Trasa szybkiego ruchu w Chinach

Trasa szybkiego ruchu w Chinach

Max Bögl – spółka z czesko-niemieckiej Grupy BOGL a KRYSL, specjalizującej się w budowie dróg i autostrad oraz mostów, wykonawcy prac na odcinku C autostrady A2 w Polsce – realizuje międzynarodowy projekt w Chinach.

 

Spółce Max Bögl zlecono wykonanie robót oraz pomoc techniczną i realizację własnej, opatentowanej przez firmę konstrukcji torowiska. Pierwsza część projektu zostanie zakończona jeszcze w 2011 roku, a w najbliższych miesiącach ruszą roboty związane z realizacją kolejnego etapu projektu. Linia dużej prędkości na odcinku Pekin – Szanghaj jest największym tego typu przedsięwzięciem w skali świata. Trasa po zakończeniu będzie liczyła 1.318 km, w tym 16 km tuneli oraz gigantyczny most o konstrukcji stalowej. Dopuszczalna prędkość projektowa wynosi 350-380 km/godz. Przy realizacji trasy szybkiego ruchu zatrudnionych jest ponad 110.000 niemieckich i chińskich pracowników. Max Bögl – spółka matka firmy BOGL a KRYSL – jest dostawcą własnego, opatentowanego systemu konstrukcyjnego torowiska na odcinku Pekin – Szanghaj.

 

Czytaj również: Nagrody German Marketing Prize rozdane

 

 

Budowa trasy szybkiego ruchu w Chinach jest ogromnym międzynarodowym przedsięwzięciem. Jego realizacja nie byłaby możliwa bez zaangażowania technologicznego i konstrukcyjnego zagranicznych firm. Doświadczenie rynkowe Max Bögl oraz posiadane przez spółkę technologie i narzędzia w pełni umożliwiają jej uczestnictwo w tym projekcie. Do końca 2020 roku w Chinach powstanie sieć szybkich kolei o długości 32 tys. km, łącząca najbardziej znaczące ośrodki przemysłowe w kraju. Już w 2012 roku wybudowanych zostanie około 13 tys. km trasy. Na inwestycje w tym zakresie rząd chiński zamierza przeznaczyć kwotę niemal 298 mld dolarów. W budowie trasy szybkiego ruchu Chiny korzystają z doświadczeń innych krajów, zwłaszcza Japonii, Francji i Niemiec. Prace budowlane na odcinku Pekin – Szanghaj realizuje od 2008 roku Max Bogl, spółka matka BOGL a KRYSL. Firma odpowiada między innymi za budowę toru bezpodsypkowego typu CRT II.

 

Czytaj również: Targi „Made Expo 2011” w Mediolanie

 

BOGL a KRYSL w Czechach oraz na Słowacji znajduje się w pierwszej dziesiątce firm budowlanych, a na rynku niemieckim plasuje się na 3. pozycji. W portfolio Grupy znajduje się wiele istotnych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce oraz Europie. Są to między innymi:

 

•    Praska obwodnica drogowa R1 – most przez dolinę rzeki Berounki SO 204, 205 (Czechy)

 

•    System LRB - Light Rail Bögl w Pradze (Czechy)

 

•    Przełożenie trasy drogi nr I/27 w miejsowości Třemošná (Czechy)

 

•    Ostrawski most - droga nr I/56 Místecká I i II odcinek(Czechy)

 

•    Obwodnica miasta Oravský Podzámok na drodze ekspresowej R3 (Słowacja)

 

•    Dostawa obiektów mostowych na odcinku autostrady D1 Mengusovce - Jánovce koło Popradu (Słowacja)

 

•    Budowa drugiego odcinka drogi D1 Sverepec – Vrtižer – estakady mostowe w miejsowości Povážská Bystryca (Słowacja)

 

•    Budowa na drodze ekspresowej R2: „Most nad doliną”, znaną jako obwodnica gminy Figa

 

•    Obiekt mostowy na autostradzie D3 Hričovské Podhradie I odcinek

 

•    Mosty na odcinku drogi ekspresowej R1 Žarnovica – Šašovské Podhradie

 

•    Rozszerzenie autostrady D1 Bratislava – Senec

 

•    BayArena - top futbol w Leverkusen w Niemczech

2011-11-07
Źródło: Genesis PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 355

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >