Uznanie dla Selena SA za murale światowej sławy artystów

Uznanie dla Selena SA za murale światowej sławy artystów

Efektem współpracy Stowarzyszenia Inner Art i firmy Selena SA w ramach Festiwalu Murali Outer Spaces jest 5 ogromnych murali na elewacjach kamienic Poznania. Czytaj dalej

 

Ta kulturalno-artystyczna inicjatywa przyciągnęła tysiące osób zachwyconych nową atrakcją Poznania – kolorowymi dziełami urban artu. Organizator festiwalu wyróżnił firmę Selena SA oficjalnym podziękowaniem za objęcie mecenatu nad wydarzeniem. Dzięki trwającej kampanii społecznościowej oraz zastosowaniu jedynych na rynku farb zolokrzemowych marki TYTAN EO udało się na trwałe zmienić wizerunek miasta!

 

Czytaj również: Krakowska Giełda Domów i Mieszkań

 

Trwający od 16 do 21 maja 2011r. Festiwal Murali Outer Spaces w Poznaniu przyciągnął wiele międzynarodowych gwiazd światowego street artu. Swoją obecnością imprezę zaszczycili: Sam3, Remed, Blu, Kenor oraz Erosie. Efektem wydarzenia jest upiększenie stolicy Wielkopolski. Dzieła światowej sławy artystów wypełniły powierzchnie ścian geometrią i artystycznymi komentarzami sytuacji społecznej. To one na trwałe zmieniły krajobraz lokalny w aspekcie społecznym i estetycznym, ożywiając ulice barwą i kształtem. Cenieni artyści urban artu z Francji, Hiszpanii, Holandii i Włoch zrealizowali muralowe projekty przy użyciu zolokrzemowych farb z efektem fotokatalizy marki TYTAN EO.

 

Bitwa na flamastry Fot. Selena SA

 

Wyjątkowość festiwalu  interdyscyplinarność sztuki 

- "Zależało nam na wyjątkowości Festiwalu Outer Spaces, któremu od samego początku przyświecała idea interdyscyplinarności sztuki. Przedsięwzięciu towarzyszyła cała gama dodatkowych wydarzeń, odbywających się równolegle z malowaniem murali.  Naszym celem było połączenie sztuki na kilku płaszczyznach. Jako odpowiedzialny społecznie producent chemii budowlanej chcieliśmy zaangażować społeczność lokalną w zmianę estetyki przestrzeni miejskiej" mówi Alicja Giersz, Produkt Manager z firmy Selena SA.

 

Czytaj również: Stoper firmy Den Braven został finalistą konkursu Dobry Wzór 2011

 

W trakcie festiwalu miała miejsce debata na temat rewitalizacji miasta, która umożliwiła wymianę poglądów różnorodnych stanowisk analitycznych: społecznych, etnograficznych, urbanistycznych i administracyjnych. Zaproszeni goście wypowiedzieli się na tematy: „Murale i ich kulturowo-społeczny wpływ na człowieka”, „Murale w wymiarze artystycznym” oraz „Odpowiedzialność, cenzura, legalność murali"


Debata na temat estetyzacji przestrzeni miejskiej Fot. Selena SA

 

Warsztaty artystyczne, czyli poznanie ze sztuką ulicy

Wszyscy zainteresowani mogli wziąć udział w warsztatach „How to make Banksy” i poznać techniki tworzenia profesjonalnego szablonu. Na warsztatach sztuki „z recyklu” można było dowiedzieć się jak w łatwy i tani sposób stworzyć niepowtarzalne dzieło sztuki współczesnej. Uczestnicy zajęć mieli okazję wyrazić siebie za pomocą materiałów "z odzysku". W tworzeniu indywidualnego projektu pomagał artysta z Argentyny.


Czytaj również: Produkty Candy otrzymały rekomendacje do nagrody Dobry Wzór 2011

 

Film, muzyka i bitwa na flamastry

Zorganizowany pokaz filmów o światowym nurcie street art-u był swego rodzaju demonstracją, ukazującą proces powstawania murali i graffiti na sześciu kontynentach. W "Bomb it 2" widzowie mogli przyjrzeć się scenie sztuki ulicznej w wymiarze transnarodowym. Dokument „Wyjście przez sklep z pamiątkami” to debiut filmowy brytyjskiego artysty graffiti ukrywającego się pod pseudonimem Banksy. Zaprezentowany dokument to prawdziwa historia francuskiego sklepikarza, który zapragnął odnaleźć oraz zaprzyjaźnić się z Banksem. Atrakcją imprezy była również bitwa na flamastry na płótnie o wymiarach 2x5m w konwencji Polska kontra Reszta Świata. 90 minut, 2 ekipy, czarne flamastry, płótno, diss za dissem! Ponadto akcji społecznościowej towarzyszył alleycat - wyścig rowerowy „Tropem murala". Wydarzenie artystyczne zakończył koncert europejskich gwiazd muzyki elektronicznej. Dzięki współpracy Stowarzyszenia Inner Art i Selena SA międzynarodowi artyści mieli okazję przetestować i potwierdzić doskonałą jakość produktów marki TYTAN EO. Takie współdziałanie uwieńczone sukcesem pozwoliło na wytyczenie nowej drogi, nie tylko na mapie wydarzeń kulturalnych Poznania, ale i na mapie muralowych galerii świata.

 

Podziękowanie za objecie mecenatem Festiwalu Murali Outer Spaces Fot. Selena SA

 

2011-09-07
Źródło: E.C.H.O Communications / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19403 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 171

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >