało się, że trzeba ich szukać w szufladzie – twierdzą czytelnicy.
Danuta Sosnowska z łódzkiego biura usługowego Administrator, która zarządza nieruchomością, przyznaje, że zarząd wprawdzie nie informował, iż ma drugi kluczyk do skrzynek, ale też... mieszkańcy o to nie pytali. – Nikt jednak tego nie ukrywa – zapewnia Sosnowska. – Nie ma przecież mowy o naruszaniu tajemnicy korespondencji. Problem w tym, że mieszkańcy inaczej niż my interpretują ministerialne rozporządzenie. Jeden z jego punktów mówi przecież, że każdy, kto ma prawo do lokalu, otrzyma klucz do skrzynki od właściciela budynku lub jego upoważnionego przedstawiciela, czyli zarządu wspólnoty, który reprezentuje właścicieli lokali. Może się też zdarzyć, że lokator zgubi klucz albo umrze. Czy w takiej sytuacji mielibyśmy rozpruwać skrzynki? A co w przypadku zmian najemców czy konieczności konserwacji skrzynek? – padają pytania.
Według Sosnowskiej, przyznając rację mieszkańcom, którzy spierają się o kluczyk, trzeba by uznać, że naruszeniem prawa jest też posiadanie np. przez banki duplikatów kluczy do sejfów i skrytek oddawanych klientom albo posiadanie przez hotele zapasowych kluczy do pokoi.
Argumentacja nie przekonuje naszych czytelników. – Przykłady bankowych sejfów czy hotelowych pokoi są raczej śmieszne. Bank i hotel są przecież właścicielami wynajmowanych pomieszczeń – mówią. – My zaś jesteśmy właścicielami wykupionego wiele lat temu lokalu, przynależnej mu piwnicy i części gruntu pod blokiem – podkreślają.
Danuta Sosnowska zapowiada, że problem będzie poruszony na najbliższym zabraniu wspólnoty. – Jeśli ta podejmie stosowną uchwałę, zapasowe klucze oddamy – zapewnia.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wybór materaca Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Sama przez długi czas bagatelizowałam wpływ materaca na moje samopoczucie. Myślałam, że skoro mam młode ciało, to jakoś "przeżyję" nawet na starym, trochę już w...
- Księgowość online Liczba postów: 157 Grupa: Trudne tema... Na pewno takie rzeczy są ważne, ale moim zdaniem również warto jest wiedzieć co zmieni się w podatkach w 2022 roku. Właśnie dlatego ja chciałbym polecić każdemu...
- Biuro rachunkowe lub księgowa Wrocław Liczba postów: 34 Grupa: Trudne tema... Według mnie, Alfa Business to świetny wybór dla firm szukających kompleksowej obsługi księgowej. Firma oferuje usługi księgowe, doradztwo podatkowe oraz obsługę...
- Księgowość we wspólnotach mieszkaniowych w Warszaw... Liczba postów: 4 Grupa: Konferencje...
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 394 Grupa: Trudne tema... Jeśli samodzielnie prowadzicie swoją księgowość to również mogę polecić Wam z własnego doświadczenia świetny system z którego sami korzystamy do skanowania fakt...