W jaki sposób działa napęd hybrydowy w wózkach widłowych?

W jaki sposób działa napęd hybrydowy w wózkach widłowych?

Napęd hybrydowy, pozwalający na znaczną oszczędność paliwa, znalazł swoje zastosowanie w najnowszych modelach wózków widłowych. O wdrożeniu przełomowego systemu gromadzenia energii w pojazdach magazynowych opowiada Tomasz Sobczak z firmy STILL. Czytaj dalej

 

- Postęp technologiczny coraz częściej idzie w parze z dbałością o środowisko. Podążając za tym trendem, firma STILL, wprowadziła na rynek RX 70 Hybrid, wyposażony w dwa źródła napędu: silnik typu Diesel oraz innowacyjny system Ultracaps. Mimo że technologia hybrydowa była już obecna w branży intralogistycznej, jest to pierwszy tego typu seryjnie produkowany wózek widłowy. Nowatorskim rozwiązaniem jest system złożony z dwuwarstwowych kondensatorów umiejscowionych z tyłu pojazdu, które charakteryzują się większą liczbą cykli ładowania oraz szybszym czasem reakcji, niż stosowane do tej pory konkurencyjne rozwiązania. Kondensatory Ultracaps magazynują dodatkową energię, która uwalnia się w trakcie hamowania pojazdu. Gdy operator wózka zwalnia pedał gazu, energia kinetyczna wyzwalana w trakcie manewru hamowania, przekształca się w energię elektryczną, która z kolei wykorzystywana jest przy ponownym przyspieszaniu pojazdu.

 

Czytaj również: Poręczna pilarka

 

Dynamiczne operowanie wózkiem – częste zatrzymywanie i przyspieszanie, wynikające ze specyfiki branży przemysłowej, pochłania ogromne ilości energii. Dzięki wdrożeniu innowacyjnego napędu hybrydowego, energia ta jest odzyskiwana i ponownie udostępniana. Taki tryb pracy silnika jest nie tylko efektywny, ale również przyjazny środowisku, które zyskuje dzięki ograniczonej emisji CO2. Dla pracowników z kolei oznacza to czystsze i zdrowsze miejsce pracy. Duża liczba cykli ładowania akumulatorów pozwala na bardziej wydajną pracę silnika. Dzięki energii gromadzonej w Ultracaps, silnik spalinowy jest odciążony nawet o 30 procent, a redukcja obrotów sięga 6 procent. Całość zaoszczędzonego dzięki hybrydzie paliwa, w zależności od intensywności pracy pojazdu, może wynieść nawet 11 procent.

 

Źródło: inplusPR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Hale namiotowe, hale magazynowe Liczba postów: 370 Grupa: Firmy budow... Również polecam https://partiez.pl/
  • Logistyka Liczba postów: 39 Grupa: Moja budowa Firmą specjalizującą się w świadczeniu kompleksowych usług w zakresie transportu międzynarodowego oraz krajowego, nowoczesnymi pojazdami o DMC do 40t. jest http...
  • Czy profesjonalne ubranie robocze ma jakieś znacze... Liczba postów: 78 Grupa: Budowa i re... As a student, I highly recommend StudyProfy if you're considering pay someone to write my paper. Their service is exceptional! The team is professional, the qua...
  • Czujnik wypełnienia szamba Liczba postów: 24 Grupa: Moja budowa Niezawodnym rozwiązaniem zapobiegającym przepełnieniu szamba może być zainstalowanie przewodowego systemu monitorowania z czujnikami mierzącymi poziom wody w g...
  • Brama garażowa z napędem Liczba postów: 369 Grupa: Budowa i re... Artykuł na portalu https://dbamyobramy.pl/konserwacja-i-czy szczenie-bramy-garazowej-jak-i-czym-to-z robic-praktyczny-poradnik-n-2.html oferuje praktyczne wskazów...

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19420 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 670

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >